Witam wszystkich i zapraszam do 14 dev diary. Jestem Johan i zmuszony zostałem do napisania tego dev diary z powodu klątwy .. Straciliśmy kilku członków zespołu z powodu strasznych zdarzeń – przekleństwo, w tym podcat i doomdark, ale mamy nadzieję, że znajdą z powrotem wolną chwilę. W ciągu ostatnich kilku miesięcy, spędziliśmy sporo czasu sprawdzając funkcje gry i przebudowy tych, które nie poprawiały znacząco gry od poprzednich gier z serii.

Jedną z tych cech, która przeszła drogę od dodo był system celów. Nie posiadał on widocznego postępu oraz nie przedstawiał jasnych instrukcji dla gracza. Stale mieszał pomiędzy, co dzieje się z wybranym celem, lub rzeczami które trzeba było zrobić, aby go osiągnąć. To było nie do zaakceptowania w nowoczesnej grze PDS, więc nasze mózgi nasączone na chwilę w nektarze bogów, wymyśliły nowy system, który według naszego zespołu QA, „jest bardzo, bardzo zabawny”, a także grywalny.

Teraz czas, aby bez zbędnych ceregieli, przedstawić system Narodowych Celów.

Siedem głównych państw w HoI4, Niemcy, Wielka Brytania, USA, ZSRR, Japonia, Włochy i Francja mają swoje unikalne historyczne priorytety. Mogą rozwijać się dzięki krajowym ścieżkom rozwoju, podczas gdy wszystkie inne narody wybierają jeden. Niestety zespół, zignorował moje bezpośrednie zalecenie, aby dodać Szwecję jako kolejną potęga.

W czasie pokoju, możesz spodziewać się ukończyć około pięciu celów krajowych w ciągu roku, natomiast trzy w czasie wojny. Każde drzewo ma około 50 różnych celów które można uzyskać, ale będąc w stanie wojny od 1940 roku, można ukończyć około 28-30 na koniec rozgrywki, jeśli wojna kończy się w 1946 roku.

Krajowe cele po ukończeniu ich, dają pewne korzyści np. anektowanie Austrii, umożliwienie ruchów wojsk do Nadrenii, usunięcie szwedzkiej neutralności przyznaje Ci poważne premie badawcze, dostęp do innego drzewka badań technologicznych i wiele innych rzeczy.

Jeśli spojrzymy na narodowe cele Niemiec, można zauważyć, że istnieje kilka ścieżek, które można wybrać, ale nie można uzyskać wszystkiego. Można wybierać z pośród innowacji przemysłowych i powietrznych, aby podążać w kierunku Wunderwaffe. Można także podążać drogą polityczną aby uzyskać Nadrenię, wywołać Anschluss i osiągnąć cele na Bałkanach lub Morzu Śródziemnym. Ewentualnie wybrać cele w dziale marynarki z uwagi na Plan Z i pozyskać przychylność mniejszych państw zachodnich.

Postęp prac nad grą jest bardzo dobry, gdyż wersja alfa została ukończona. Trzymajcie kciuki. W ciągu kilku najbliższych tygodni będziemy bardzo zajęci, z dev diary pisanymi co tydzień w najbliższych miesiącach aż do wydania gry.