Paradox czasami przypomina sobie o funkcjach, które niegdyś istniały ale zostały wycofane. Wtedy coś z nimi grzebie uzyskując przeważnie pozytywny efekt. Tym, o czym teraz devsi przypomnieli, są prowincjonalne decyzje. Istniały one od pewnego czasu w EU3, po czym zniknęły. Najprawdopodobniej problemem było to, że po prostu AI tego nie ogarniało. Teraz coś podobnego wróci, ale po kolei.
Po pierwsze state’y otrzymają swój własny interface. Będzie tam podsumowanie jakie tam są prowincje, kto tam w co wierzy i w jaki sposób je zupę. Podyktowane to było, jak podaje Paradox, względami rosnącego chaosu informacyjnego w starym interface’ie. Poza tymi informacjami, które wyliczają prowincje istniejące w state, będzie też info o tym ile kosztuje utrzymanie jego oraz jakie mamy zarobki.
I teraz do rzeczy – posiadacze dodatku będą mieli dostęp do EDYKTÓW. Będą one pełnić funkcję podobną jak stare decyzje prowincjonalne, czyli po ich wprowadzeniu będzie jakiś lokalny efekt. W przeciwieństwie do nich będą one oddziaływać na wszystkie prowincje w ramach state oraz trwać muszą minimum rok – po tym czasie możne je zostawić lub anulować. Poza tym w DD nie ma o tym mowy, ale z innych źródeł wiemy że będą one pożerać gotówkę (czy jakąś wartość procentową z prowincji czy bezwzględną? Nie wiem).
Znane aktualnie edykty to:
*Wymuszenie Jedności Religijnej: +1 lokalna siła misjonarska
*Protekcja Handlu: +50% prowincjonalnej siły handlu
*Promuj Rekrutację Wojskową: +25% lokalnego manpowera
*Wspieraj Rozwój: -10% lokalnych kosztów developmentowania
*Nakłady Postępowe: +33% do ekspansji instytucji
*Wysiłek Centralizacyjny: -0,03 lokalnej autonomii miesięcznej
*Feudalne Prawa De Iure: -5 lokalnego unrestu (tylko w Epoce Odkryć)
*Przymusy Religijne: 50% odporności na ekspansję protestantyzmu i reformowalnego wyznania z centrów religijnych (tylko w Epoce Reformacji)
*Edykt Absolutyzacji: -0,25 lokalnej dewastacji miesięcznie (tylko w Erze Absolutyzmu)
Poza tym Pdx obiecuje, że AI ogarnia ten system oraz będzie on w pełni modowalny.