Do gry wprowadzone zostanie 8 zakonów. 2 dla katolików i po jednym dla prawosławnych, miafizytów, nestorian, buddystów, hindusów i dżinistów. Do tych zakonów dołączyć będą mogły zarówno osoby świeckie jak i duchowne.

Zakony wymagać będą od swoich członków, by częściej wybierali focus teologiczny, prowadzili życie pobożne, chodzili na pielgrzymki, pomagali charytatywnie, modlili się, medytowali itd. W efekcie można utracić grzeszne traity i uzyskać te pobożne. Istnieć będzie też szansa na wzrost umiejętności. Będąc odpowiednio wysoko w strukturach zakonnych postać będzie mogła wpływać na innych, by porzucili swe grzeszne życie.

Poza powyższymi będą też inne wsparcia zakonne, zależne od jego rodzaju.

Dominikanie – szybsza konwersja prowincji oraz bonus do „Polowania na heretyków” w pracach doradców
Benedyktyni – za pieniądze zmienią lenia (Slothful) w człowieka sumiennego (Diligent)
Hindusi – bonus do płodności i zdrowotności
Buddyści – redukcja ryzyka buntów
Dżiniści – bonus do reputacji z innymi
Inne chrześcijańskie zakon – bonus finansowy ze świątynnych holdingów