Dzisiaj przyjrzymy się kilku darmowym usprawnieniom gry, które dostaniemy razem z patchem.
Jawny system generowania dóbr kolonialnych
W serii EU kolonizowano tereny, właściwie nie wiedząc co można z takich a takich ziem uzyskać. Owszem, można było podejrzewać iż futer nie znajdziemy w Brazylii a niewolników w Kanadzie, ale wszystko pozostałe właściwie było zatajone poprzez modyfikatory MTTH w eventach. W najnowszym patchu eventy zostaną zastąpione przez skrypt generujący na podstawie położenia danej kolonii. Dodatkowo będzie opcja mapmode’a pokazująca jakie dobra są najprawdopodobniejsze na danych nieskolonizowanych ziemiach.
Unie kulturowe
Wcześniej unię kulturową posiadały konkretne kraje – pozwalało to tolerować wszystkie kultury w ramach tej samej grupy. Najnowszy patch zmieni ten stan rzeczy i uniezależni unię od TAG-u. Teraz to każde państwo o statusie Imperium (dla posiadaczy Common Sense) lub posiadające ponad 1000 developmentu (dla wszystkich innych) uzyska unię na grupę swojej głównej kultury.
Zapobieganie ruinie państwa
W grze MP czasami bywa, że gracz zrobi przypadkiem jakąś akcję przez co jego państwo nieodwracalnie traci możliwości do dalszej, sensownej kontynuacji. Funkcja „zapobiegania” będzie dostępna dla gospodarza gry MP i będzie blokować niektóre działania. Domyślnie opcja ta będzie wyłączona i aktywować ją trzeba będzie na początku gry. A oto te funkcje:
- Łamanie zawieszenia broni
- Sprzedaż corów
- Ręczne zadłużanie się
- Wyzwalanie wasali
- Tworzenie państw klienckich na scorowanych ziemiach
- Akceptacja żądań rebeliantów przy ich progresie <50%
- Wyzwalanie państw kolonialnych
- Dawanie pieniędzy innym graczom
Bonusowo – będzie książka osiągnięć
A za tydzień – prezentacja efektów prac nad Generatorem Nowego Świata.