Autor: Wiz z Paradoxplazy
Tłumaczenie: Maciej-Kamil z naszego forum

Dziś porozmawiamy o aktualizacji 1.2 – Asimovie.

Lepiej wyglądające bitwy.
W chwili publikacji nie byliśmy zadowoleni z wyglądu walk – o ile przy mniejszych potyczkach wszystko działało, o tyle większe stawały się stertami chaotycznie poruszających się statków, które gracze nazwali „rojami pszczelimi”. Szybko pojawiło się wiele modów (np. „Beautiful Battles mod”), które naprawiały to, a my zainspirowaliśmy się nimi. Zmiany to:
– zwiększenie zasięgu wszystkich broni,
– Zmieniono nazwę komputerów bitewnych z ofensywnych i defensywnych na rojowe i bombardujące, aby lepiej opisać ich rolę. Statki z tymi pierwszymi będą zbliżać się i atakować (podobnie do starego zachowania bitewnego) i posiądą bonusy do prędkości, obrażeń i uników.
– Standardowe zachowanie statków zostało zmienione z trybu rojowego na taki, w którym podlatują one do niego i atakują burtę, przez co walki powinny przestać wyglądać jak wściekły rój chyba, że wszystkie korzystają z komputerów agresywnych.

Tryby mapy.
Od czasu premiery proszono nas o dodanie nowych trybów mapy. w Asimovie dodaliśmy mechanikę trybów mapy, która pozwala moderom na tworzenie własnych obiektów. My dodaliśmy:
– dyplomatyczny tryb mapy,
– opinii,
– i nastawienia.

Floty nomadów.
W Asimovie rozbudowaliśmy również tą rzecz. Do tej pory byli oni rzadko spotykani i jedyną rzeczą jaką robili było rozszerzanie kontaktów z innymi imperiami, ale uznaliśmy, że muszą oni zostać lepiej wykorzystani. Teraz są oni wędrującą flotą, która wejdzie do galaktyki, odwiedzi kilka planet i zniknie. Gdy znajdą się na twoich terenach, to możesz zostać poproszony o pozwolenie na osiedlenie kilku z nich wśród ciebie albo sprzedanie im statku.

Frakcje niewolników.
Nie znalazły się one w wersji premierowej, bo nie starczyło nam czasu. W Asimovie dodaliśmy dwie grupy – potulnych i malkontentów. Ci pierwsi są zadowoleni ze swego losu i najwyżej będą prosić o poprawę sytuacji tych najostrzej wykorzystywanych. Z kolei druga frakcja będzie bardziej skłonna do zamieszek i zażąda wolności. Istnieje też ruch abolicjonistów, do którego mogą dołączyć popy sympatyzujące ze swymi sługami.

Nowe cele wojenne
– Uczyń trybutariuszem: Będzie on płacił 20% przychodu energii i minerałów swemu panu, ale nie dołączy do jego wojen i będzie mógł wypowiadać własne.
– Porzuć planetę: Jeśli masz prawo eksterminacji, to możesz zmusić wroga do porzucenia układu, co uśmierci całą jego populację.
– Upokórz: Da ci wpływy, a wrogowi negatywne modyfikatory.
– Powstrzymaj okrucieństwo: zmusza innych do zaprzestania czystek i niewolnictwa.

Incydenty dyplomatyczne
Jednym z celów Asimova jest uczynienie dyplomacji bardziej interesującą i zwiększenie interakcji miedzy sąsiadami. Incydenty dyplomatyczne to seria wydarzeń, jakie mogą zajść między sąsiednimi państwami. Zazwyczaj obniżają one relacje w zależności od działań jednych wobec drugich. Przykładem tego jest sytuacja, w której imperium zacznie podejrzewać, że statek wewnątrz granic szpieguje ich i zażąda upokarzających warunków, bądź zamknie granice przed obcymi.