Dzisiaj Devsi zaprezentują funkcję, związaną z tradycjami oraz jednością, ale będącą częścią nadchodzącego dodatku a nie patcha.
Perki wniebowstąpienia
Idea Perków wniebowstąpienia związana jest z wizją lepszej reprezentacji ostatecznych celów poszczególnych imperiów. W np. serii Star Trek istniała cywilizacja Borg, która miała za swój cel cybernetyzacja wszelkich form życia oraz połączenie wszystkich do wspólnego kolektywu.
Po skompletowaniu drzewa tradycji odblokowany zostanie jeden slot perków. Maksymalnie będzie można mieć ich 8. Są też inne metody odblokowania jak np. specjalne, rzadkie technologie czy nagroda za łańcuszek zdarzeń. Wtedy będzie można wybrać dowolny dostępny perk (te będą mogły posiadać warunki etosu, rządu, technologii itp.). Same perki dawać będą mogły bonusy w postaci modyfikatorów lub odblokowania rzeczy jak np. kosmiczne konstrukcje. Na razie devsi mają ponad 20 perków i może w przyszłości będzie więcej.
Istnieć będą dodatkowo trzy ścieżki „kosmicznego końca”. Każda ma dwustopniowy charakter i wzajemnie się wykluczają – biorąc perska ze ścieżki A nie mamy dostępu do pozostałych. Są to ścieżki biologiczne, psioniczne i syntetyczne.
*Ścieżka biologiczna – skupia się na grzebaniu w genotypach stworzeń. Pierwszy stopień daje bonusy do puli genowej i redukuje koszty modyfikacji genetycznych. Drugi stopień powiększa bonusy i zwiększa opcje modowania.
*Ścieżka psioniczna – skupia się na rozwoju duchowym. Pierwszy stopień odblokowuje technologie psioniczne oraz daje pewne inne bonusy. Drugi stopień pozwala wejść na wyższy stopień egzystencji oraz komunikować się z istotami z innych wymiarów.
*Ścieżka syntetyczna – skupia się na ulepszaniu istot przez cybernetyzację. Pierwszy stopień pozwala na montaż wczepów syntetycznych dla całych populacji. Drugi na całkowitą mechanizację.