Jak przeglądam pliki w folderze map oraz history oraz interface to nigdzie nie widzę linijki kodu, która by odpowiadała za bycie prowincją nadmorską. Zatem to musi być wina modu i tego, który kreślił prowincje w BMP - nadać mógł zbyt grubą kreskę na granicy z morzem, lub prowincję wodną oznaczyć jako nie-morze (status np. Morza Kaspijskiego).
1. Wie ktoś, jak uzyskać najszybciej cechę "master seducer"? Czyli fachowo mistrza uwodzenia? Zależy od tego ilość zdobytych kochanków? Czy można ją zdobyć poprzez porzucanie kochanki w dniu zaciągnięcia do wyra? 2. Czy uzyskanie przez postać cechy "homosexual" jest zupełnie losowe, czy wychowanek postaci o tej cesze szybciej ją uzyska? 3. Dlaczego w jednych krajach kobiety uzyskują po ojcu silne roszczenia a w jednych słabe? 4. Jeśli chcę uzyskać jedną z pozytywnych cech typu geniusz, silny, atrakcyjny u swojego potomka, to czy szansa się zwiększa w przypadku obu rodziców o tej cesze, czy tylko dwa razy po 15%?
Im więcej pannic poderwiesz, tym szybciej ją dostaniesz. Jest w tym element losowości, czasem wystarczy poderwać 3-4 panie, czasem dwadzieścia. Tak, obecnośc tej cechy u edukatora najbardziej wpływa na szanse pojawienia sie jej u edukowanego. Różne prawa dziedziczenia. Zwiększa, chyba, ze grasz na modach które regulują dziedziczenie cech za pomocą eventów.
Ale czy zależy od tego ilość stałych kochanek? Bo jest też opcja leave her, czy coś takiego. Dobrze, że wspomniałeś o definicji edukator, bo chciałem też zapytać czym różni się obecnie "guardian" od "educator". Mowa oczywiście o wychowywaniu dzieci. Nie piszemy post pod postem [N]
Nie muszą być na stałe. Po udany podboju możesz albo obiekt porzuć(Veni, Vidi, Vici) albo zostawić przy sobie. Obie opcje przybliżają Cię do bycia mistrzem w uwodzeniu.
O tym nie pomyślałem. Fabularnego sensu w tym nie widzę, więc nie stosowałem tej metody. Spróbuj, to nie trwa długo.
W sumie... Chciałbym jeszcze ponowić pytanie, czym różni się educator od guardian przy wychowywaniu dzieci?
Zagrałem i sprawdziłem, że da się wytrenować cechę master seducer na jednej postaci, spamując komendą seduce. Nie wiem, czy innym to się przydarzyło, ale w mojej rozgrywce cecha master seducer przy 69 roku życia przestał działać, a konkretnie boost do opinii płci przeciwnej. Faktycznie tak się dzieje, czy wystąpił jakiś bug?
Opinii na pewno. Mi często głosowali na młodszego, lub takiego z gorszymi statami/traitami, żeby łatwiej wywierać wpływy na niego.
u wszystkich wasali mam opinie 100, syn ma najwiekszy presige z calej dynastii zaraz po mnie byl jako dziedzic i nagle bez jakiejs przyczyny wasale postanowili zmienic zdanie i glosowac na jakiegos krewnego bez ziemi tytulow i z marnym prestige :/
Masz u siebie jakieś frakcje? Mogą głosować na takiego co spełni ich rzadania. Albo twój syn im podpadł. Sprawdź jakie on ma z nimi relacje. I ten drugi mógł zakupić sobie przysługuje i je wykorzystać.
Jeszcze może być coś takiego jak przyjaźń, miłość, obietnice czy przysługa. Mogą widzieć rosnącą tyranię i ryzyko utraty wpływów własnych. Powodów jest mnogo
Macie może jakieś patenty aby wychować dziecko na osobę której nie będzie wstyd pokazać światu? Nijak mi to nie wychodzi, same przecietniaki i miernoty mam, po śmierci mało która ich cecha ma dwucyfrową wartość. Dopiero gdy wprowadziłem seniorat gram postaciami jako tako kompetentnymi. Druga sprawa to bunty o zwiększenie siły rady - chodzi o te prawa dotyczące wygnania/stracenia/uwięzienia/obdarowania tytułem kogoś? Czy o coś więcej? Jeśli tylko o w.w. prawa to często nie ma o co kruszyć kopii chyba...
Spróbuj zmieniać im wychowawców co kilka lat,np. Dyplomata, potem wojownik, zaś szpieg itd. Co do buntów, to weźmy np. Krnabrnego gościa, który ma pretensje do twojej korony i ci się buntuje. Ty go pominales, ale nie możesz go ani wygna, ani ukatrupic, ani odebrać tytułu, bo twoja rada się nie zgadza na to. Gościu umiera w lochu że starości i co? Jego syn pałą do CB rządzą nienawiści za uwiezienie ojca i tak w kółko.
Dobrzy edukatorzy oraz wychowawcy (plus odpowiednia gra focusami dziecięcymi jeżeli masz Konklawe) to klucz. Jeżeli się boisz o decyzje edukatorów to sam nim zostań. Jeżeli chodzi o radę to warto ustąpić u dać jakieś jedno czy drugie prawo im, tak dla świętego spokoju, ale to po tym jak będziesz komuś coś wdzięczny - bez usług nie dajesz żadnych praw.
Mam problem chyba z brakującymi plikami lokalizacji, ale nie jestem pewien. Miejscami mam coś w stylu "NO_TEXT_FOR_KEY" albo temu podobne. Nie wyświetla mi też jaki jest teren w danej prowincji. Ktoś wie czym to jest spowodowane i jak to można naprawić? Nie pomaga zmiana języka, sprawdzenie spójności plików gry. Jest świeżo zainstalowana, a nie aktualizowana.
Podejrzewam, że coś Paradoxy namieszały w opisach - zrób screena i zgłoś jako lokalizacyjny bugraport.
w jaki sposob mozna stworzyc nowa jednostke specjalna ? chcialem stworzyc pretorian dla kultury rzymskiej w pliku special_troops dolozylem " pretorians = { morale = 10 maintenance = 10 phase_skirmish_attack = 1 phase_melee_attack = 10 phase_pursue_attack = 5 phase_skirmish_defense = 5 phase_melee_defense = 10 phase_pursue_defense = 5 base_type = heavy_infantry } " niestety okazuje sie ze gra co prawda uwzglednia ta jednostke ale po najechaniu na budynek w ktorym powinna byc widnieje : "NONE + 30 NONE +0,1" zamiast pretorians +30 pretorians defensive +0,1 dodatkowo nie wyswietla dla niej ikonki i na mapie jest tylko cyfra przedstawiajaca ilosc wojska gdzie w plikach gry mozna znalesc plik odpowiadajacy za ikony jednostek wyswietlanych na mapie zeby dodac tam wyglad pretorianow ?
Pliki lokalizacyjne wprowadzone? Code: pretorians;Pretorians;;;;;;;;x;;;;;;;;;;;;; pretorians_offensive;Pretorians offensive;;;;;;;;x;;;;;;;;;;;;; pretorians_defensive;Pretorians defensive;;;;;;;;x;;;;;;;;;;;;; pretorians_morale;Pretorians morale;;;;;;;;x;;;;;;;;;;;;; Z grafiką nie pomogę