Informacje przełożone przez ersa z naszego forum.
Ligi Handlowe – założyć je może każda rep. kupiecka i tylko ona może im przewodzić. Zapraszać można tylko jednoprowincjonalne kraje (nie dotyczy lidera), Członkowie ligi dostają lekki plus do relacji między sobą, a każdy członek z automatu embarguje te same kraje co lider nie ponosząc przy tym kar. Dodatkowo Liga Handlowa działa jako sojusz defensywny i zużywa jedną relacje dyplomatyczną. Gdy któryś członek dostanie embargo, to lider LH automatycznie daje CB na nakładającego embargo. Liderzy z automatu mają CB Trade Dispute na każdy kraj, na który mogliby wyrobić przez akcje szpiegowskie. CB zostało przerobione tak by nie można było zabierać prowów, zwalniać wasali, zwracać core’ów czy uwalniać państw.
Lider Otrzyma 50% tradepowera od wszystkich członków i bonus do sterowania handlem uzależniony od ilości członków Ligi.
Członkowie otrzymają podwójny bonus do produkcji z zdolności republiki będącej liderem i 20% bonus tradepowera na okrętach.
Członek może opuścić Ligę w każdym momencie.
Merkantylizm – Teraz można zwiększać merkantylizm tyle razy i tak często na ile starczy nam diplomatic powera. Oczywiście im większy merkantylizm tym większa korupcja.
Monopol w tradenodach – jedna z głównych zmian w patchu 1.16. Im bardziej zmonopolizowany mod tym skuteczniejsi piraci, np. gdy główna siła ma 100% tradepowera, to piraci są 100% efektywniejsi w danym nodzie. Oczywiście korszarze redukują monopol w nodzie, o ile się tam znajdują.
Za tydzień: nowe misje marynarki, zmiany w bitwach morskich, ulepszenia admirałów i inne poprawki marynarki.
Kolejną opcją będzie wynajęcie swoich armii jako najemników innym krajom.
Bardzo fajny poradnik, dzięki redakcjo, liczę na kolejne 🙂