Bitwa o Śródziemie AAR

Discussion in 'Inne Gry AAR' started by Nuke, Jan 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Bitwa o Śródziemie AAR

    Moria

    [video=youtube;UI3BkGfxC0g]http://www.youtube.com/watch?v=UI3BkGfxC0g[/video]

    Bohaterowie:

    [​IMG]
    Magiczny wybuch - eksplozja odrzucająca wrogów

    [​IMG]
    Athelas - leczy pobliskich bohaterów

    [​IMG]
    Atak sokoła - atak podwójną strzałą

    [​IMG]
    Rzut toporem - potężny atak na odległość

    [​IMG]

    [​IMG]


    Na początek szybki rzut oka na cele. Jedyną trudność może sprawić awans wszystkich bohaterów na drugi poziom, gdyż hobbici nie są zbyt skuteczni w walce. Na szczęście na mapie poukrywane są skarby, które mi w tym pomogą.

    [​IMG]

    Zaglądam do zakładki mocy i wypełniam jeden z celów - zakupienie zaklęcia. Wybieram Dary elfów - dzięki nim bohaterowie dostają premię 50% do zadawanych obrażeń. Czar jest permanentny - bohaterowie mają bonus przez cały czas. Leczenie zostawiam na później - na razie wystarczy mi Athelas Aragorna.

    [​IMG]

    Czas na pierwsze starcie. Na początek do walki przeciwko Drużynie stają tylko dwaj orkowie. Szybko się z nimi rozprawiam i dzięki skarbowi awansuję Froda na drugi poziom.

    [​IMG]

    Kolejna walka, tym razem na moście.

    [​IMG]

    Za mostem czeka na mnie większe zgrupowanie orków. Ich pokonanie nie sprawia mi większych trudności, po walce Sam zdobywa kolejny poziom.

    [​IMG]

    Docieram do pierwszej większej komnaty. Orków jest coraz więcej, więc używam przeciwko nim Magicznego wybuchu.

    [​IMG]

    W bocznej sali jest pierwszy poważny przeciwnik - troll. Hobbitów wycofuję na tyły i nakazuję im rzucanie kamieniami. Naprzód wyrusza Gandalf. Jak łatwo można się spodziewać nieźle obrywa, ale też zdobywa cenne doświadczenie. W końcu troll pada dzięki Atakowi sokoła. W walce z trollem na wyższy poziom awansowali Pippin i Merry, dzięki czemu mogę zachować skarby dla Gandalfa, który obok Aragorna jest bohaterem z najbardziej przydatnymi mocami. Na drugim poziomie Mithrandir otrzymuje nową moc - Miecz błyskawicy.

    [​IMG]

    Wkraczam do kolejnej komnaty - Aragorn i Gandalf trochę obrywają w walce z orkami, ale nie na tyle, by marnować Athelas. Następnie kieruję się do kolejnej bocznej sali - po pokonaniu orków awansuję Boromira - otrzymuje on Róg Gondoru, który paraliżuje pobliskich przeciwników. Uleczam też rannych bohaterów.

    [​IMG]

    Czas na Komnatę Mazarbul, gdzie mieści się grobowiec Balina (tak, tego siwego krasnoluda z Hobbita). W międzyczasie kupuję czar Leczenie - czekają mnie ciężkie walki, więc na pewno się przyda. Do komnaty wpada chmara orków - nie obyło się bez użycia efektywnego i efektownego Miecza błyskawicy. Po chwili do bitwy włącza się kolejny troll. W międzyczasie jestem zmuszony użyć Athelasa - moc Leczenie jeszcze się ładuje.

    [​IMG]

    Po krótkim przerywniku do Komnaty wpadają dwa kolejne trolle. Nie mają już jednak obstawy orków, co ułatwia zadanie. Po walce sprawdzam swoich bohaterów - awans otrzymali Aragorn, Gimli i Legolas, co oznacza, że spełniłem kolejny cel misji.

    [​IMG]

    W kolejnej komnacie są dwie duże grupy orków i troll. Dzięki Mieczowi błyskawicy szybko sobie z nimi radzę i awansuję Gandalfa na trzeci poziom. W tej misji wyżej już niestety nie awansuje.

    [​IMG]

    Drużyna wkracza na Most Khazad-dum. Z półek skalnych ostrzeliwują mnie orkowie, z kolejną grupą ścieram się na Moście. Szybko ich pokonuję i docieram do Balroga.

    [​IMG]

    Do walki ze Zgubą Durina staje sam Gandalf. Balrog jest o tyle twardą bestią, że załatwić można go tylko czarami. W przerwach między użyciami Miecza błyskawicy biegam dookoła potwora, żeby uniknąć jego morderczych wyziewów. Mithrandir oberwał trochę od orków podczas wcześniejszej walki na Moście Khazad-dum, więc korzystam z Leczenia. W końcu Balrog pada, a misja kończy się sukcesem. W nagrodę dostałem jeden punkt mocy - ziarnko do ziarnka, a pod Czarną Bramą będę miał Armię Umarłych.

    [​IMG]
     
  2. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Bitwa o Śródziemie AAR


    Wschodni Rohan

    Bohaterowie:

    [​IMG]
    Władca koni - premia morale dla pobliskiej kawalerii, +100% do obrażeń

    Rzut oka na cele. Oprócz standardowego zniszczenia wrogiej bazy i awansowania bohatera muszę jeszcze rozbudować gospodarstwa i uratować uchodźców. Nic trudnego tym razem.


    [​IMG]

    Misję rozpoczynam od budowy trzech gospodarstw w swojej bazie. W planie mam jeszcze posąg, szkołę łuczników i stajnię. Eomera wysyłam na zwiady na południe. Napotykam się tam na pierwszą grupę uchodźców ściganą przez orków - nie obędzie się od ściągnięcia moich dwóch oddziałów Rohirrimów.


    [​IMG]

    Eksplorując mapę natrafiłem na legowisko goblinów. Po pokonaniu mieszkańców i zniszczeniu ich nory otrzymam sporo surowców, które pójdą na dalszą rozbudowę bazy. Eomer natomiast awansował na kolejny poziom i otrzymał moc Przywództwo banitów. Bardzo przydatną swoją drogą, gdyż dzięki niej wszystkie jednostki w pobliżu będą zdobywać zasoby za każdego zabitego przeciwnika. Trochę bardziej na zachód jest też miejsce do zbudowania kolejnej farmy. Oprócz surowców zyskam dzięki niej także informacje o ruchach wroga.


    [​IMG]

    Wysłany dalej na południe Eomer nadział się na cztery oddziały orków, w tym dwa wyposażone w kusze. Nie ma sensu ryzykować - odciągam jeden oddział pod świeżo zbudowaną farmę, gdzie już czekają Rohirrimowie. Mimo wszystko Eomer ciężko obrywa i muszę go chwilowo wycofać na tyły.


    [​IMG]

    W międzyczasie rozpocząłem formowanie trzech oddziałów Rohirrimów i jednego łuczników. Wysłany na zwiady Eomer natknął się na kolejną grupę uchodźców - szybko uporałem się ze ścigającymi ich orkami. Trochę bardziej na wschód zbudowałem kolejną farmę. Z południa natomiast przybyła następna grupa uchodźców - po pokonaniu napastników wykonałem kolejne z dodatkowych zadań. Rohańscy chłopi nie są mi już do niczego potrzebni, a zajmują tylko limit jednostek - wysyłam ich na południe, gdzie prawdopodobnie jest baza wroga.


    [​IMG]

    Na wschodzie znalazłem jeszcze posterunek, dzięki któremu zbudowałem kolejne trzy gospodarstwa - ostatnie z dodatkowych zadań zostało więc wypełnione. Dalej na południe zbudowałem jeszcze jedną farmę.


    [​IMG]

    Problemy pojawiły się bliżej bazy. Jedna z farm została zburzona, gdyż środkiem mapy przybyły trzy oddziały kuszników, które musiałem odeprzeć. Rohirrimowie szybko odbili teren nad rzeką, dzięki czemu mogłem odbudować gospodarstwo. Wraz z nowymi jednostkami przez jakiś czas strzegli przeprawy - koniec końców orkowie upodobali sobie właśnie ten kierunek.


    [​IMG]

    Tymczasem Eomer na południu zaatakował tartak - po jego zniszczeniu powstało tam kolejne gospodarstwo. Równocześnie Rohirrimowie zniszczyli drugi tartak na skarpie nad rzeką. Zyskałem w końcu też trzeci punkt mocy, dzięki czemu mogłem kupić kolejny czar - permanentne zaklęcie Moc Istarich wzmacniające zaklęcia Gandalfa.


    [​IMG]

    Eomer wrócił do swoich oddziałów i, po podleczeniu ich, wyruszył na zastępy orków stojące przed bazą Isengardu. Rohirrimowie mają jedną ogromną zaletę - potrafią tratować jednostki wroga, dzięki czemu mogę szybko i sprawnie je rozbijać. Tak też zrobiłem i tym razem, po czym przystąpiłem do niszczenia dwóch isengardzkich rzeźni, które jako jedyne budynki przeciwnika mogły mnie ostrzeliwać.


    [​IMG]

    Po rozwaleniu wszystkich budynków zaatakowałem cytadelę. W międzyczasie sformowałem nowe jednostki i uleczyłem już istniejące, dzięki czemu udało mi się przekroczyć limit dowodzenia. W końcu budynek leży w gruzach, a misja zostaje zakończona sukcesem. Kolejny punkt mocy na moje konto.


    [​IMG]


     
  3. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Bitwa o Śródziemie AAR

    Lothlorien


    [video=youtube;RCVG9SeMqHA]http://www.youtube.com/watch?v=RCVG9SeMqHA[/video]

    Bohaterowie:


    [​IMG]
    Magiczny wybuch - eksplozja odrzucająca wrogów
    Miecz błyskawicy - wystrzeliwuje błyskawicę z miecza

    [​IMG]
    Athelas - leczy pobliskich bohaterów
    Mistrz miecza - +100% do obrażeń, +100% do pancerza

    [​IMG]
    Atak sokoła - atak podwójną strzałą
    Nożownik - alternatywny atak w zwarciu, +20% do pancerza

    [​IMG]
    Rzut toporem - potężny atak na odległość
    Atak z wyskoku - zniszczenia obszarowe

    [​IMG]
    Róg Gondoru - wrogowie zamierają w przerażeniu

    [​IMG]
    Płaszcz elfów - zapewnia niewidzialność, gdy jednostka stoi nieruchomo
    Flakonik Galadrieli - zmusza wrogów do ucieczki
    Jedyny Pierścień - zapewnia niewidzialność

    Kolejna misja, w której do dyspozycji mam całą Drużynę Pierścienia. Na razie jedynym celem jest doprowadzenie jej w jako takim stanie do Lothlorien - królestwa elfów. Za nami ciągną orkowie i trolle z Morii, więc zapowiada się ciekawie.

    [​IMG]

    Na samym początku atakują mnie dwa oddziały orków. Mam wsparcie dziesięciu elfickich łuczników, więc radzę sobie z przeciwnikiem bez problemu. Hobbitów od razu przestawiam na rzucanie kamieniami - są w tym skuteczniejsi i nie ryzykuję ich utraty, o co nietrudno.

    [​IMG]

    Za pierwszym zakrętem czeka na mnie kolejny oddział orków. Ponownie dochodzi do szybkiej rozwałki.

    [​IMG]

    Docieram w końcu na miejsce. Po przekroczeniu mostu dostaję nowe zadania - budowę koszar i wyszkolenie kolejnych elfickich łuczników oraz tradycyjnie przetrwanie wszystkich bohaterów. Dodatkowym celem jest zniszczenie trzech tartaków przeciwnika.

    [​IMG]

    W Lothlorien poukrywane są skarby, dzięki którym będę mógł rozbudować armię. Dostaję do dyspozycji pięć oddziałów łuczników, które bronią trzech mostów wiodących do królestwa, co razem daje 35 elfów. Niezbyt mi to pasuje, gdyż orkowie będą dążyć do walki w zwarciu i chociaż elfy można przestawić na używanie mieczy, to średnio się w tym sprawdzają. Wolę na razie nie myśleć co będzie gdy do akcji wkroczą trolle.

    [​IMG]

    Pierwszy szturm orków. Zdążyłem wyszkolić jeszcze pięciu łuczników. Mam nadzieję, że elfy na razie poradzą sobie same, gdyż bohaterów wysłałem do tartaku na południu.

    [​IMG]

    Jak można było się spodziewać elfy sobie nie poradziły, na szczęście szybko ściągnąłem bohaterów z powrotem do bazy. Gandalf od razu rozstrzygnął starcie Mieczem błyskawicy. Straciłem jednak ponad połowę łuczników, co nie rokuje dobrze.

    [​IMG]

    Do walki włączyły się trzy trolle. Walka z nimi jest bardzo stratogenna - elfy schodzą od jednego ciosu, a i bohaterowie nieźle obrywają. Z przodu walczy tradycyjnie Gandalf, który dzięki Magicznemu wybuchowi może powalić trolla na ziemię. Zanim zbierze się z gleby reszta Drużyny zdąży go dobić.

    [​IMG]

    Podczas wypadu do kolejnego tartaku dwa trolle wycięły resztkę mojej armii i poważnie pokiereszowały koszary. Po powrocie bohaterów w bazie miałem jeszcze całą chmarę orków - ponownie pomocny okazał się Miecz błyskawicy.

    [​IMG]

    Korzystając z chwili przerwy atakuję ostatni tartak, dzięki czemu wypełniam dodatkowy cel misji. Oprócz tego zdobywam skarb pozwalający mi na wyszkolenie nowych łuczników. W międzyczasie Gandalf awansował na czwarty poziom i zdobył nową moc - Morale, premiujące jednostki będące w pobliżu.

    [​IMG]

    Kolejna fala orków przyszła z zachodu, a wraz z nimi dwa trolle. Zanim bohaterowie wrócili z tartaku przeciwniki zdążył wybić nowy oddział łuczników. Od razu używam Miecza błyskawicy, a resztę traktuję Rogiem Gondoru. Leczę bohaterów i odpieram niewielki atak z północy.

    [​IMG]

    Ostatnie dwa trolle podziwiały elficki las koło północnego mostu. Atak z zaskoczenia od tyłu pozwolił na szybkie rozprawienie się z nimi i zakończenie misji. Otrzymałem za nią kolejny punkt mocy oraz zwiększony o 50 limit dowodzenia.

    [​IMG]

     
  4. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Bitwa o Śródziemie AAR

    Rohan


    [video=youtube;_UuyeYdQnI4]http://www.youtube.com/watch?v=_UuyeYdQnI4[/video]

    Bohaterowie:

    [​IMG]
    Władca koni - premia morale dla pobliskiej kawalerii, +100% do obrażeń
    Przywództwo banitów - pobliskie jednostki zbierają zasoby za każdego zabitego wroga

    Na początek jak zwykle rzut oka na cele. Misja nie wydaje się być zbyt trudną - mam już dość dużą armię, Eomer jest bliski osiągnięcia trzeciego poziomu, obsadzenie wież pomoże mi w obronie przed siłami Isengardu. Minus tej misji jest taki, że za jej ukończenie mój limit dowodzenia zostanie zwiększony o zaledwie 20, a to oznacza ledwie jeden oddział Rohirrimów.


    [​IMG]

    Rozbudowę bazy zaczynam od stworzenia dwóch gospodarstw. Eomera wysyłam na zwiady na południe, gdzie w walce z dwoma oddziałami orków zdobywa kolejny poziom.


    [​IMG]

    Po zebraniu zasobów dobudowałem trzecią farmę i dwie wieże strażnicze, dzięki czemu moja baza jest w stanie samodzielnie odeprzeć atak orków. Cały czas rozbijam kolejne ataki Isengardu, Eomer natomiast eksploruje mapę - na północy zbudowałem kolejne gospodarstwo.


    [​IMG]

    Baza rozwija się - dokończyłem jeszcze cztery wieże strażnicze, strzelnicę i stajnię. Sformowałem dwa oddziały łuczników, które obsadzą wieże w centrum mapy - właśnie tamtędy atakują główne siły przeciwnika, więc moi Rohirrimowie zyskają dodatkowe wsparcie.


    [​IMG]

    Następnie ukończyłem zbrojownię, dzięki której będę mógł kupić ulepszenia dla moich jednostek. Eomer w tym czasie zniszczył tartak na zachodzie, a na jego miejscu powstała kolejna farma.


    [​IMG]

    Na południowych wschodzie odkryłem posterunek, wokół którego powstały nowe trzy gospodarstwa. Na południu, w pobliżu bazy Isengardu zaatakowałem kolejny tartak.


    [​IMG]

    Uzbierałem dość zasobów by rozpocząć modernizację moich jednostek. Hartowane ostrza dają bonus +50% do zadawanych obrażeń, a Ciężkie zbroje dodają +60% do pancerza. Niestety moja stajnia jest na zbyt niskim poziomie, żebym mógł odkryć Tarcze kawaleryjskie (+80% do pancerza). Wykupuję jeszcze Ulepszenie sztandaru, które awansuje wszystkie jednostki na pierwszym poziomie. Implementacja wszystkich bajerów do każdego oddziału potrwa chwilę, więc wstrzymuję się z atakiem na bazę Isengardu. Tymczasem na wschodzie zbudowałem kolejny posterunek z trzema farmami, a także napotkałem dziesięciu chłopów. Szybko wysłałem ich na bitkę jako mięso armatnie, chcąc zwolnić limit dowodzenia.


    [​IMG]

    Czas na ukończenie misji. Pierwszy szturm Rohirrimów poszedł na budynki, które mogły mnie ostrzeliwać - rzeźnie i piece. W międzyczasie przeciwnik zdążył sformować nowe oddziały orków, ale szybko sobie z nimi poradziłem. Koniec końców cytadela padła, a misja została zakończona.


    [​IMG]

     
  5. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Bitwa o Śródziemie AAR

    Amon Hen


    [video=youtube;y0KyhRkgThc]http://www.youtube.com/watch?v=y0KyhRkgThc[/video]

    Bohaterowie:

    [​IMG]
    Magiczny wybuch - eksplozja odrzucająca wrogów
    Miecz błyskawicy - wystrzeliwuje błyskawicę z miecza
    Morale - premia morale dla jednostek w pobliżu, +75% do pancerza, +300% doświadczenia bojowego

    [​IMG]
    Athelas - leczy pobliskich bohaterów
    Mistrz miecza - +100% do obrażeń, +100% do pancerza

    [​IMG]
    Atak sokoła - atak podwójną strzałą
    Nożownik - alternatywny atak w zwarciu, +20% do pancerza
    Szkolenie łuczników - pobliscy łucznicy zyskują doświadczenie

    [​IMG]
    Rzut toporem - potężny atak na odległość
    Atak z wyskoku - zniszczenia obszarowe

    [​IMG]
    Róg Gondoru - wrogowie zamierają w przerażeniu

    [​IMG]
    Płaszcz elfów - zapewnia niewidzialność, gdy jednostka stoi nieruchomo
    Flakonik Galadrieli - zmusza wrogów do ucieczki
    Jedyny Pierścień - zapewnia niewidzialność

    Misja dosyć ciekawa, na początku mam tylko czterech bohaterów - kolejni dołączą później. Będę mógł też uratować Boromira, który właśnie pod Amon Hen zginął. Oczywiście Hobbici muszą przeżyć. Zaczynam na wzgórzu, gdzie odpieram pierwsze ataki Uruk-haiów.


    [​IMG]

    Po pokonaniu trzech fal przeciwnika otrzymuję kolejny cel misji - uratowanie Legolasa i Gimliego, którzy walczą z Uruk-haiami nieco bardziej na północ. Walka robi się nieco trudniejsza, gdyż siły Isengardu dysponują znaczącą przewagą liczebną.


    [​IMG]

    Kawałek dalej atakują mnie dwa oddziały Wargów. Bohaterowie radzą sobie z nimi jednak bez większych problemów. Po ich pokonaniu otrzymuję nowe cele - uratowanie Boromira i zabicie dowódcy Uruk-haiów Lurtza.


    [​IMG]

    W drodze do otoczonego Boromira muszę przebijać się przez kolejne isengardzkie hordy. W walce Gandalf awansuje na piąty poziom i otrzymuje dwie nowe moce - Wierzchowca i Światło Istarich. Koń w tej misji nie przyda mi się - lepiej żeby Mithrandir trzymał się reszty bohaterów.


    [​IMG]

    Docieram w końcu do Boromira, który zdążył już nieźle oberwać. Kombinacja zaklęć Gandalfa szybko jednak masakruje wrogów, co daje mi chwilkę czasu na wylecznie bohaterów.


    [​IMG]

    Pojawia się wreszcie Lurtz, jednak bez wsparcia Uruk-haiów jest łatwym celem. Otoczony przez bohaterów w końcu pada z ręki Gimliego.


    [​IMG]

    Czas na przedarcie się do łodzi, którą uciekną Frodo i Sam. Na początek atakuje mnie oddział Uruk-haiów wyposażonych w hartowane ostrza. Bohaterowie trochę obrywają, a zbliżają się już dwa trolle - wycofuję Drużynę i leczę ją Athelasem.


    [​IMG]

    Wracam do strumyka i zabijam pozostałe na polu bitwy trolle. Zdobywam też czwarty punkt mocy, dzięki czemu mogę kupić nowy czar - Las elfów, który będzie bardzo przydatny w kolejnych bitwach. Docieram w końcu do łodzi, a misja zostaje zakończona. Otrzymałem punkt mocy, a mój limit dowodzenia został zwiększony o 20.


    [​IMG]
     
  6. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Bitwa o Śródziemie AAR

    Zachodni Emnet

    Bohaterowie:


    [​IMG]

    Władca koni - premia morale dla pobliskiej kawalerii, +100% do obrażeń
    Przywództwo banitów - pobliskie jednostki zbierają zasoby za każdego zabitego wroga

    Misja o tyle bolesna, że muszę poświęcić część armii by móc wybudować nowe jednostki. Dzięki temu awansuję stajnię na wyższy poziom, co pozwoli mi na zakup Tarczy kawaleryjskich, bez których trudno będzie mi pokonać najbardziej upierdliwą jednostkę, z którą walczyć muszą Rohirrimowie - isengardzkich pikinierów. Cele misji są dosyć standardowe, a jeden z nich już wypełniłem podczas walk w Rohanie.


    [​IMG]

    Na początku tradycyjnie rozpoczynam rozbudowę bazy od trzech gospodarstw. Eomera wysyłam na północ, gdzie pokonuje trzy wargi i niszczy ich legowisko.


    [​IMG]

    Eomer wraz z Rohirrimami wyrusza następnie na południowy wschód, gdzie zniszczony zostaje tartak Isengardu i kolejne legowisko. Kawałek dalej buduję posterunek i trzy farmy, a na północ od nich rzucam czar Las elfów - zyskam duży bonus jeśli będę walczył w rejonie jego działania, a także otrzymam informację o ruchach przeciwnika. Niedługo potem wkraczają tam dwa oddziały Uruk-haiów, a w starciu z nimi Eomer awansuje na kolejny poziom.


    [​IMG]

    Wyruszam na północ, gdzie niszczę kolejny tartak. W pobliżu bazy przeciwnika atakuje mnie oddział pikinierów. Cóż, czas poświęcić trochę rohańskiej krwi.


    [​IMG]

    Resztki armii chowam w fortecy i rozbudowuję wieże obronne. Mozolnie odbudowuję nowe jednostki, dzięki czemu moja stajnia awansuje na wyższy poziom, a wszystkie oddziały otrzymują ulepszenia. Cały czas odpieram ataki Isengardu - pomagam sobie Lasem elfów rzuconym u bram mojej fortecy.


    [​IMG]

    Gdy armia jest już gotowa odbijam stracone tereny, w międzyczasie rzucając trzy Lasy elfów w pobliżu bazy wroga. Isengard na razie nie stawia większego oporu.


    [​IMG]

    W końcu atakuję bazę wroga, ale poza paroma oddziałami Uruk-haiów nie atakuje mnie nic groźnego. Szybko niszczę kolejne budynki i szturmuję cytadelę.


    [​IMG]

    Na północnym zachodzie jest jeszcze posterunek, ale buduje tylko machiny oblężnicze, więc nie jest żadnym wyzwaniem. Po jego zniszczeniu dostaję +20 do dowodzenia i +10% do surowców.


    [​IMG]
     
  7. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Bitwa o Śródziemie AAR

    Wschodni Emnet


    Bohaterowie:


    [​IMG]
    Władca koni - premia morale dla pobliskiej kawalerii, +100% do obrażeń
    Przywództwo banitów - pobliskie jednostki zbierają zasoby za każdego zabitego wroga

    Misja podobna do poprzedniej, z tą różnicą, że grać będę znacznie ostrożniej - zbliżają się kluczowe bitwy kampanii, w których armia Rohanu będzie mi potrzebna w pełni sił. Oprócz tradycyjnego awansu Eomera o jeden poziom muszę jeszcze pokonać wszystkie patrole wargów na mapie. Rozbudowę bazy jak zwykle zaczynam od stworzenia trzech farm, a Eomera wysyłam na północ, gdzie napotyka się na pierwszy patrol wargów.


    [​IMG]

    Wargów ściągam na południe, gdzie już czekają Rohirrimowie. Po chwili ze wschodu nadchodzi oddział pikinierów - pomny na doświadczenia z poprzedniej misji wycofuję armię do bazy i szybko buduję kilka wartowni, które odpierają atak Isengardu. Oprócz tego buduję także studnię i posąg bohatera oraz rzucam w pobliżu Las elfów - będę często bronił się w bazie i okolicach.


    [​IMG]

    Eomera wysyłam na wschód, gdzie natyka się na kolejne oddziały Isengardu. Szybko ściągam je w pobliże bazy i przy pomocy wartowni rozbijam je.


    [​IMG]

    Na północy zakładam kolejną bazę, która będzie składać się wyłącznie z farm i wartowni. Główne ataki Isengardu będą prawdopodobnie szły na moją pierwszą bazę, więc ta powinna obronić się sama - w razie czego rzucam też Las elfów na wschód od niej. Eomer rozbija jedynie niewielki patrol wargów, który plątał się w pobliżu.


    [​IMG]

    W centrum mapy natykam się na duży oddział wargów, który natychmiast zwabiam do Lasu elfów. Przy pomocy Rohirrimów i wartowni szybko rozbijam patrol. W tym czasie północna baza samodzielnie odpiera ataki Isengardu.


    [​IMG]

    Eomer dalej eksploruje mapę - na wschodzie odkrywa bazę Isengardu. W pobliżu rzucam Las elfów i wracam bohaterem do bazy. Zbieram wszystkie wojska i zaczynam rush - na pierwszy ogień idą dwa posterunki Isengardu. W tym czasie obie bazy rozbijają nieskoordynowane ataki wroga. Eomer awansował na kolejny poziom i otrzymał nową moc - Rzut włócznią.


    [​IMG]

    Po pokonaniu kilku oddziałów przeciwnika i rzuceniu drugiego Lasu elfów atakuję główną bazę. Jej obrona jest jednak dosyć silna - zdążyłem zniszczyć tylko budynek tworzący Uruk-haiów zanim zaatakowały mnie wargowie z południa. Wycofałem armię do Lasu i wróciłem się kawałek na zachód, gdzie czaił się kolejny patrol.


    [​IMG]

    Następnie ruszyłem na północ, gdzie pokonałem ostatni patrol wargów, co oznaczało wypełnienie wszystkich dodatkowych zadań. Zniszczyłem pobliski tartak, po czym ponownie uderzyłem na bazę Isengardu. Kolejny szturm zacząłem od jamy wargów, a następnie po kolei niszczyłem rzeźnie i piece. Na miejscu bazy Isengardu założyłem własną.


    [​IMG]

    Na południowym wschodzie pokonałem kolejny oddział wargów, a jeszcze jeden poległ podczas szturmu jednej z moich baz. Zanim przystąpiłem do ataku na ostatni posterunek Isengardu założyłem jeszcze bazy i farmy we wszystkich możliwych miejscach. W końcu rozbijam ostatnie budynki wroga i kończę misję, dzięki której mój limit dowodzenia zostaje zwiększony o 20.



    [​IMG]
     
  8. Nuke

    Nuke [heinkel intensifies]

    Bitwa o Śródziemie AAR

    Skraj Fangornu


    Bohaterowie:


    [​IMG]

    Władca koni - premia morale dla pobliskiej kawalerii, +100% do obrażeń
    Przywództwo banitów - pobliskie jednostki zbierają zasoby za każdego zabitego wroga
    Rzut włócznią - potężny, jednorazowy atak na odległość


    Na początku zaczynam z niewielkim oddziałem Rohirrimów. Po dziesięciu minutach będę mógł wezwać armię Eomera, w międzyczasie uzyskam jednak pomoc Entów. Po zniszczeniu jednego tartaku kieruję się na północ, gdzie zakładam posterunek z trzema farmami i niszczę okoliczne oddziały wroga.


    [​IMG]

    Na południu mapy niszczę kolejne dwa tartaki i na ich miejsce buduję gospodarstwa. Entów, których otrzymuję po zniszczeniu kolejnych budynków przeciwnika, umieszczam w pobliżu farm - wykorzystam ich w końcowej fazie misji. Posuwam się na wschód, gdzie niszczę kolejne tartaki. W międzyczasie orkowie atakują mój posterunek.


    [​IMG]

    Entowie są koszmarnie powolnymi jednostkami, więc posterunek niestety zostaje zniszczony. Nie przejmuję się tym jednak zbytnio - niedługo przybędzie z odsieczą Eomer i zrobi porządek. Tymczasem wciąż walczę na wschodzie z kolejnymi wojskami Isengardu.


    [​IMG]

    Przybywa w końcu Eomer. Armia pochodzi z poprzedniej misji, jest więc świetnie wyposażona i wyszkolona. Szybko rozbijam pałętające się oddziały wroga w zachodniej części mapy i przekraczam rzekę - na północy jest baza Isengardu.


    [​IMG]

    W pobliżu bazy rzucam Las elfów i przystępuję do niszczenia budynków. Z południa ściągam Entów, którzy lepiej poradzą sobie z budowlami niż Rohirrimowie - ci z kolei zajmą się osłoną Onodrimów. Po chwili przypominam sobie o jednym z dodatkowych celów - uratowaniu Pippina i Merry'ego z rąk orków.


    [​IMG]

    Szybko przesuwam się na zachód, gdzie Hobbici są pilnowani przez niewielki oddzialik. Rozbicie go nie sprawia mi kłopotów, wracam następnie pod cytadelę Isengardu i niszcząc ją kończę misję. W międzyczasie Eomer awansował na kolejny poziom.



    [​IMG]
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice