Mamy środę, a zatem kolejny wpis z „dzienniczka”, który dotyczyć będzie kwestii polityki personalno-rządowej w najnowszym DLC do gdy CK2. Ruszajmy!

Słowem wstępu nie będzie już sztywnie zdefiniowanych królestw de jure. Teraz książę, który będzie odpowiednio wielki i miał dużo prestiżu, może ogłosić się królem. De jure będzie generowane wraz z zasiedzeniem się nowego królestwa na danych ziemiach. Podobna sprawa ma miejsce z tytułami cesarskimi.

Będzie też wsparcie dla moderów, aby łatwiej było wprowadzić dynamiczne herby a także aby eventy i decyzje nie „umierały” z powodu randomowego królestwa.

Kroniki będą drobnym wsparciem, który umożliwi wgląd na dzieje ojców aktualnego władcy. Będą w niej zawarte różne istotne wydarzenia takie jak narodziny, małżeństwo, wojna itd. Znajdować będą sie też informacje globalne jak przybycie Mongołów, krucjata czy narodziny ery wikingów. Chętni będą mogli wyeksportować kronikę do pliku tekstowego.

Zabójstwo jako opcja dyplomatyczna zostaje usutnieta. W zamian za to pojawia się decyzja, będąca obronną akcją przeciwko spiskom – ukrycie się (oraz opcja jej zakończenia). Dzięki temu radykalnie obniża się szansę na „przypadkową śmierć”, ale władca nie będzie bezpośrednio rządził, przez co pogarszać będąsię umiejętności dyplomatyczne a wasale mniej lojalni. Zablokowane będą także inne akcje tj. uczta czy osobiste dowodzenie armią. Z losowych skutków mogą być np. zmiany w psychice. Podobną akcję można zarządzić dla współmałrzonka lub dziecka.