Od Jaskiniowców do Kosmosu - Civilization IV z modem Caveman 2 Cosmos [video]

Temat na forum 'Inne Gry AAR' rozpoczęty przez thrashing mad, 30 Maj 2015.

  1. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    @cobran - racja

    @Drakensang - do rolnictwa wciąż daleka droga, a poza tym zdezaktywowałoby wiele prehistorycznych budynków. Nie warto aż tak się spieszyć, choć pierwsza cywilizacja która opracuje osiadły tryb życia otrzyma darmową technologię

    @lukigl - trudno powiedzieć, chyba długość porównywalna z Megakampanią ;)

    @moskal - podejrzewam że byłoby to "zjeść" ;)

    Nowy odcinek i już pierwsze 10,000 lat rozgrywki za nami:

    [video=youtube;3gf_siHeVIA]https://www.youtube.com/watch?v=3gf_siHeVIA[/video]
     
  2. cobran

    cobran Ten, o Którym mówią Księgi

    Odcinek fajny... i długi :)
    Mam małą propozycję, a może bty tak pustynie na której mieszkają Arabowie nazwać... Pustynią Arabską ;)
     
  3. Drakensang

    Drakensang Ten, o Którym mówią Księgi

    A może by odcinki dawać częściej i więcej?
     
  4. lysy

    lysy Panzer Legion

    A może kolega napisze w końcu swój pierwszy AAR na forum? Wtedy zobaczy, że często i dużo nie idą w parze:p
     
  5. moskal

    moskal Опричник

    Patrzę na te bagna, co przejąłeś przy ostatnim wzroście kultury i widzę, że generują 3 jednostki jedzenia, 1 jednostkę produkcji i 1 bogactwa (aktualnie eksploatowane poletko daje 4 jednostki jedzenia i 2 produkcji). Może dobrze byłoby wyszkolić budowniczych, by postawili coś na nich?
     
  6. Zjemcichlep

    Zjemcichlep Ten, o Którym mówią Księgi

    Nie lepiej byłoby wykorzystać jeńców z poprzedniego odcinka jak najszybciej tworzac jakiś bydynek specjalny i mieć przewage nad innymi cywilizacjami jak najszybciej niż trzymać ich bezproduktywnie aż nie odkryjesz niewolnictwa czy bóg wie czego. Tym bardziej że pamiętając cię z innych aarów masz tendencje do zapominania takich szczegułów jak ,,jeńcy zostawieni na później".
     
  7. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    @cobran - nie jestem jeszcze do końca pewien jak wygląda ta okolica - możliwe że Arabowie są na wyspie.

    @Drakensang - chciałbym, ale zrobienie jednego trwa kilka godzin ;)

    @moskal - to dlatego że tereny te nawadnia wylewająca rzeka. Ogólnie to wolę na początku wykorzystywać zbieraczy do udoskonalania pól z zasobami/zwierzętami, zwłaszcza że są kosztowni i jednorazowi

    @Zjemcichlep - dobre budynki będą dostępne dopiero po opracowaniu niewolnictwa. Prawdopodobnie wykorzystam ich szybciej, tworząc z nich zbieraczy, kiedy tylko populacja wzrośnie.

    Nowy odcinek:

    [video=youtube;44iMtZEAbKA]https://www.youtube.com/watch?v=44iMtZEAbKA[/video]
     
  8. moskal

    moskal Опричник

    Tak patrzę, że jeżeli postawiłbyś zbieracza trzcin na wspomnianych to mogłoby to być bardziej opłacalne.

    I co do mitów - czy to, jakie wybierzesz, będzie miało wpływ na jakieś dalsze działania (tak mechaniczne jak i fabularne; na podstawie mitów opracowanych w prehistorii starożytność udostępnia inne mity np. mit o lotnikach <Detal i Ikar> po odkryciu mitu ptaka) czy służą tylko doraźnym, prehistorycznym celom?
     
  9. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    Zbieracz trzcin to jedynie budynek wewnątrz miasta. Co do wykorzystania Zbieraczy to wolę poczekać, bo kolejne technologie będą wciąż odkrywały na mapie nowe zasoby - kto wie co jeszcze kryją tereny w pobliżu Babilonu.

    W sumie to sam nie wiem. Bardzo możliwe że mogą taki wpływ później mieć.

    Nowy odcinek, gdzie nasi myśliwi usiłują upolować groźną bestię:

    [video=youtube;PQ_bDR9IRMA]https://www.youtube.com/watch?v=PQ_bDR9IRMA[/video]
     
  10. cobran

    cobran Ten, o Którym mówią Księgi

    Trochę szkoda tych ścigaczy, na całe szczęście zwiadowcy mieli więcej szczęścia :)
     
  11. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    No, niestety na wczesnym etapie rozgrywki straty mogą mieć spory, negatywny wpływ. Nowy odcinek i kolejne spotkanie z Moa. Znajdujemy też ziemie Sumerów:

    [video=youtube;hY_1xDyt6as]https://www.youtube.com/watch?v=hY_1xDyt6as[/video]
     
  12. moskal

    moskal Опричник

    Chyba możesz przejść na druidyzm a potem porzucić go na rzecz mezopotamianizmu?

    Tak patrzę na to AI i ono się chyba zablokowało. Znaczy się wszyscy od Sumerów byli w pozycji defensywnej/fortyfikowanej. Arabowie też nie wykazują jakiejś aktywności. Jeżeli tu nie ma jakiegoś trybu, że gra się tylko na autosave, to możesz zrobić podgląd (postawić w pobliżu zwiadowców i zobaczyć czy pojawi się u nich jakiś ruch) czy to czasem się coś nie zabugowało.
     
  13. Drakensang

    Drakensang Ten, o Którym mówią Księgi

    Druidyzmu nie opłaca się przyjmować, bo potem będzie problem z wygonieniem go z kraju i przyjęciem mezapotanizmu.
    AI na początku jest lekko ospałe i moim zdaniem oceniło szanse, że nie ma co się pchać i atakować zwiadowców, którzy by bez wielkich problemów rozwalili tych wojowników.
     
  14. Elas

    Elas Genialdo

    Nawet sobie nie wyobrażasz jak kibicowałem, żebyś zdobył kazuara :D
     
  15. Zjemcichlep

    Zjemcichlep Ten, o Którym mówią Księgi

    Wielkimi krokami zbliża się rozpad klanu na połowę. Za dużo gęb do wykarmienia, stada wytrzebione, paru mysliwych musi zabrac swe kobiety i ruszyć na nowe ziemie... Przypominam że masz technologię potrzebną do wykorzystania ,,kamiennych organów" lezacych na pólnoc. Cud natury ładnie zboostuje nową wioskę na samym poczatku.

    Planujesz wcześniej wydłubać wenus żeby przyoszczędzić na żarciu?
     
  16. Drakensang

    Drakensang Ten, o Którym mówią Księgi

    Wczesny osadnik jest bardzo ryzykowny, lepiej poczekać do rolnictwa, albo do populacji powyżej 3.
     
  17. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    @moskal - AI jest ostrożne, ale pasywne nie jest. Tak na wszelki wypadek zrobię jakiś test.

    @Genialdo - dzięki :)

    @Zjemcichlep - niestety odległość do organów jest dość duża, a to oznacza nie tylko problemy logistyczne i trudne do wybronienia granice, ale też większe niezadowolenie i koszty utrzymania. Następną osadę zbuduję chyba w pobliżu, nad bambusową rzeką. Co do Wenus - lepiej chyba byłoby ją zbudować mając co najmniej dwa miasta (podwójny efekt)

    @Drakensang - ogólnie z eskortą nie jest to zła opcja, ale z ilością prehistorycznych osad nie ma co oczywiście przesadzać.

    Nowy odcinek i kolejne postępy w rozwoju:

    [video=youtube;UeO7sXLmNbs]https://www.youtube.com/watch?v=UeO7sXLmNbs[/video]
     
  18. moskal

    moskal Опричник

    Nie wiem jak w tej cywilizacji/modzie, ale czy istnieje coś takiego jak zmiana linii brzegowej (i klimatów) z powodu rozmrożenia się czap lodowych? Bo wtedy Mekka i Babilon mogą wylądować pod wodą.

    Czytałem na YT komentarze, by zniszczyć Summerów. Z tego co kojarzę to wraz z odległościami między osadami rośną koszty utrzymania ich. Przy takiej odległości, prymitywności oraz fakcie, że nie masz standardowo nadwyżki budżetowej, to byłoby zbyt kosztowne. Dodatkowo z kim się będzie wojować w erze starożytnej, jak w prehistorii się zniszczy jedyną sensową siłę w regionie.

    Przy okazji - świat się jakoś poszerza, pojawiają się nowe cywilizacje czy coś? Bo patrzę na minimapę oraz na te trzy cywilizacje, to jak tak ma być do czasu podboju kosmosu i telepatycznej kontroli poddanych, no to może być długo i biednie. W Civ2 to pamiętam, że co jakiś czas jakaś się nowa pojawiała, ale przeważnie w jakimś dziwnym miejscu (pomiędzy moimi miastami) i nie przedstawiali jakiegokolwiek wyzwania względem tych, które istniały równolegle ze mną ale dość daleko.
     
  19. Drakensang

    Drakensang Ten, o Którym mówią Księgi

    Ad 1
    W IV nie ma takiego zjawiska
    Ad 2
    Wojna jest kompletnie nieopłacalna, co do wojen w starożytności, to za morzem po jednej czy drugiej stronie będą inne cywilizacje.
    Ad 3
    Trash na ten moment odkrył tylko część kontynentu, wraz z odkrywaniem jego reszty i kolejnych, skala się będzie zmniejszać.
     
  20. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    @moskal - Wojna z Sumerami się nie opłaca, tak jak napisał Drakensang. Z czasem pojawią się barbzrzyńskie osady i część z nich przekształci się w nowe cywilizacje, tak więc mapa się zagęści.

    Nowy odcinek:

    [video=youtube;o_1uDspXQok]https://www.youtube.com/watch?v=o_1uDspXQok[/video]
     
  21. Drakensang

    Drakensang Ten, o Którym mówią Księgi

    Zacznij pomału myśleć o założeniu drugiej osady, w pobliżu jest sporo fajnych miejsc, a więcej osad to szybszy przyrost wszystkiego.
     
  22. Zjemcichlep

    Zjemcichlep Ten, o Którym mówią Księgi

    A może lepiej z tym poczekać chwilę i skoro ma się taka przewagę że kożysta się z trzech dobrych, bogatych pól postawić najpierw jakiś ekstra cud świata (bedzie o wiele szybciej) a dopiero potem przenieść się w górę rzeki po to by trzeci miasto postawić przy kamiennych organach tak aby odległości pomiędzy nimi nie były za duże.

    Będziesz forsować rolnictwo czy pozwolisz aby AI jako pierwsze je zdobyło. Zdaje się że jako pierwsza civka z rolnictwem dostaje za darmo 1-2 techy co mocno by zboostowało nasze plemie
     
  23. thrashing mad

    thrashing mad Ten, o Którym mówią Księgi

    @Drakensang - tak też zrobię :)

    @Zjemcichlep - aby założyć nową osadę potrzeba wciąż minimum kilkunastu technologii więc trochę to potrwa. Co do rolnictwa, to na tym poziomie trudności może być cieżko (AI dostaje bonusy, a Sumerowie na dodatek bonusy z góry Fuji)


    Nowy odcinek :)

    [video=youtube;GZpp79C-Czw]https://www.youtube.com/watch?v=GZpp79C-Czw[/video]
     
  24. moskal

    moskal Опричник

    Czy w tej civce jednostki w czasie tracą expa? Bo jeżeli nie to pałkarze babilońscy będą zbyt uber do nie-wczesnej starożytności.

    I jak szybko cuda paleolityczne się przedawniają?
     
  25. Drakensang

    Drakensang Ten, o Którym mówią Księgi

    1. Niet
    2. Zależy od cudów, część potrafi trzymać dość długo, a część się przedawnia bardzo szybko.
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie