Autor: Darkrenown z Paradoxplazy
Tłumaczenie: Maciej-Kamil z naszego forum

Witam. Dzisiaj powiem coś o nowym systemie bogactwa, który jest mechaniką sekretnego DLC. Prosperowanie jest przeciwieństwem depopulacji, o której wspominałem w poprzednich DT. Prowincje, na których przez lata nie toczyły się walki zaczną prosperować i zdobędą bonusy, takie jak większe wpływy z podatków i szybsze uzupełnianie strat.

Prowincje będą miały ukryty wskaźnik, którego coroczny wzrost będzie oparty o: los, teren, umiejętności gospodarcze władcy, pogodę, ewentualne wojny i to, czy dana prowincja jest centrum skupienia uwagi władcy (c.s.u.w.). Gdy owa wartość osiąga pewne progi, prowincja dostaje modyfikatory, a posiadacz zostaje poinformowany, że panuje w niej dobrobyt. Można zdobyć trzy poziomy prosperity. Jeżeli w prowincji zajdą jakieś walki, bądź nastąpi w niej epidemia, to jej bogactwo zostanie zredukowane. Zaniknie ono zupełnie, jeśli ulegnie ona depopulacji.

Wpływ na dobrobyt mają również: decyzje, budynki i uroczystości (te 1. i 3. ograniczają się do stolicy, jeśli reszta kraju ich nie dotyczy). Nordycy posiadają własne wydarzenie, które może wyskoczyć gdy statki powrócą z łupem i spowodować, że siedziba władcy dostanie mały bonus do rozwoju.

Pora powiedzieć coś o c.s.u.w. Niezależni władcy z tytułem książęcym i wyższym posiadający odpowiednią ilość ziemi mogą nim uczynić jedną z prowincji w swej domenie. Bardziej przejmują się oni losem takiego miejsca, dlatego też szybciej wzrasta tam dobrobyt. Jeśli jego maksymalny poziom zostanie osiągnięty, to w takich prowincjach mogą wystąpić dobre wydarzenia. C.S.U.W. jest przyczyną, dla której na mapach w powyższych zrzutach ekranu znajdują się korony.