Dzisiaj miało być w DD o zmianach dot. Upadłych Imperiów, no ale Paradoxy zmieniły decyzję. Dostajemy zatem garść nowych korekt i ficzerów ogólnych a Upadli to za tydzień dopiero (plus „Wojny w Niebie”). Na sam przód jednak info, że patch wyjdzie na październik. Można zatem liczyć na bardziej głęboką zmianę niż przy Asimovie.
Fuzja sojuszy i federacji
Po pierwsze – likwidacja sojuszy jako długotrwała forma kooperacji militarnej. Po prostu w momencie rozpowszechnienia się federacji aliansy tracą rację bytu, nie mówiąc o tym że są nieciekawe. Jedynie inicjator federacji musi posiadać technologię tworzenia tej struktury, aby ktokolwiek mógł się dołączyć. No i do niej nie są potrzebne 4 imperia a tylko 2 jako minimum.
Układy stowarzyszeniowe z federacją
Po zmianie systemu relacji z Asimova, devsi zorientowali się iż ilość metod służących poprawie naszego wizerunku w galaktyce jest jednak mała. Wprowadzono zatem układ stowarzyszeniowy z federacją. Państwo nie będzie częścią federacji, ale będzie posiadać z nią pakt o nieagresji oraz stały wzrost zaufania (do poz. 100). Układ musi być potwierdzony przez wszystkich członków, a anulowany większością (lub samego państwa-stowarzyszeniowego). Powinno to ułatwić dołączenie do federacji państwom, które nie mają zbytnio dróg by grupowo poprawić relacje.
Zmiany w tolerancji habitatów
Układ pierścieniowy, w oparciu o którego kreślono tolerowanie różnych klimatów i planet, nie do końca odpowiadał samym twórcom. Dodatkowo nie był do końca tak klarowny, jak autorom się wydawało, zatem i zmiany tu poszły. Zmiany zostały tutaj dokonane teraz poprzez zgrupowanie klimatów na suche, mokre i mroźne. Aby ilości wszędzie były równe dodano dwa nowe – alpejski i sawannowy. Klucz tolerowania wyglądać teraz będzie następująco
*Rodzinny klimat – 80% (jak było)
*Klimat z tej samej grupy – 60%
*Pozostałe – 20%
Zmiany przy okazji dosięgnęły też systemu korelacji technologii z kolonizacją. No bo się okazywało, że szybciej zdobywa się metody kolonizacji bardziej nietypowego klimatu niż rodzimy, chociaż w pobliżu są bardziej przyjazne planety. Będzie osobny parametr, który uzależniać będzie od możliwości tolerowania klimatu.
Więcej opcji randomowania galaktyki
*Maksymalna ilość Upadłych Imperiów
*Prawdopodobieństwo planet zdolnych do zamieszkania
*Czy zaawansowane imperia mogą zaczynać grę blisko gracza
*Czy można klasterować imperia
*Czy Kryzysy Późnej Gry powinny mieć miejsce
Sektory
Coś, na co wszyscy narzekali – AI gubernatorów zarządzającymi sektorami. Będzie to poprawione. Poza tym metropolia będzie miała więcej możliwości ingerowania w nie jak np. niewolenie/wyzwolenie; budować okręty oraz porty.