Ostatni patch i dodatek przyniosło sporo problemów i bugów, raportowanych praktycznie od pierwszej godziny publikacji. Paradoxowi devsi świadom tego, zaczęli swoje prace nad patchem od bugfixowania i rebalansowania.
Na pierwszy odstrzał poszło szpiegostwo. Akcje te domyślnie związane były z ideami – chcesz coś zrobić musisz zainwestować w szpiegowską grupę ideową. Efektem były skrajne podejścia graczy do niej. Dla wielu było to marnotrawstwo monarch-pointów, dla innych legalne kody. Paradox postanowił zrezygnować z takiego podejścia i teraz akcje wywiadowcze odblokowane będą przez technologię.
Pytanie zatem „Co z tą grupą ideową?”. Zostanie ona po prostu przerobiona.
1. Efektywni szpiedzy – +50% do produkcji siatki szpiegowskiej -10% kosztów doradców
2. Trening agentów – +1 dyplomaty
3. Lustracja – +33% do wykrywania obcych szpiegów; +10% prowincjonalnej siły handlu
4. Dodatkowa rekrutacja lojalistów – redukcja o 10 Liberty Desire u państw poddanych
5. Fabrykacja roszczeń – redukcja kosztów fabrykacji claimów o 1/4
6. Korsarze – +25% wydajności embarga; +33% wydajności korsarzy
7. Audyty kontrolne – -0,1 rocznej korupcji
Bonus końcowy – +50% wydajności wsparcia buntowników
Redukowanie Liberty Desire będzie jako standardowy modyfikator, z którego modderzy będą mogli swobodnie korzystać. Na razie związany jest z ideami szpiegowskimi, lecz w przyszłości devsi zapowiadają że później użyte to zostanie w innych miejscach.
Grupa ideowa wpływów zostanie pozbawiona bonusu do claimowania, którą przeniesiono do właśnie szpiegostwa. W zamian tego dostaną bonus do prestiżu i szans na dziedzica. Sani tworzenie claimów zostanie też naruszone – standardem będzie zużycie 30% siatki szpiegowskiej (+/- modyfikatory) i rośnie o 10% wraz z każdym posiadanym już claimem wobec nich. Dodatkowo powodować będzie to próby z odbudową siatki po wysunięciu roszczeń. Zabory oparte o roszczenia nie będą redukować Agresywnej Ekspansji, ale zachowają redukcję kosztów DIP-pointów.
Ma to na celu ograniczyć stabhitowanie związanego z wypowiadaniem wojny oraz szalonych wojen wewnątrz HRE.
Z mniejszych spraw to
* zredukowany zostanie czasookres efektów odkrycia szpiegów z 5 lat do 3 miesięcy
* redukcja wpływu jedności religijnej na korupcję z 0,5 do 0,1
* grzebanie w nowych CB związane z rywalami