Najbliższy patch będzie zwał się „Węgry”. Na wstępie Tin Tragula (devs) przedstawił krótką historię Węgier tuż przed czasami EU4 oraz u jego początku. A zatem próba realizacji węgierskich marzeń Jagiellonów, klęska pod Warną, bezkrólewie oraz wejście na tron habsburskiego Pogrobowca. Ale teraz do rzeczy…

Węgry

Zmiany na mapie

  1. Słowacja/Górne Węgry zostaną na nowo przerysowane. Pojawi się też nowa prowincja „Trencin”. Będą tu spore zmiany z developmentem oraz dobrami handlowymi
  2. Między Pesztem a Sopron będzie nowa prowincja – Fejér. Peszt będzie teraz lądowym COTem, zatem wartość centralnych Węgier wzrośnie
  3. Na południu Belgrad zostanie ufortyfikowaną prowincją. W końcu była to najważniejsza twierdza Węgier w tym czasie.

Eventy

  1. Przerobione zostały wszystkie eventy węgierskie oraz z Węgrami związane.
  2. We wczesnej grze będzie parę eventów związane z rodem Hunyadi, umożliwiający posiadaczowi Korony Świętego Stefana na korwinistyczny renesans. Poda to Węgrom dobrych doradców, wzrost zamożności czy przyspieszenie rozprzestrzenienia instytucji renesansu
  3. „Czarna Armia” – uregulowana armia najemna, dzięki której Maciej Korwin mógł zwyciężać potężniejsze armie. W grze będzie to funkcja posiadania silniejszych najemników, w zamian za karę do manpowera oraz wyższych kosztów utrzymania. Rycerstwo będzie złe na używanie tej armii i z tego będą kolejne eventy. Najemnicy ci będą mogli zdradzić i porzucić służbę dla Węgier, kiedy nie dostaną kasy na czas.
  4. W przypadku wzrostu potęgi husytów na Czechach, katolickie stronnictwa prosić będą mogły Węgry o protekcję, nawet z ofertą secesji do Madziarów
  5. Będą eventy interakcji z Turcją, dotyczące ustalania granic czy ucieczek chrześcijan z Bałkanów
  6. Interakcje z Wołochami, Chorwatami i Słowakami, zależne od ekspansji tegoż państwa
  7. Specjalne eventy związane z reformacją i kontrreformacją na Węgrzech
  8. W przypadku kolapsu tego państwa będzie event dla potęg co z nim zrobić (może doprowadzić do rozbioru wraz z utworzeniem Siedmiogrodu)
Czechy

Zmiany na mapie
Morawy zostały podzielone ma Brno i Ołomuniec. Dodatkowo będzie państwo buntownicze w postaci Moraw.
Śląsk dostanie nową prowincję – Legnicę. No i przerobione zostaną wartości developmentu oraz towarów handlowych by podnieść wartość tego regionu.

Eventy

  1. Wprawdzie epoka wojen husyckich się już skończyła, a państwo oficjalnie jest katolickie oraz pod teoretycznym panowaniem habsburskiego Pogrobowca, to w praktyce kraj nadal jest mocno husycki a państwem de facto rządzi Jerzy z Podiebradów z kliką husycką. W grze będziesz mógł (jak przed tym patchem) wspierać herezję lub zachować wierność Rzymowi, ale wpływ tego będzie bardziej realny
  2. Wspierając herezję wzmocnisz kraj od wnętrza, dostaniesz wsparcie husyckich weteranów, wzmocnisz ekonomię itd. ale odizolujesz się od władców Europy. Jako katolik będziesz grał mocno normalnie
  3. Jeżeli Papież się nie wkurzy a ruch husycki będzie odpowiednio silny umożliwić to może wcześniejszą reformację
Inne drobne zmiany

Zalew Wiślany

Teraz Gdańsk i Królewiec są połączone Mierzeją Wiślaną. W efekcie twierdza królewiecka mogła zablokować ruch między Malborkiem a Gdańskiem, co jest niehistoryczne. No i dodatkowo z tej strony sytuacja w grze była niehistoryczna, bo Mierzeja nie była wówczas tak połączona z Bałtykiem. Teraz owa będzie ciągnąć aż do Królewca. No i przy okazji Warmia oraz Malbork zaczynają bez fortów.

Austria

Istniejące eventy w interakcjach z Węgrami zostaną przerobione. Dodatkowo będą nowe, dzięki którym łatwiej będzie opanować ten kraj przez Wiedeń. Najważniejsze będzie jednak doprowadzenie do wyścigu między Wiedniem a Turkiem o opanowanie tego kawałka Europy.

Serbia

Serbia dostanie małą rzecz – core na Belgrad oraz decyzja na wprowadzenie tam stolicy

Modowalność

W skrócie, bo szczegółów modderzy i tak będą musieli na własnej skórze przetestować 😉 Drobne triggery czy efekty udostępnione będą wraz z patchnotem, ale tutaj mały opisik tego co będzie można wyczyniać z ważniejszych spraw
Wprowadzenie zmiennych arytmetycznych – będzie można za ich pomocą np. porównać poziom manpowera między dwoma krajami jako warunek wyskoczenia eventu lub opcji wyboru.
Wprowadzenie możliwości tworzenia opcji dyplomatycznych.