Czy często myślisz, że polityka nie ma znaczenia, a Twój głos nic nie znaczy? Czy masz pragnienie, by coś zmienić? Nie bój się! Zapraszamy do nowego developer diary o polityce w East vs. West, gdzie główne wybory polityczne należą do Ciebie!

Płomień oczyszczenia

Twoja historia rozpoczyna się w 1946 r., w świecie wychodzącym z okropności II Wojny Światowej. W polityce, jak w naturze, istnieje wiele roślin, które korzystają z pożarów by wyrosnąć z popiołów na nowe, szersze przestrzenie. Nasiona i pomysły szybko zapuszczają korzenie dzięki oczyszczającym płomieniom i kwitną po dewastacji. Popiół i rozpad szybko zamienia się w faunę różnorodności, ale także w napiętą konkurencję. Czy będziesz w stanie dostosować się i przejąć kontrolę czy po prostu będziesz kolejnym świadkiem płonącego świata?

Ucieleśnienie narodu

Wszystkie rzeczy muszą mieć początek i pierwszą rzeczą, jaką zrobiliśmy gdy zaczęliśmy projektować politykę w East vs West jest to, że zdecydowaliśmy się przekształcić rolę gracza. Chcieliśmy, by system, który może odzwierciedlać pragmatyczny spryt, ale także obłudny i cyniczny system prowadzenia polityki w okresie Zimnej Wojny, w której wszystkie środki, w tym zniszczenie ludzkości, były możliwe. Patrząc na niezliczone wzory i wiele miesięcy researchu wybraliśmy książkę pisarza, który pokaże jak rozumiemy systemy polityczne. Jest nim Niccolò Machiavelli, człowiek z piętnastowiecznej Florencji, który w polityce uosabiał realizm zamiast idealizmu. Niektórzy uważają, że jego nauki są jedynie cyniczną pogardą dla moralności, z naciskiem na własny interes i oszustwa, tak bardzo, że jego nazwisko samo w sobie jest synonimem oportunistycznego kombinatorstwa. Wspaniale!

Dokonaliśmy przełomu i z makiaweliczną wizją zaczęliśmy przekształcanie systemu politycznego i jego stosowanie w celu uzyskania i utrzymania władzy za wszelką cenę. W East vs. West grasz jako naród, ucieleśnienie wszystkiego, co twój kraj ma do zaoferowania, jako mąż stanu, generał, ekonomista, naukowiec, szpieg lub jako obywatel. Jesteś istotą swoich ludzi, ich ojcem, ich matką, ich przeszłością i ich przyszłością. Cele narodu są wyznaczane przez Ciebie, może być to chwała lub przetrwanie, i to Ty decydujesz, jakie metody są warte rozważenia dla Twojego kraju i Twoich ludzi. Stworzyliśmy model, który pozwala odkrywać wirujący świat na pograniczu szaleństwa i geniuszu, polityki i etyki.

Twoi obywatele

Każdy naród jest zbudowany na jego obywatelach, a w East vs. West wprowadziliśmy do gry ludność. Zwróć na nich uwagę i roztocz nad nimi opiekę, a będą nagradzać Cię ich ciężkiej harówką w fabrykach, sektorze usług lub w Twoich siłach zbrojnych. Populacja każdego kraju jest podzielona na grupy wiekowe, a dzieci będą rodzić się regularnie w Twoim kraju tak długo, jak będzie dobrze prosperujący i bezpieczny. Te dzieci pójdą później do szkoły, a jeśli będziesz odpowiednio finansować edukację staną się produktywnymi obywatelami, założą rodziny, zrobią karierę zawodową, a gdy zbliżą się do starości odejdą na emeryturę i będą żądać od państwa pieniędzy. Twoi obywatele są również centralną częścią systemu politycznego.

Kultura – krew nie woda

Jak powiedział kiedyś Mahatma Gandhi: „Kultura narodu tkwi w sercach i duszach ludzi” i dodał „- im bardziej modyfikowalne są cechy kulturowe tym bardziej są upragnione”. Zastosowaliśmy to w East vs. West i nadaliśmy znaczenie ludności Twojego państwa dodając dziewięć podstawowych typów kultury:
– północnoamerykańska
– łacinoamerykańska
– zachodnioeuropejska
– pacyficzna
– wschodnioeuropejska
– bliskowschodnia
– subsaharyjska
– wschodnioazjatycka
– południowoazjatycka

Jednak, jak wspomnieliśmy, Gandhi mówił także o duszach, więc myśleliśmy, że możemy zrobić coś jeszcze. Przedstawiamy osiem podstawowych typów religii:
– hinduizm
– konfucjanizm
– buddyzm
– szintoizm
– judaizm
– chrześcijaństwo
– islam
– religie ludowe

Są to wewnętrzne kultury i dusze Twoich ludzi i nie mogą być zmieniane w trakcie gry za pomocą polityki, z wyjątkiem tego,  że religia może być oczywiście mniej istotna poprzez wprowadzenie praw, które zmienią Twój naród na bardziej świecki.

 Tożsamości i postawy

Ludzie mają teraz kulturę i religię, ale czego chcą od swojego narodu? Na czym mają się skupić i jak? Niektóre kraje dążą do zdobycia terytorium, jak na przykład Izrael w 1948 r. i tym samym ich tożsamość narodowa związana jest z ekspansją terytorialną, podczas gdy w tym samym czasie stosunek Twoich ludzi do reszty świata może rozciągać się od imperializmu do izolacjonizmu. W połączeniu z kulturą i religią, te czynniki składają się na dość szczegółowy opis na temat kraju, który pojawia się i istnieje w świecie gry. Po raz kolejny Twoja etyka i zdolność do tworzenia strategii politycznej będzie przetestowana. Będziesz kochającym rodzicem czy potworem, a może jedno i drugie? Dostarczamy Ci narzędzia do ustanowienia praw dyscyplinujących pragnienia Twoich ludzi lub pomagających im w spełnieniu ich ambicji.

Twoje prawa – Twoja polityka – Twój naród

Masz więc swoich ludzi, ich pragnienia i ich preferencje, i po prostu przeprowadzasz wybory skutkujące utworzeniem rządu. To może być dobry moment, aby ustawić nowe prawa. W East vs. West przepisy nie zawsze są łatwe do zmiany. W rzeczywistości mogą być bardzo kłopotliwe. Ustawodawstwo w ​​East vs. West jest szeroką abstrakcją Twojej konstytucji i najważniejszych stanowisk prawnych, ustala podstawowe zasady, które mają zastosowanie w Twoim państwie. Zazwyczaj zajmuje się sprawami takimi jak narodowa jedność, neutralność w sprawach zagranicznych i sprawach związanych z ważnymi tematami jak swobody obywatelskie, prawa wyborcze i status zorganizowanych religii. Zmiana prawa może więc mieć istotny wpływ na to, jak wszystko będzie działać w Twoim kraju.

Polityka, z drugiej strony, może różnić się od rządu do rządu, a być może nawet częściej, jeśli obecny rząd odkryje, że zmiana polityki nie działa zgodnie z planem. Zazwyczaj dość łatwo ją zmienić, ale nie wydaje się mieć tak duży wpływu jak zmiana prawa. Różne typy polityki są szersze w odniesieniu do zwykłej ilości zagadnień, których dotyczą i mogą dotknąć wszystkich aspektów gry, od polityki nuklearnej do spraw wewnętrznych i edukacji.

Walcz o swoje prawo do partii

Mieszkańcy kraju będą sprzyjać niektórym partiom w wyborach, zwykle tym, które ich zdaniem mogą przynieść im dobrobyt na przyszłość. Same partie są znormalizowane. Każdy z nich reprezentuje polityczną przynależność do szczególnego koloru i, podobnie jak w innych grach tego gatunku, może być oglądany na wykresie popularności. Tabela popularności daje szybkie spojrzenie na aktualną sytuację i jest stale aktualizowana, aby pokazać, na kogo ludność będzie głosować w kolejnych wyborach, wskazując, która partia będzie rządzić po policzeniu głosów.

Głosowanie – wyniki są znane

Demokracje regularnie organizują wybory, więc ważne jest by słuchać woli swoich ludzi. Jeśli Twoja moralność jest bardziej elastyczna wybierz drogę mężów stanu takich jak Richard Nixon i spróbuj podkopać pozycję partii, której nie lubisz.

Możesz być zmuszony do używania prerogatywy gracz by wspierać partię (klikając zielony przycisk + obok nazwy partii). Okazując swoje poparcie, ryzykujesz wściekłość opinii publicznej i wzrost niezadowolenia, więc musisz dokonałeś wyboru. Jeśli wszystko inne zawiedzie, możesz zakazać istnienia partii i powstrzymać ją od udziału w wyborach, ale spodziewaj się, że na ulice wyjdą zwolennicy zakazanej partii. Zakaz uniemożliwi partii udział w podziale władzy, ale może zwiększyć jej popularność. Czy jesteś może trochę krótkowzroczny? Spróbuj zmienić prawa głosu i uniknij głosów tych nieznośnych hippisów poprzez wprowadzenie przepisów takich jak Gerrymandering, co daje niezłe wsparcie dla partii rządzącej, a może dlaczego nie spróbujesz dążyć do systemu jednopartyjnego?

Wciąż nie dość makiawelicznie? Co jeśli istniało państwo, które pracował dla swoich ludzi zamiast zajmować się niepokojami i kłopotami dekadenckiego zachodniego społeczeństwa marnującego czas swoich obywateli nic nieznaczącymi wyborami kupionymi i opłaconymi przez korporacje? Zawsze można dostarczyć ludziom iluzję wyboru i zawiesić wolne wybory, aby zatrzymać rozprzestrzenianie idei kontrrewolucyjnych. Po tym wszystkim, mądry książę wie, co jest najlepsze.

Wszystkie pozycje i wszystkie partie polityczne z wyjątkiem komunistycznych i maoistowskich (ostatnie dwie czerwone) oraz faszystowskich i autorytarnych (dwie pierwsze, szare i ciemnoniebieskie) są uważane za demokratyczne / półdemokratyczne formy rządów,w których nie można zawiesić wyborów. Jeśli naród kończy w jednym z dwóch rogów dyktatorskich po wygranych wyborach, wybory zostaną zawieszone na czas nieokreślony. Natychmiast partie te rozpoczną przejmowanie praktycznie wszystkich aspektów polityki i wreszcie zaprowadzą porządek i własną strukturę. Jeśli w pewnym momencie masz wątpliwości, gdzie jest Twój naród pod względem politycznym, nie bój się!

Na szczęście istnieją trzy sposoby na powrót do demokracji, niestety wszystkie dotyczą sprzedaży duszy Mossadowi, a może CIA, bo powrót z dyktatury do demokracji może być dokonany jedynie przez udany bunt, przewrót lub inwazję. Więc słowo rady: uważaj czego sobie życzysz podczas wyborów!

Głowa państwa i szef rządu

W każdym razie, wybory mają jeden główny cel – zdecydować, kto będzie głową państwa lub szefem rządu. Ci politycy reprezentują partię rządzącą i państwo jako najważniejsi politycy w kraju i będzie to znajomy widok dla tych, którzy grali w gry z serii Hearts of Iron wcześniej. Mają cechy, które wpływają na poszczególne aspekty gry, niektórzy polityczny, inni ekonomiczny lub wojskowy. Niektóre są błogosławieństwem, inne są uciążliwe, ograniczają zmiany polityki lub praw, które być może chcesz uchwalić lub zmuszają Cię do przyjęcia praw, które spowodują niezadowolenie wśród ludności.

Niezadowolenie i jedność narodowa

W odniesieniu do zachowań obywateli, zmieniliśmy również charakter niezadowolenia i jedności narodowej. W East vs. West niezadowolenie oznacza jak zadowoleni są ludzie z ich rządu i jego decyzji. Jedność narodowa, z drugiej strony, oznacza jak dobrze zgrany jest Twój naród. Jeśli wiesz, że Twój naród składa się z wielu kultur i narodowości, strzeż się niskiej jedności narodowej, gdyż wkrótce Twój naród może być na skraju rozpadu. Różne narodowości będą wykorzystywać swoje możliwości i rozpoczną walkę o władzę i niepodległość.

AI

Na koniec chcemy z dumą poinformować o kompletnej przebudowie politycznego AI. Mamy nadzieję, że nasz przyjaciel AI, którego nazwaliśmy Niccoló po naszym inspirującym mentorze będzie dla Ciebie wyzwaniem i przede wszystkim rozrywką.

East vs. West na Wayofwar.org Źródło