Dev Diary numer 18 Hearts of Iron IV:

Projektowanie Armii

W HoI IV armie tworzy się trochę odmiennie niż w naszych wcześniejszych tytułach. Po prostu łączysz ekwipunek uzyskany z linii produkcyjnych z treningiem reprezentowanym przez odpowiedni szablon tworzonym kreatorem/konstruktorem/projektantem dywizji.Na tym samym ekranie co Projektowanie Armii, możesz także zdefiniować posiłki, ulepszenia, umowy pożyczki-dzierżawy (lend lease) oraz które dywizje mają priorytet w dostępie do produkowanego ekwipunku.

Możesz powołać dywizję poprzez wybranie szablonu z kreatora/konstruktora/projektanta dywizji oraz określając jak wiele z nich chcesz szkolić równolegle [czy „lines” może mieć jakieś inne znaczenie niż kolejka produkcyjna w HoIu?]. Ekwipunek zostanie przypisany w zależności od ustawionych priorytetów. Chociaż powoływanie dywizji będzie zachodzić w cały czas w równym tempie, to zawsze będzie ograniczone dostępnością ekwipunku.

Możesz na raz produkować wiele jednostek tego samego typu z dowolną liczbą linii, ale wszystkie mają wspólny priorytet oraz miejsce gdzie rozpoczynają służbę.
Oddziały mogą rozpocząć służbę tylko na terytorium które posiadasz i które mają połączenie ze stolicą. Każdy nowo wytrenowany (na 100%) oddział zostanie automatycznie przetransportowany na wyznaczone miejsce.

Jednakże możesz także ręcznie wysłać do walk na wpół wytrenowaną dywizję, chociaż będzie jej brakowało wytrenowania i/lub ekwipunku, ale czasem na wpół-wytrenowana brygada czternastolatków jest tym co jak sądzisz Steiner potrzebuje by uratować Berlin.

Jak pewnie zauważyłeś z różnych doniesień na temat naszego wydarzenia MP, kreator/konstruktor/projektant dywizji został ulepszony i poprawiony w kilku miejscach od kiedy go opisywaliśmy ponad rok temu. Różnice głównie dotyczą wyglądu i tego jak pokazywane są informacje.

Możesz zdefiniować czy szablon dywizji jest dla rezerwistów, podstawowych czy elitarnych oddziałów, co definiuje priorytety w dostawaniu lepszego ekwipunku.

Ikona oznaczająca dywizję na mapie i w interfejsie będzie zapożyczona od najważniejszej części dywizji, ale możesz ją zmienić na co tylko chcesz, wedle własnej preferencji lub by łatwiej je rozróżniać.

No i tak, będą symbole NATO dla tych, którzy je preferują. I prawdopodobnie będzie opcja do używania symboli NATO zamiast świetnie wyglądających bardzo informacyjnych symboli Paradoxu.

W następnym tygodniu powiemy coś o ekwipunku.