W dzisiejszy wtorek cofamy się w czasie i to niemalże dosłownie. Niektórzy już mogą się domyślać o jaki konkret chodzi, ale na razie sza. Bez zbędnego spoilerowania rzucamy okiem na dzisiejsze DD dotyczące ulepszenia CK2.

Devsi zapragnęli wprowadzić mechanizmy, które spowalniałyby i wydłużały czas potrzebny do podboju świata. Ot problem z wieloma grami, czyli efekt kuli śnieżnej, i w CK2 było widoczne od początku. Poszukali więc oni rozwiązań w innych grach i przypomnieli iż dawno temu, w starych grach, istniał parametr „infamii”. I, jak moi mili możecie się domyślać, Paradox postanowił wskrzesić go i wprowadzić do CK2… nie będzie to jednak perwersyjna kalka.

Infamia będzie mogła osiągnąć wartość od 0% do 100% i będzie powoli się redukował. Prędkość redukcji uzależniona będzie głównie od maksymalnej armii, jaką będzie można wezwać. Po przekroczeniu 25% odblokowane zostaną koalicje przeciwko niemu i AI zacznie tworzyć sojusze przeciwko temu niebezpieczeństwu. Zyskać ów parametr można przez podboje zbrojne oraz dziedziczenie wielkich połaci ziem. Przyrost uzależniony będzie od aktualnej wielkości państwa oraz ilości zabieranych ziem – tak też Cesarz Rzymski dostanie więcej za zajęcie Flandrii niż gdyby Pomorze podbijało Meklemburgię.

Koalicje będą miały charakter bardziej obronny – podczas agresji na koalicjanta reszta automatycznie wkroczy do wojny, ale w przypadku agresji koalicjanta przeciwko celowi no to pozostali mogą przyjść lub nie. Samo AI będzie przyłącząć się biorąc pod uwagę różnicę potencjałów, ryzyko uderzenia na nich oraz parametr infamii. Za pomocą opcji mapy będzie można zobaczyć na karcie postaci oraz na mapie.