Wczoraj opublikowane zostało pierwsze DD dotyczące Stellarisa. Jeżeli wierzyć słowom devsów z pierwszego akapitu no to będą notatki publikowane cotygodniowo. Jednak ten tutaj skupiać ma się na ogólnej wizji gry.
Tak więc przez co w ogóle Paradox zdecydował się na grę w przestrzeni kosmicznej? Pierwszy pomysł pojawił się po wydaniu EU2, jednak został on odrzucony (w tym okresie zaakceptowany został pierwszy Hearts of Iron). Doprowadziło to do ambicji aby wydać gry obejmujące okres historii ludzkości… włączając także przyszłość. Idea Grand Strategy Game ulokowanej w kosmosie powracała przez lata w wewnętrznych dyskusjach (gdzie to devsi chcieli wyrwać się z okowów dyktatu historii) oraz w postach wiernych graczy. W końcu pomysł został zaakceptowany i przedstawiono dwa zarysy projektów dotyczącej gry. Wybrano Projekt Augustus. Niestety, ale raczej nie poznamy żadnych informacji dotyczących drugiego projektu.
Ideą przewodnią dla Stellaris jest „Galaktyka jest pradawna i pełna cudów”. Raczej brzmi to dość niejasno, prawda? Jednak ma to oddawać wizję gry. Plany przewidują, że Stellaris będzie grą, do której będzie się chciało najbardziej powrócić ze wszystkich gier PDS. I w dzienniczku jest wspomniane o trudności tego zadania. Galaktyka winna być każdorazowo nieznana i zaskakująca, przez co nie będzie w grze „głównych ras” czy jednakowego „drzewa technologii”.
Kluczowymi punktami Stellaris, które odróżniają ją od innych gier Paradoxu, będą
- * Niehistoryczność
- * Symetryczny start
- * Rozpoczęcie jako minor
- * Praktyczna niewiedza o reszcie świata
Punkty te wskazują na grupę gier 4X (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate), przez co Stellaris będzie grą podobną do nich. Rynek ten ostatnio jest dość zatłoczony, ale devsi nie chcą aby to była czysta gra 4X jak np. Master of Orion. To ma być coś innego, gdzie kluczowe mają być dwie zalety. Gra ma być zwodniczo prosta dla nowych graczy, czyli krzywa progresji będzie znacznie gładsza niż w innych grach tego typu. Drugą ma być mocniejszy nacisk na pierwsze X, która jest (zdaniem devsów) mocno zaniedbana w grach gatunku.
We wczesnej grze gracz ma koncentrować się na poszukiwaniach i odkrywaniu cudów galaktyki. Projektanci włożyli dużo wysiłku, aby ten aspekt gry był świeży i unikalny przy każdej grze. Potem wejście w kontakt z innymi rasami i prędkie odkrycie, że nie ma czego już kolonizować. Wtedy też powinno dojść do zrównoważenia mapy świata a to doprowadza do rozgrywki znanej z gier typu EU.