Jak to wcześniej, kiedy Paradox buzzował z Projektem Augustusem, była mowa o tym iż w nowej grze postacie będą ważne. W tym DD trochę zostanie odkrytych kart na temat właśnie osób w grze.

Na początku jest mowa, iż gra nie będzie koncentrować się na osobach jako osobach. Nie będzie można liczyć na złożoną sieć przyjaciół i wrogów, dynamicznych portretów czy genetyki. Bardziej podobni będą do tych znanych nam z głównego nurtu Europa Universalis jednakże będą mieli elementy osobowości, które wpływać będą między innymi na skrypty niektórych eventów.

Ujawniono też archetypy niektórych z nich
*Naukowcy (z podtypami Fizyk, Naukowiec społeczeństwa, Inżynier). Mogą zostać kapitanami Okrętów Naukowych (Science Ships) używanych głównie do odkrywania galaktyki. Umiejętności oraz osobowość wpływać będzie na ich zadania i misje. W Społeczności Technokratycznej (forma ustrojowa) będą ważnymi osobami do przejęcia władzy.
*Gubernatorzy mogą zostać zarządzać pojedynczymi planetami lub całymi sektorami. Ich zadaniem jest utrzymanie spokoju na planetach, ich rozwój oraz dostarczanie bogactw metropolii. W wielu ustrojach będą ważnymi kandydatami do przejęcia władzy.
*Admirałowie będą dowodzić wojskową flotą kosmiczną. Będą ważnymi kandydatami do przejęcia władzy w ustrojach wojskowych.
*Generałowie natomiast zajmować się będą obroną oraz ofensywą na powierzchni planet. Podobnie jak admirałowie będą ważnymi kandydatami do przejęcia władzy w ustrojach militarnych.

Władcy dają bonusy globalne. Jeżeli jakaś zwykła postać uzyska tytuł władcy automatycznie otrzyma też dodatkową cechę. Zaistnieć będą też dodatkowe postacie, których nie da się zatrudnić (jak np. przywódcy frakcji).

Większość tych postaci rekrutowanych będzie za pomocą parametru Wpływów (influence – rodzaj dyplomatycznej waluty w grze) i istnieć będzie limit aktualnie zatrudnionych osób. Wszyscy będą uzyskiwać doświadczenie oraz każdy może umrzeć.

Pierwotnie nie wszystkie postacie miały otrzymać indywidualny portret. Jednakże artystom Paradoxu udało narysować wystarczająco dużo różnych elementów ubioru i wyglądu, dzięki czemu każdy będzie mógł mieć własny portret. Zestawy ubrań będą przypisywane do funkcji oraz zestawu ras (pomiędzy pewnymi rasami będą się powielać a niektóre rasy będą gołe), dzięki czemu łatwo będzie odróżnić czy ma się do czynienia z admirałem czy naukowcem.

Każdy aspekt wyglądu będzie oczywiście modowalny.