Przeszliśmy przez okresy wielkich odkryć geograficznych oraz wojen reformacyjnych. Teraz otwieramy wrota do świata władzy absolutnej. Zanim jednak przejdziemy do przeglądu bonusów oraz zasad tego okresu, przypatrzymy się nowej mechanice jaką jest… absolutyzm. Mechanika ta będzie udostępniona ludziom za darmo.
ABSOLUTYZM (darmowe)
Pierwsza rzecz – monarcha absolutna, jako osobny rząd, przestaje istnieć. Tak, Panie i Panowie, nasze plany rozwoju państwa legły w gruzach – nie kończymy życia na tej monarchii (rezygnując nawet z demokracji czy teokracji) i się cieszymy ze stałego bonusu dyscypliny i redukcji unrestu. Zamiast tego, kiedy wejdziemy w okres absolutystyczny, otrzymujemy parametr „Absolutyzm”, który osiągać może wartości od 0 do 100. Posiadając 100 punktów tego parametru otrzymujemy bonus +5% dyscypliny, +40% wydajności administracyjnej (redukuje Overextension) oraz 3-krotnie szybciej pozbawia wrogów corów na naszych ziemiach.
Przy okazji – wzrost adm. wydajności od technologii zostaje zredukowany do 10 punktów (obecnie 20).
Istnieć będzie też coś takiego jak „limit absolutyzmu”, co oznacza maksymalny poziom jaki można uzyskać. Domyślnie jest to 65. Wśród ważnych modyfikatorów mamy np. maksymalna legitymacja dodaje +20, republiki -30; religijna jedność +5; wielka potęga +5; status imperium +5. Eventy, decyzje czy osobowości władców będą mogły zwiększać lub zmniejszać ten limit.
„Absolutyzm” nie będzie parametrem tak nieruchliwy i bierny jak legitymacja – wiele działań będzie powodować jego wzrost i spadek. Np. ingerowanie w autonomię, bicie buntowników, rozdawanie miejsc w parlamencie; wzrost stabilności. Będą one zależne w pewnym stopniu od lokalnych deveelopmentów.
Będzie to absolutnie moddowalne.
ERA ABSOLUTYZMU (płatne)
Zasady
Trwa od 1620 do 1710
Odblokowanie mechaniki absolutyzmu
„Angielska Wojna Domowa” oraz rolne i dworskie disastery mogą mieć miejsce tylko tutaj.
1620 until 1710.
Cele
*Posiadać 3 kompanie handlowe
*Posiadać i kontrolować 3 uniwersytety
*Posiadać 90+ Absolutyzmu
*Być Cesarzem Chin
*Posiadać armię +200 regimentów
*Być po zwycięskiej stronie w Wojnie Religijnej HRE
Bonusy
*Redukcja czasu niezadowolenia ze zmian autonomii o 50%
*Roczny Absolutyzm +1
*Tańsza i szybsza zmiana rywali o 50%
*Forty graniczące z prowincjami rywali są darmowe w utrzymaniu
*Wydajność administracyjna +5%
*Odblokowuje „Edykt Absolutyzmu”, który przez 10 obniża separatyzm w stanach
*Pacyfikowanie niezadowolonych tańsze o 50%
*Francja +20% do obrażeń ogniowych
*Niderlandy – redukcja korupcji -0,2
*Szwecja – odnawianie manpoweru +35%
*Manchu – Sztandary większe o 50%