Z lekkim poślizgiem (bo moskal pracował do późna) ale już wam przedstawiamy – nowe DD dotyczące Stellarisa. A w nim? Jak sam tytuł niesie – rework etyk… Nie, nie będzie tutaj wielkich rewolucji.
Po pierwsze, najprawdopodobniej z powodu nacisków fanów oraz braku realizacji tego jak to autorzy chcieli, linia kolektywizm-indywidualizm przerobiona zostaje na egalitaryzm-autokratyzm. Ma to być bardziej czytelne i sensowne pod względem mechaniki. Autokraci lubią hierarchię i jednowładztwo a także tolerują niewolnictwo. Egalitaryści lubią równość, demokrację i są wrogami niewolnictwa.
Przeróbki skryptów ze starej osi na nową trochę będzie, bo jednak kolektywizm i autokratyzm to dwie różne rzeczy.
Etyki popów
Drugą zmianą ma być ograniczenie losowości przy ucieczce etycznej naszych POPów. No bo dlaczego ksenofobiczna rasa w ksenofobicznym imperium ma się stawać ksenofiliczna tylko dlatego, że mieszka na odległej, rajskiej planecie, gdzie żyje wygodnie na koszt innych? Nie tylko usensowniona zostanie kwestia kierunku, ale też i widoczność atrakcyjności danego POPa do różnych etyk będzie lepsza. Dodatkowo każdy POP będzie mógł mieć tylko jedną, niefanatyczną etykę.
Rework frakcji
Przedstawicielstwo POPów, które myślą inaczej niż rząd centralny, było w grze słabe. Były frakcje, ale to najczęściej byli separatyści lub abolicjoniści, z którymi łatwo szło dać radę. Problem rozbicia jedności ideologicznej państwa nie był odczuwalny. A to było złe… Zatem kilka zmian i dotknęły frakcji, by zaakcentować nowe problemy.
Frakcje nie będą mieć cech wyłącznie rebelianckich, niektóre przypominać będą bardziej partie polityczne czy koterie. Będą mieć swoje dążenia oraz swą aktywność. I tak np. frakcja suprematystów będzie chciała pełną dominacje polityczną swej rasy a zwolenników członków mieć będzie wśród ksenofobów natomiast izolacjoniści będą chcieli silne systemy obronne, ograniczenia dyplomatyczne, migracyjne i podróżnicze a składać będzie mogła z ksenofobów i pacyfistów. Realizacja ich celów przyniesie im zadowolenie, a ignorowanie – niezadowolenie. Poziomy szczęścia uzależnione będą od średniego zadowolenia POPów w ramach frakcji, a siła od ich ilości.
Tego typu frakcje będą pojawiać się wraz z czasem.