Mieliśmy spory przestój w tłumaczeniu DD z HoI 4, w związku z wakacjami jak i nieregularnym wydawaniem tychże. W najbliższym czasie nadrobimy zaległości (w sumie 3 DD). Przejdźmy do treści 17tego już DD z HoI IV:
Witam wszystkich i zapraszam na kolejny odcinek Dev diary (HoI IV. Właśnie oficjalnie zatwierdziliśmy testy alfa i zmierzamy w kierunku kolejnego kamienia milowego – testów beta zaplanowanych na koniec roku.
W ostatnim tygodniu odbyło się spotkanie w Old Windsor w Anglii, gdzie 20 różnych dziennikarzy i youtuberów miało szansę zagrać w HoI IV razem z nami. O ich doświadczeniach możecie dowiedzieć się z wielu artykułów, podcastów i filmików które były linkowane na forum w tym tygodniu.
Dla Nas ostatnie tygodnie przed tym wydarzeniem były przerażające.
Kiedy początkowo planowaliśmy to spotkanie, gra miała być wydana szóstego czerwca, więc liczyliśmy że będziemy mieć w tym momencie w pełni sprawną grę. Jednak późną jesienią lub wczesną zimą doszliśmy do wniosku, że tak się nie stanie, jako że nie byłem zadowolony z postępów projektu, i opóźniliśmy końcową datę zgłoszeń do testów alfa by poprawić części z których nie byłem zadowolony.
Wciąż jednak mieliśmy zaplanowane to zdarzenie i było zbyt późno by je odwołać. Myśleliśmy o wydaniu pod koniec trzeciego kwartału, więc mogłoby to zadziałać jak podobne wydarzenie Multiplayer w EU4.
Tylko, że byliśmy coraz bardziej opóźnieni..
Cztery tygodnie przed wydarzeniem wszystko z jednostkami i wyposażeniem było ciągle zmieniane, a gra się sypała regularnie, w MP desynchronizacja następowała w zasadzie natychmiast.
Nie wyglądało to dobrze..i mieliśmy wielkie zmartwienie.
Z wyjątkiem tego, że gdy robi się ciężko to zespół HoI IV pracuje ze zdwojoną siłą!
Wersja którą wzięliśmy na spotkanie sypnęła się tylko raz na 50 godzin gry i nie mieliśmy ani jednej desynchronizacji grając multiplayera w 20-22 komputery przez dwa dni.
Jestem tak dumny z tego co osiągnęliśmy dotąd, nasza gra chociaż wciąż niedopracowana w szczegółach jest bardziej grywalna niż HoI 3 kiedykolwiek.
Jak zauważyliście z artykułów o tym zdarzeniu, zmieniliśmy parę rzeczy w porównaniu do wersji widzianej na PDXCon w styczniu i jeszcze więcej w porównaniu do pierwszej zapowiedzi. Taka jest natura rozwoju gier, czasem trzeba zmieniać coś, co nie działa poprawnie. W dawnych czasach nigdy nie zmienialiśmy poszczególnych funkcjonalności, nie dokonywaliśmy zmian w interfejsie i zwyczajnie sprzedawaliśmy grę tak szybko jak skończyliśmy wszystko implementować.
W HoI IV zmieniamy między innymi system morskiego transportu, zarządzania w powietrzu i mechanikę zawierania pokoju, które nam się nie spodobały. Oczywiście robimy wiele poprawek związanych z balansem i interfejsem.
W następnym tygodniu nie będzie dev diary, jako że w piątek jest jeden z najbardziej świętych dni w roku, tj. przesilenie letnie w Szwecji. Dlatego, że jesteśmy Szwedami, będziemy musieli przez kilka tygodni relaksować się, gdy słońce świeci więcej niż kilka godzin dziennie lub zwariujemy i zaczniemy budować statki, mordować toporami i plądrować sąsiadów
Następne dev diary będzie 26 czerwca, 3 lipca i 14 sierpnia, ale później będziemy wydawać dev diary co tydzień aż do świąt Bożego Narodzenia.
W następnym dev diary będziemy mówić jak zaprojektować i budować armie.
A tutaj mamy zrzut ekranu z mojej wspaniałej planowanej inwazji na Da9l z Q&A Niemcy z tego popołudnia w czasie testów MP.