Witamy w kolejnym Developer Diary po?wi?conemu EU4. Tym razem b?dziemy mówi? o ró?norodno?ci pa?stw, gdzie starali?my si?, ?eby ka?da nacja w grze by?a unikatowa.
Dodali?my system Idei Narodowych jako cech? ju? w EU3. Wg nas by?a to ?wietna koncepcja, poniewa? dodawa?a spore ró?nice w pa?stwach. W EU4 od?wie?yli?my nieco t? koncepcj?, ?eby reprezentowa?a wyra?niej ró?nice mi?dzy krajami. Nasz nowy projekt idei jest czym?, co powinno zadowoli? graczy trzymaj?cych si? realiów historycznych, oraz tych, którzy s? zwolennikami rozgrywki otwartej.
Grupy Ideowe
Zamiast wybiera? dan? ide? kiedy odpowiednie technologie zostan? odkryte, teraz od razu przyznane s? miejsca na dane grupy idei. Grupy te sk?adaj? si? z siedmiu i daj? bonus za zebranie ich wszystkich w jednej grupie. Wybieranie idei z grupy musi odbywa? si? sekwencyjnie – nie mo?esz przeskoczy? z wcze?niejszych idei nowocze?niejszej bez wype?nienia poprzedniej, ale za to mo?esz wybra? jak? grup? chcesz. Nie jeste? tak?e zmuszony do kupowania wszystkich idei w jednej grupie przed wybieraniem tych z grupy innej.
Masz osiem mo?liwych miejsc na grupy, które s? przyznawane zale?nie od poziomu technologii. Co tworzy gr? bardziej interesuj?c? jest to, ?e gdy wybierzesz ju? idee z danej grupy, jeste? w?a?ciwie skazany na ni?. Wybra?e? ?cie?k? jak? b?dzie tworzy? Twój naród. Inwestowanie w zape?nienie ca?ej grupy zajmuje du?o czasu (kilka dekad).
Poszczególne grupy mo?esz zape?ni? ideami znajduj?cymi si? w zbiorze szesnastu grup, w których znajduje si? po siedem idei oraz bonus. S? to: Podda?stwo, Arystokracja, Innowacyjno??, Religia, Szpiegostwo, Dyplomacja, Ofensywa, Defensywa, Handel, Ekonomia, Odkrywanie, Doktryna Morska, Jako??, Ilo??, Ekspansja oraz Administracja. Pami?taj – Mo?esz wykorzysta? maksimum osiem z tych idei, wi?c po?owa z nich na zawsze zostanie zablokowana dla Twojego pa?stwa. Do?wiadczeni gracze mog? zauwa?y?, ?e sporo owych idei zosta?o wzi?tych z dotychczasowych pasków polityki wewn?trznej.
Ka?da z tych grup idei wykorzystuje umiej?tno?ci monarchy do kupowania ich. Przyk?adowo, ?eby zwi?kszy? ide? ofensywn? o jeden, b?dzie si? wykorzystywa? punkty militarne w?adcy.
Narodowe idee
Ka?de pa?stwo posiada co?, co mo?na nazwa? Narodow? Ide?, dodatkowo wa?niejsze pa?stwa nie posiadaj? pojedynczej, a ca?y zestaw owych idei. G?ówne pa?stwa jak Mamelukowie albo Anglia b?d? posiada? siedem unikatowych idei daj?cych im okre?lone mo?liwo?ci. Nie kupuje si? tych idei, ale dostaje za darmo za ka?d? 1/3 idei, któr? kupujemy z normalnego drzewka opisanego powy?ej.
Ka?de pa?stwo dodatkowo startuje z tradycj? narodow?: dwiema umiej?tno?ciami, które definiuj? histori? i dziedzictwo pa?stwa. Jak widzimy na screenie poni?ej Szwecja zaczyna z bonusem 5% do piechoty oraz 25% ta?szymi najemnikami. Pa?stwa posiadaj? tak?e co? co nazywamy „narodow? ambicj?”, czym jest bonus jaki dostaniesz za zebranie wszystkich siedmiu idei narodowych. Ten bonus tak?e jest unikatowy dla ka?dego pa?stwa.
Interfejs
?eby gra by?a bardziej przejrzysta idee s? przedstawione jako ikony, które odpowiadaj? ich efektom. Za ka?dym razem gdy efekt jest aktywny albo wymagane jest wy?wietlenie go (jak podczas wy?wietlania modyfikatorów dla pa?stwa albo bonusów religijnych) zobaczysz t? ikonk?. Dzi?ki temu b?dziesz wiedzie?, czy dana idea wp?ywa na Twoje pa?stwo.
Za tydzie? b?dziemy mówi? o wyspach…
Link do orygina?u: KLIK!
Dyskusja na forum wayofwar.org: KLIK!