Witam! Postanowiłem opisać jak tworzę mapki do mojego AARa: Βασίλειον Ῥωμαίων - Odrodzenie Cesarstwa Wschodniorzymskiego AAR I. Przygotowanie 1. wciskamy F12 podczas gry. 2. wchodzimy do folderu screenshots w gameroot 3. otwiermy czymkolwiek plik o nazwiem map_cośtam.bmp 4. przycinamy do interesującego nas obszaru (opcja crop selection w Irfan Veiw np.) 5. Powiększamy do jakiegoś przyzwoitego rozmiaru np. szerokość 800, wysokość proporcjonalnie. UWAGA! należy zrobić to tak żeby było widać piksele, a nie żeby był obrazek "rozmyty" czyli w zależności od programu wybrać resize zamiast resample / wyłączyć opcję smooth / czy jak tam macie 6. Zapisujemy w dowolnym formacie. otrzymujemy coś takiego: II. Paint.NET (przynajmniej ja w tym robię, jak ktoś lubi gimpa, nadaje się równie dobrze (a nawet zwykły paint) 1. Wklejamy (otwieramy) to co mamy przygotowane. 2. Dodajemy nową (pustą) warstwę 3. Na tej nowej warstwie obrysowujemy pędzlem "piątką" czarnym linię brzegową 4. Czarnym pędzlem "dwójką" rysujemy granice państw Sama nowa warstwa wygląda tak: Nałożona na to co mieliśmy daje nam coś takiego: 5. Wypełniamy kolorem obrysy poszczególnych państw (ja daję te kolory które są w tle) na nowej warstwie (dzięki temu mamy ładnie wypełnione) Teraz nasza mapka wygląda tak: 6. Możemy dodać jeszcze jakieś dodatki, np. zakreskować zajęte prowincje (narżedziem wypełnienia z odpowiednim "Filem" ) Ostatecznie mamy następującą mapkę którą zapisujemy do jakiegoś fajnego formatu np. jpg, czy png III. Efekty - Picasa 1. W picasie dodajemy różne efekty - ziarno, zogniskowanie, ocieplenie, itp. balansujemy koloromami, światłem etc. 2. Na koniec dodajemy napisy (strona ze sporym wyborem czcionek: http://www.dafont.com/ (thx to ktoś z hama(Art?))i zapisujemy już w takim formacie w jakim chcemy dodać obrazek na forum czyli zwykle jpg, png dla przeźroczystości Chcaiłbym podkreślić że to Gajtos mnie uczył robić mapki i z tego miejsca chciałbym Mu podziękować. To oczywiście jest mój własny niedoskonały sposób, jezeli ktoś ma lepszy i chce się podzielić to zapraszam Pozdrawiam, konserw.
To że Tobie kiedyś podawałem tą metodę na gg nei znaczy od razu, że musisz ogłaszać się na forum jaki to Ty super sposób znalazłeś... Poza tym dla mnie granice między państwami są zbyt mało urozmaicone u Ciebie. A linia brzegowa powinna być podobniejsza do rzeczywistej (polecam google maps).
spoko - na końcu miałem napisać że thanks to gajtos i że róbcie jak chcecie i że jak ktoś mśli że jest fajniejszy to niech się zaprezentuje tu, ale nie zdążyłem gdyż wbili do mnie ludzie i impreza oczywiście jeżli rościsz sobie jakiś trade mark Gajtos to to usunę Wiem też że nie umywam się do co poniektórych, ale kilka osób wypowiedziało się w moim AARze że "spoko mapki wow!" i stwierdziłem że się podzielę. ---------- Post dodany 16:01 ---------- Poprzedni post dodano o 06:17 ---------- Ok - dokończyłem opis
trzeba złapać za taką kuleczkę w picassie w paint.net tez jest opcja podobna, ale osobiście wolę pikasę, zresztą w paint necie nie umiałem sobie jej znaleźć
Moja wariacja na ten temat. Dzięki za poradnik, fajna sprawa Aczkolwiek reka boli od rysowania tych wszystkich lini Moja Turcja w środku
Dałem już wcześniej Sama mapka to tak jak już pokazałeś, nie chciało mi się wymyślać nic nowego. Pergamin można zrobić samemu (w necie jest od groma tutoriali do photoshopa i gimpa 'old paper' albo 'parchment') albo ściągnąć skądś gotową teksturę (ja korzystam z tego portalu) - mi się tym razem nie chciało nic robić, ściągnąłem gotową. Tekstura na warstwę niższą, mapka na wyższą. Teraz trzeba ustawić odpowiedni tryb łączenia warstw, ja korzystam z photoshopa i ustawiłem tryb przy mapce na 'color burn', ale też ciekawe efekty były na 'multiply'. Dalej zwiększyłem trochę kontrast mapy, bo granice zanikały. Potem to już kosmetyka, miękkim pędzlem zmiękczyłem brzegi mapki, a potem tym samym pędzlem, korzystając z gumki o mniejszej mocy (zmniejszone 'opacity') je jeszcze troche pościerałem. I jest, o. Zasadniczo to jeśli będę taką mapkę jeszcze kiedyś robił to trzeba się bardziej nad kolorami się zastanowić, ponieważ przy takiej obróbce kolory o podobnym odcieniu się zlewają.
muszę się zorientować czy to zadziała w paint necie, a jak nie to zassać gimpa będę musiał a on taki skomplikowany xD
Ja zawsze daje 'old paper' na górę i multiply. Potem, nieco rozjaśniam kolory tła i zmniejszam saturację. BTW, moja nowa mapka: tm
a miałem pisać że trashing przegląda temat więc pewnie coś dopowie istotnego i się sprawdziło, ale brakło mi gwiazdek (Ale spamerski post Chyba dam sobie upomnienie ) Żeby nie było spamu, zapytam TM - czego używasz? Gimpa czy fotoszopa? Czy coś innego jeszcze?
Photoshopa - generalnie urzywam dużo warstw i często korzystam z efektu 'Gaussian Blur', żeby np. zrobić cienie między granicami.
Tak z ciekawości, tm, ile Ci zajmuje zrobienie takiej mapki? Wydaje mi się, że byłbym w stanie zrobić podobną, ale zajęłoby mi to koszmarnie dużo czasu.
Prawda. Mapka wygląda świetnie. Tylko nie wszędzie można taką dokładną zrobić. Widać, że kolega zaszalał i korzystał z prawdziwej mapy Jakby ta Polska miała mniej historyczne granice, nie byłoby już tak łatwo to zrobić ;]
Noo wiedziałem, że jak thrashing wejdzie to będzie pozamiatane :> Sam bym wrzucił swój sposób, ale cóż, już ktoś to zrobił... :] Albo trzymajcie, jedna mapka ode mnie :
Pobijcie się jeszcze Mapka trashing_mada to też trochę inna kategoria - przeróbka mapy atlasowej, a nie z EU3. Więc dla każdego coś innego się znajdzie
Granic nie trzeba rysować ręcznie. Jak już zrobimy powiększenie screenu zrobionego F12 do postaci pikselowatej to w irfanview traktujemy to ctrl+e i median filter zwiększony do 5 (domyślnie jest chyba na 3). Potem Edge detection i Image->Negative. Żeby zrobić granice czarne to najłatwiej w gimpie zaznaczyć kolor biały (narzędzie:zaznaczanie wg koloru) odwrócić zaznaczenie i wylać na to czarną farbę. Żeby granica woda-ląd była inna. Zalewamy morza i jeziora innym kolorem np. niebieskim (najłatwiej w paincie ;P) a potem w gimpie zaznaczamy ten niebieski jak przedtem biały i Zaznaczenie->Powiększ o 2-3 piksele w zależności jak ma być szeoka. Ctrl (minusowe zaznaczenie) i znowu zaznaczamy niebieski. I mamy zaznaczoną linię brzegową, którą można zalać jakąś farbą. Ta metoda nie jest doskonała w tej postaci jak ją przedstawiłem, ale jeśli pojmiecie jej zasadę działania i te narzędzia to ulepszyć ją to kwestia minut.
Zgadza się... metoda, którą opiał Konserw, autorstwo której przypisuje sobie Gajtos, a którą stosowałem też w Ydulfingach (chyba nawet Gajtos wtedy mnie o nią pytał ), powstała gdy nie było jeszcze mapek z F12... Teraz rzeczywiście jest to łatwiejsze, choć nie wiem czy da się tą dokładność prowincji zachować na niej.
Zero ręcznego rysowania. Gajtos chyba robi podobnie jak ja. Granice są jak w grze więc czym tu się martwić? Edit: A chyba że chodzi o poszczególne prowincje, ale tych nie ma w metodzie F12. To by trzeba jako plik początkowy wziąć tą mapę przy wyborze scenariusza. Kolory prowincji są inne bo dawałem je na szybko bez patrzenia na mapę. Sam dopiero się uczę, do tej pory nie przyszło mi do głowy robienie takich mapek.
Aż się dziwię, że to Ty takie głupoty piszesz. Sam Konserw pisał, że zna tą metodę ode mnie :] Fajnie, że mu się chciało ją opisać, może ktoś skorzysta. Odkryłem coś podobnego w gimpie, ale i tak wolę ręczne rysowanie. Zresztą aktualnie to ja żadnego AARa nei piszę
Ale ja nie przeczę, że Konserw jej nie zna od Ciebie... tyle, że stosowałem ją wcześniej i opisywałem na forum (w wątku Dziedzictwa Ydulfingów) odpowiadając na wiele pytań różnych osób odnośnie mapy. Z Tobą na ten temat też dyskutowałem. A pierwsze mapy powstałe tą metodą publikowałem zanim zacząłeś w ogóle swój AAR. Nie mówię, że pierwszy to "wynalazłem" ani, że jedyny... ale wiem, że na pewno nie byłeś pierwszy i śmieszyło mnie wielkie oburzanie się z Twej strony kiedy Konserw opublikował swój poradnik.