“This England never did, nor never shall,
Lie at the proud foot of a conqueror”

 

Witamy w siódmym development diary dla EU4. Tym razem b?dziemy mówi? o dominuj?cym kraju w ko?cowej fazie rozgrywki Europy Universalis, czyli o pa?stwie znanym kiedy? jako Anglia. Wg wielu jest ona uwa?ana za jedn? z ?atwiejszych nacji do gry, ale jednocze?nie za pa?stwo stawiaj?c? wiele wyzwa?. Powiecie, ?e to paradok(x)s? Có?, to zale?y w jaki sposób prowadzi si? swoj? rozgrywk? i jakie imperium chcemy stworzy? .

 

Unikalne mo?liwo?ci Anglii

To, co tworzy Angli? unikatowym pa?stwem s? jej naturalne granice chroni?ce kraju, a tak?e to, ?e mo?na je wzmocni? znacznie bardzo tanimi inwestycjami. Mo?ecie pozwoli? Anglii zaanga?owa? si? w dzia?ania na kontynencie, ze wzgl?du na bezpieczne po?o?enie, a tak?e wybra? ekspansj? na morzach i oceanach. Kraj ten posiada równie? ?wietn? pozycj? do kontrolowania handlu z Ba?tyku do Ameryki Pó?nocnej, wi?c jak sami widzicie Anglia ma mas? mo?liwo?ci rozwoju w wielu kierunkach.

Dynamiczne Eventy Historyczne dla Anglii

Anglia posiada jedn? z najbogatszych i najbardziej znanych historii. Mo?e to zabrzmi dla was ?wietnie, ale to oznacza, ?e za ka?dym razem gdy tworzyli?my eventy historyczne, by?o to bardzo trudne zadanie podczas prac nad EU4. Wa?ne pa?stwa maj? bardzo du?o eventów, dlatego te? niektóre eventy historyczne g?ównych pa?stw zosta?y zamienione na punkty startowe dla du?ych ?a?cuchów eventów, które nazwali?my Historycznymi Eventami Dynamicznymi  (Dynamic Historical Events).

 

Wojna Dwóch Ró? jest ?wietnym przyk?adem dla takich ?a?cuchów. Je?li XV-wieczna Anglia posiada w?adc? bez dziedzica, oznacza to, ?e jest to punkt startowy dla du?ej ?cie?ki eventów. Gracz b?dzie musia? wybra? kogo poprze? w swoich roszczeniach do tronu, Yorków czy Lancasterów. Ta decyzja wywo?a w pa?stwie zamieszanie, a poszczególne frakcje b?d? si? opowiada?y po stronie Bia?ej lub Czerwonej Ró?y, a zadaniem gracza b?dzie pozbycie si? co silniejszych pretendentów. Co jest interesuj?ce, to ?e ten ?a?cuch eventów nie jest sta?y i nie ma gwarancji, ?e wyst?pi w ka?dej rozgrywce.Wyst?puje tylko wtedy, gdy wszystkie warunki zosta?y spe?nione. Nie mo?na te? dzi?ki temu do ko?ca przewidzie? kiedy i czy w ogóle to si? stanie, a gracz nie b?dzie si? przygotowywa? do rozegrania oskryptowanej rozgrywki jak to mia?o miejsce w Europie Universalis II, ostatniej grze, która by?a skupiona na historycznych eventach. Mamy nadziej?, ?e dzi?ki temu Wasze do?wiadczenia z gry g?ównymi pa?stwami b?d? ró?ne i nieliniowe.

Angielska Wojna Domowa b?dzie kolejnym du?ym ?a?cuchem, który mo?e si? wydarzy? podczas gry Angli?, ale nie zamierzamy Wam zdradza? jeszcze szczegó?ów. 

Anglia oprócz tego posiada wiele mniejszych ?a?cuchów jak Wojna o Ucho Jenkinsa: je?li rywalem Anglii jest Hiszpania, jest po 1700 roku, wtedy otrzymasz casus belli na Hiszpani?. Tak samo w wypadku eventu odno?nie Moskiewskiej Kompanii Handlowej, gdy odkryjesz morsk? drog? do Archangielska i nale?y do Moskwy, istnieje spore prawdopodobie?stwo tego historycznego eventu.

Misje i Decyzje dla Anglii

Zostawili?my historyczne misje dla Anglii z EU3, a tak?e rozszerzyli?my je o kolejne z EU4, wi?c dalej b?d? misje odno?nie podboju Szkocji czy kolonizacji Ameryki Pó?nocnej. Kiedy dojdzie do decyzji dla Anglii, dalej trzeba b?dzie zabiega? o niektóre aspekty r?cznie (Jak w wypadku prawa sk?adu w  Calais).

Decyzje Narodowe Anglii

Tradycje z jakimi zaczyna to pa?stwo to niewielki bonus do morskiego morale oraz 5% bonus do skuteczno?ci handlu. Ten drugi wynika z tego, ?e podczas Wojny Stuletniej angielska gospodarka w znacznym stopniu by?a oparta na podatkach z bardzo dochodowego handlu we?n?.

7 Narodowych Idei dla Anglii:

  1. Royal Navy: bonus 25% do naval force limit (nazwa angielska, ze wzgl?du na brak polskiej wersji EU3 u autora ;)), oraz 10% bonus w walce dla du?ych okr?tów.
  2. Eltham Ordinance: 15% wi?ksze podatki.
  3. Secretaries of State: Dodatkowy dyplomata.
  4. Navigation Acts: +15% do dochodu z handlu i +10% do bonusu w walce dla lekkich okr?tów.
  5. Bill of Rights: -1 do ryzyka buntu.
  6. Reform of Commision Buying: +10% do dyscypliny.
  7. Sick and Hurt Board: -50% do morskiego zu?ycia.

Nagroda: Angielska Ambicja

Gdy Anglia zdob?dzie wszystkie 7 Narodowych Idei, otrzyma bonus, który dodaje 100% bonusu na skuteczno?? embargo handlowego.

A teraz screentshot gdzie u?yli?my cheatów, ?eby pokaza? jak wygl?da post?p w Anglii:

Za tydzie? powiemy o zmianach w religii.

 

Link do orygina?u

Dyskusja na Way of War