EU IV - Szybkie pytania

Temat na forum 'EU IV - Pomocy!' rozpoczęty przez Manau, 7 Wrzesień 2015.

  1. Montenius

    Montenius Ten, o Którym mówią Księgi

    szarpnąłem się na bogatą wersję EUIV z dodatkami. Dodałem do tego polskie tłumaczenie. Jeszcze nie grałem , ale sprawdziłem jak poszła konwersja z CK2, pisałem o tym więcej tu
    https://eufigames.com/forum/posts/526042/

    Trochę się przeraziłem... Kilka pytań. Wybaczcie ale dopiero nabyłem EUIV

    1. Czy jest jakiś graficzny edytor dla EUIV lub inne narzedzie ułatwiające edycję, coś jak scenario editor dla EU 2.
    2. czy jest jakiś alternatywny konwerter dla CK2->EUIV , inny niż ten "standardowy " czyli Europa Universalis IV converter. Pomijając fakt że wiele państw nazywa się w rodzaju G18 to narobił znikąd państewka katolickie np w środku Al-Andalusu czy prawosławnej Francji.

    3. Czy muzułmańska Brytania skonwertowana na Wielką Brytania będzie się tak zachowywąła jak historycznie czyli głównie kolonie w Ameryce, po trochu gdzie indziej i olanie podbitych terytoriów w Francji.
    4. Niektóre kraje mają no goverment. brak rządu. Anarchia ? co można z tym zrobić.
    5. przydałby się Event że lollardyzm i może inne katolickie herezje godzą się z papieżem i stają się katolickie. Jak się do tego zabrać.
     
    Ostatnia edycja: 14 Wrzesień 2016
  2. moskal

    moskal Опричник

    Wersja konwertera musi być zgodna z wersją CK2 oraz EU4. Jeżeli jest niezgodność to właśnie powstaja takie kfiatki jak G18 czy nogovy.

    Alternatywą jest tylko własnoręcznie przepisywanie. Graficznego edytora, z tego co wiem, nie ma. AI w EU4 jest raczej dynamiczne, zatem jak okoliczności nie będą sprzyjające do Brytania nie ruszy na kolonizację, zwłaszcza przy konwersji, zatem jakiegoś konkretnego toku dziejów mieć raczej nie będziesz.

    Co do eventu o heretykach - najlepiej stworzyć deecyzję dla nich do konwersji na katolicyzm. Przykładowo

    Kod:
    country_decisions = {
    
    	na_katolicyzm = {
    		major = yes
    		potential = {
    				OR = {
    					religion = lollard
    					religion = cathar
    				}
    				 exists  = PAP
    		}
    		allow = {
    			is_subject = no
    			is_at_war = no
    			religion = catholic
    		}
    		effect = {
    			change_religion = catholic
    		}
    		ai_will_do = {
    			factor = 1
    		}
    	}
    
    }
    
     
  3. Montenius

    Montenius Ten, o Którym mówią Księgi

    ok dzięki postaram się zastosować wskazówki. a decyzję o konwersji do jakiego pliku wpisać ?
     
  4. moskal

    moskal Опричник

    Najlepiej stworzyć nowy plik w folderze z decyzjami wewnątrz folderu z konwersją
     
  5. Montenius

    Montenius Ten, o Którym mówią Księgi

    Jak zmienić nazwę kraju po konwersji ? próbowałem zmienić nazwy w CK2/eu4export/mod/converted/history/countries i np w pliku z00 zmienić nazwę island na islandia ale nie pomogło. Najwidocznie nie tu mam robić zmiany.
     
  6. moskal

    moskal Опричник

    Z00 to jest tag, nazwa kodowa do identyfikacji przez program. Tego się NIE RUSZA podczas zmian nazewnictwa, tłumaczenia etc.

    Pliki, gdzie znajdują się wszystkie teksty, to są pliki w folderze localisation - TYLKO TUTAJ wprowadzasz teksty
     
  7. Montenius

    Montenius Ten, o Którym mówią Księgi

    działa. A da się zmienić prosto nazwę Wielkiej Brytanii na np Kalifat Brytyjski ale tylko w ramach konwersji. ?
     
  8. moskal

    moskal Опричник

    Tak - na takiej samej zasadzie
     
  9. filip133

    filip133 Ten, o Którym mówią Księgi

    Miał już tak ktoś?
    Jak wczoraj chciałem wieczorną rozgrywkę zakończyć(miałem rok 1541 albo 1542) i kliknąłem w menu "save game", to wywaliło mnie do windowsa. Jak włączyłem grę z powrotem mam tylko w meny wczytywania ostatni save "autosave_Backup" z 1532 roku. Jak wszedłem do folderu z save, to widzę że autosave_Backup jest z godziny 21:19, a ostatni na liście mam autosave z 00:44. Między nimi jest też parę plików, niby z save. Bo wszystkie pliki zrobione za autosave_Backup zajmują 0 kb :/ Cóż, podejrzewam że nie da się odzyskać tych save i utraciłem te ponad 3 godziny rozgrywki...?
     
  10. Montenius

    Montenius Ten, o Którym mówią Księgi

    w jakim pliku są tytuły władców lub jak znaleźć w savie ? Chciałem zmienic tytuł wielki sułtan na coś innego.
     
  11. moskal

    moskal Опричник

    Już Ci pisałem - wszelkie teksty gry znajdują się w folderze localisation. Znajdź tam tego wielkiego sułtana i przechrzcij go jak chcesz
     
  12. Montenius

    Montenius Ten, o Którym mówią Księgi

    Pytanie było o plik nie folder. Ale już nieważne. Nie chciało mi się takich szczegółów dopracowywać. Z swojej konwersji moda nie robię.


    Mam wrażenie że niektóre państwa z konwersji są jakieś otępiałe. O ile główne państwa Francja, Wielka Brytania (w Aarze Kalifat brytyjski) czy Polska (mimo pogaństwa) jakoś sobie radzą, to państwa z konwersji - Imperium Arabskie czy Karpatia już gorzej.
    Wielkie Imprerium arabskie przegrywa wojnę z głupią etiopią bo większość sił stoi sobie w przypadkowych prowach nic nie robiąc. Prawdopodobnie w podobny sposób przegrało wojnę wcześniejszą. (tego nie wiem bo nie byłem wtedy sojusznikiem i nie widziałem co robi.)
    Czy mi się tylko zdaje czy to jakiś realny problem ? Ew. można coś ztym zrobić ?
     
  13. moskal

    moskal Опричник

    Trzeba byłoby obaczyć, czy czasem nie ma jakiś globalnych niepokojów i taki moloch woli stracić np. 3 prowincje na rzecz Etiopii niż stracić 30 z powodu buntu separatystów.

    Generalnie jak patrzę na mody z konwersji to AI umie się zachowywać.
     
  14. filip133

    filip133 Ten, o Którym mówią Księgi

    A mi coś pochrzaniło po nowym patchu ze starymi save... :/ :( Miałem zaznaczone żeby mi grę odpalało na beta 1.17.1, ale w launcherze pokazało że mam wersję spolszczenia (z warsztatu steam) w wersji 0.3.0, a jak odpalam grę to pokazuje że moje save są niekompatybilne bo potrzebują wersji moda spolszczenia 0.2.9 albo 0.2.8... :/ Eh pobrało mi 0.3.0 i teraz wywala mnie do windows jak chcę wczytać któregoś save, chyba przepadnie mi ta rozgrywka. Czy może ktoś tu mi coś poradzi...?
     
  15. ers

    ers Ten, o Którym mówią Księgi

    Odznacz spolszczenie. Gra nie robi mi problemów jak odejme spolszczenie od już rozpoczętej rozgrywki.
     
  16. filip133

    filip133 Ten, o Którym mówią Księgi

    Właśnie próbowałem już, a i tak mnie wywaliło do windows przy wczytywaniu gry... :/ Spróbuję jeszcze raz...

    Dalej nie chce działać.. Może też dlatego, że w launcherze gry mi pokazuje też że extended timeline mam niekompatybilny z wersją 1.17.1 ?
     
    Ostatnia edycja: 11 Październik 2016
  17. filip133

    filip133 Ten, o Którym mówią Księgi

    Coś musiałem pokiełbasić z zaznaczaniem żeby mi odpalało grę na poprzedniej wersji, bez nowego patcha. Bo nie włączając gry ze spolszczeniem, to nawet stare savy nie chcą się odpalić, te które grałem jeszcze bez spolszczenia i których gra nie pokazuje jako niekompatybilne :/
    No cóż, z tym się już chyba nic nie da zrobić, co?
    Więc chyba pozostaje już porzucić tą rozgrywkę... Więc nowy patch jest, akurat znalazłem na przecenie The Cossacks i Mare Nostrum ;) Szkoda że tamta rozgrywka urwana, ale jeżeli nic się nie da z tym zrobić...
    Raz mi się coś zepsuło w czasie rozgrywki, że przez trzy godziny mi gra robiła save zajmujące 0 kb, które nie działały, teraz się coś zepsuło z wszystkimi save i poszły do piachu, mam pecha do tej gry :p
     
  18. anomaly

    anomaly Znany Wszystkim

    Witajcie. Mam problem. Chciałem zmienić warunki decyzji tworzenia Prus dla Brandenburgii(chciałem zmienić wymagane prowincje), lecz gdy zmieniłem id tych prowincji, decyzja w ogóle nie pojawia się w zakładkach decyzji. Zmieniałem to w decisions/prussianations. Macie pomysł co może być nie tak? Sama decyzja zmodyfikowana w spoilerze. Z góry dzięki

    country_decisions = {

    form_kingdom_of_prussia = {
    major = yes
    potential = {
    normal_or_historical_nations = yes
    OR = {
    ai = no
    is_playing_custom_nation = no
    }
    tag = BRA
    NOT = { tag = PRU }
    OR = {
    NOT = { exists = PRU }
    ai = no
    }
    OR = {
    ai = no
    is_religion_enabled = protestant
    is_religion_enabled = reformed
    }
    }
    allow = {
    NOT = { exists = PRU }
    adm_tech = 10
    OR = {
    religion = protestant
    religion = reformed
    }
    owns_core_province = 50
    is_at_war = no
    }
    effect = {
    change_tag = PRU
    if = {
    limit = {
    is_part_of_hre = yes
    is_elector = no
    is_emperor = no
    }
    every_owned_province = {
    limit = {
    is_part_of_hre = yes
    }
    set_in_empire = no
    }
    }
    if = {
    limit = {
    NOT = { government_rank = 2 }
    }
    set_government_rank = 2
    }
    random_owned_province = {
    limit = {
    OR = {
    culture = pommeranian
    culture = saxon
    culture = prussian
    }
    }
    add_base_tax = 1
    }
    add_country_modifier = {
    name = "centralization_modifier"
    duration = 3650
    }
    if = {
    limit = { has_dlc = "Rights of Man" }
    change_government = prussian_monarchy
    }
    if = {
    limit = { NOT = { has_dlc = "Rights of Man" } }
    change_government = feudal_monarchy
    }
    add_prestige = 5
    change_primary_culture = prussian
    PRU = {
    random_owned_province = {
    limit = {
    is_capital = no
    OR = {
    culture = saxon
    culture = pommeranian
    }
    }
    change_culture = prussian
    }
    }
    west_prussia_area = {
    limit = {
    NOT = { owned_by = ROOT }
    }
    add_permanent_claim = PRU
    }
    east_prussia_area = {
    limit = {
    NOT = { owned_by = ROOT }
    }
    add_permanent_claim = PRU
    }
    capital_scope = {
    change_culture = prussian
    }
    }
    ai_will_do = {
    factor = 1
    }
    }
     
  19. moskal

    moskal Опричник

    Zrób to jako mod a nie nadpisuj oryginalny plik.

    Poza tym - czy testujesz decyzję w warunkach widoczności decyzji? Czyli kiedy jest już reformacja, masz ustawienia historyczne i normalne etc?
     
  20. Manau

    Manau Ten, o Którym mówią Księgi

    Hej gram w Afryce środkowej zdobyłem co się dało tam oddzielają mnie teraz prowincje do kolonizacji.
    Dla czego mogłem przez jezioro (bo tylko tak graniczę z państwem) zrobić roszczenia do prowincji, a jak teraz wypowiedziałem im wojnę już nie mogę nic zdobyć?
    Kongo mi się na zachodzie rozrasta podbiłem ich sąsiadów ze wschodu, a teraz nie mogę przyłączyć żadnych ziem. Miałem wojnę o prowincje, której zrobiłem te roszczenia poprzez jezioro. Czy to znaczy, że muszę się tam podłączyć kolonizacyjnie? w sensie by stykać się terytoriami... tylko dla czego mogłem założyć siatkę szpiegowską i zrobić roszczenia.
     
  21. moskal

    moskal Опричник

    W jakim znaczeniu nie możesz? Wojsk nie możesz tam przeprowadzić by okupować czy co?
     
  22. Manau

    Manau Ten, o Którym mówią Księgi

    Ostatnia edycja: 20 Listopad 2016
  23. moskal

    moskal Опричник

    Musiałbyś mieć prowincję z portem w tym akwenie.
     
  24. Manau

    Manau Ten, o Którym mówią Księgi

    tak sądziłem dzięki panie Moskal. Pewnie jak teraz Kongo chce też ich podbić ma z nimi wojnę, to gdy ja z nich siłą uczynię Wasala to będzie między nami wojna nie?
     
  25. moskal

    moskal Опричник

    Zostaniesz wciągnięty w tą wojnę
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie