Earth Union - Sword of the Star AAR

Temat na forum 'Inne Gry AAR' rozpoczęty przez maks44444, 2 Październik 2011.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. maks44444

    maks44444 Zbanowany

    Earth Union - Sword of the Stars AAR

    Witam postanowiłem napisać AAR z mało znanej gry jaką jest Sword of the Stars... wręcz olanej na polskim rynku przez naszych fantastycznych dystrybutorów. Oczywiście podstawka PL po roku wyszła ale, wtedy już od dwóch miesięcy ludzie grali w dodatek BoB...

    [​IMG]

    Gra to typowa kosmiczna strategia 4X (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate) jak się przekonacie w niektórych aspektach gra jest strasznie uproszczona z porównaniu z takimi gigantami jak Galactic Civilizations, Master of Orion , Space Empires itp.

    Ustawienia

    [​IMG]

    Ustawiam podstawowe parametry rozgrywki, gdzie z dużej liczby przeróżnych map gwiezdnych wybieram mini gromady. Liczba 100 planet powinna w zupełności wystarczyć do dobrej rozgrywki. Resztę ustawień pozostawiam domyślnych jedyną różnica jest taka, że pięć nacji zaczyna z dwoma planetami na starcie. Ja i dwie pozostałe frakcje dostają po 10.000 kasy, żeby sobie częściowo zrekompensować brak drugiej planety.

    [​IMG]

    Z głównych frakcji wybieram klasycznie i patriotycznie Ludzi. Zakładam że Ziemia się zjednoczyła, a ja prowadzę jedną z jej ekspedycji kolonialnych ku nieznanym gwiazdom. Resztę ras pozostawiam ukrytych.

    _____
    Odcinek pojawi się w tym tygodniu.
    Komentarze mile widziane ale coś czuję że ktoś napisze "co znowu kosmos i kosmici ile można..."
    Bo jak wiemy Slodki i Laveris de Navarro też niedawno rozpoczęli swoje gwiezdne AARy.
     
  2. Slodki

    Slodki Aktywny User

    :)
    fajnie, że jest parę AARów, można porównać kosmiczne strategie, w tą nie grałem to chętnie będę czytał aby obczaić co to za gra :)
     
  3. Elas

    Elas Genialdo

    Grałem, ale zbyt duże nastawienie na wojnę mnie zniechęciło. Ale czytać będę :)
     
  4. michall55

    michall55 Znany Wszystkim

    Mi AAR z strategi się nie nudzą nawet tych kosmicznych.
     
  5. de Mont Salvy

    de Mont Salvy Ten, o Którym mówią Księgi

    Mnie też strategie nie męczą więc pisz. Zwłaszcza, że gry nie znam. :)
     
  6. gentel-men

    gentel-men Ten, o Którym mówią Księgi

    Ale świetnie są zrobione badania, które są oparte na prawdopodobieństwach. To mnie przekonało do SotS.

    Ciekawi mnie jak sobie poradzisz z Locust albo System Killerem :p Chociaż ja zawsze grałem na 50% w wydajności ekonomii i badań, więc możliwe że przez to miałem z nimi problem.
     
  7. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Nie mogę się doczekać odcinka, nie znam tytułu a chętnie bym się zapoznał
     
  8. maks44444

    maks44444 Zbanowany

    Odcinek 1 Nowa Gwiazda​

    [​IMG]
    Postanowiłem pograć na rosyjskim modzie ACM, który naprawdę wzbogaca bardzo konkretnie rozgrywkę. Wprowadza całkiem przebudowane drzewo technologi, a co za tym idzie nowe bronie, moduły, pancerze,"gwiazdę śmierci" itp. Zwiększył czterokrotnie a w niektórych przypadkach pięciokrotnie koszt technologi co skutkuję dłuższym oczekiwaniem na ukończenie.
    Drugą zaleta jest nowy system niszczenia planet, gdzie trzeba korzystać ze specjalistycznego sprzętu, a nie jak w originale z, byle jakich malutkich działek można było za chwilę rozwalić kolonie. A co najważniejsze dodaje opcję "desantu" i zdobycia planety co jest absolutną nowością. Nie było takiej opcji ani w podstawce ani w w trzech dodatkach.
    I ostatnią zmiana, która rzuci się w oczy od razu jest całkiem inny model graficzny statków ludzi.

    [​IMG]
    Oryginalny
    [​IMG]
    ACM

    Dobra dość tego wstępu czas zacząć rozgrywkę.

    [​IMG]
    Mój kolonialny przyczółek w tym systemie gwiezdnym będzie planeta Xiria. Wylądowałem dość pechowo, bo praktycznie w centrum mapy. Będę szczególnie narażony na ataki.

    [​IMG]
    W sąsiedztwie Xiria znajdują się tylko cztery inne planety niestety jak widać na zdjęciu tylko z trzema mam połączenie "węzłami". Już wyjaśniam, co to są te węzły nic innego jak naturalne połączenia między systemami każda czarna dziura czy inna anomalia podobnego pokroju jest wykorzystywana w silnikach ludzkich do oddania skoku podprzestrzeni... Który jak się można domyślić skraca czas podroży kilku krotnie. Taki system podróżowania między gwiazdami jest unikalny dla Ludzi. Czwarty węzeł od mojej planety leci do innej gromady gwiazd.

    [​IMG]
    Moje 100.000 kasy zostaje od razu zagospodarowane na siedem Niszczycieli. Cztery z nich to najtańsze i jak się można domyśleć najgorsze okręty rozpoznania. Są niezbędne w początkowej fazie gry. Po udanym rozpoznaniu polecą pierwsze trzy statki kolonizacyjne. Całą inwestycja zostanie wykonana do 3 tur a mi pozostaje skromna reszta 4050 k.

    [​IMG]
    A o to spis koloni i budżetówka. Całą moja planeta generuje prawie 200.000 kredytów(kasy) ogromną część pochłaniają badania, po czym co turę do mojego skarbca będzie przypływać około 21.000 k. Xiria nie jest jeszcze w pełni zaludniona generowane dochody powinny jeszcze wzrosnąć z czasem.

    [​IMG]
    Na koniec pozostawiłem technologie o to spis postaram się krótko opisać co do czego służy. Zaczynamy od góry:
    -4 pierwsze to techy odpowiedzialne za język ludzki. Dzięki temu można prowadzić dyplomację z innymi frakcjami ludzi. Zdobywać wolne kolonie bez walki itp.
    -Podstawowy systemy komunikacji.
    -Pierwsze wersje systemów do wejścia w podprzestrzeń.
    -Podstawowa broń balistyczna.
    -Nuklearne bomby/pociski.
    -Podstawowe rakiety.
    -Ulepszone silniki dla małych jednostek typu drony, bombowce, barki desantowe itp.
    -Napęd wykorzystujący rozczepianie pierwiastków. Czyli poczciwy napęd nuklearny.
    -Ekran promieniowania. Chroni przed szkodliwym promieniowaniem kosmicznym załogę i okręt.
    -Zaawansowany magnetyzm.
    -Podstawowa broń energetyczna.
    -Konstruowanie statków kosmicznych. Umożliwia budowę klasy statku "Niszczyciel".

    [​IMG]
    Pierwsza technologią w kolejce do odkrywania są "Automatyczne Jednostki", które zdecydowanie skracają czas produkcji statków o 10% i zwiększają zdolności przemysłowe planet o 15%. Jest to pierwsza technologia w drzewie Cybernetyki.

    _____
    Jeszcze nie wiem co ile tur będzie odcinek. Może co 20 albo 40 tur.
    Komentarze jak zawsze mile widziane.
     
  9. michall55

    michall55 Znany Wszystkim

    Krótko ale treściwie.
     
  10. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    No różnica jest duża po zastosowaniu tego moda (jeśli chodzi o wygląd okrętu). Jest możliwość grać innymi rasami niż ludźmi?
     
  11. matigeo

    matigeo Ten, o Którym mówią Księgi

  12. gentel-men

    gentel-men Ten, o Którym mówią Księgi

    Można grać jeszcze: Hivers (moja ulubiona rasa "ślimoków"), Liir, Morrigi (moim zdaniem najsilniejsi, są dobrzy we wszystkim), Tarkas i Zuul. Poznacie wszystkie w tym AAR. No chyba że Zuul ich podbije :D Prawdopodobnie będą kontrolować 40%-50% galaktyki. W podstawowej, niemodowanej wersji SotS nie są tak agresywni a w modzie ACM to już jest plaga.
     
  13. maks44444

    maks44444 Zbanowany

    gentel-men Wracając do twojej pierwszej wypowiedzi prawda że technologia i wojna stoją na wysokim poziomie ale dyplomacja, polityka to ekstremalne minimum. Przy ekonomi brakuje mi tylko budowy budynków na planetach.

    Matheos W sumie jest sześć Ras. Każdą nową rasę będę się starał opisać jak tylko którąś spotkam na swojej drodze.

    matigeo Twórca moda jest Rosjaninem więc bardzo prawdopodobne że czerpał inspirację ze swoich narodowych okrętów :D
     
  14. Milven

    Milven Ten, o Którym mówią Księgi

    Cóż a spektakularny gmochizm:D

    A na poważnie - nienajgorzej to wygląda!
     
  15. michall55

    michall55 Znany Wszystkim

    200 000 kretynów xD Nie mogę przestać się śmiać xD
    Ale ogólnie idzie ci coraz lepiej.
     
  16. maks44444

    maks44444 Zbanowany

    Odcinek 2 Rozruch​

    [​IMG]
    Do 10 tury.

    [​IMG]
    Po wybudowaniu wszystkich statków rozpoznawczych wyruszyły do sąsiednich gwiazd. Po dwóch turach uzyskałem raport, że wszystkie planety są zdatne do kolonizacji. Przyszłe kolonie to typowe średniaki dwie piątki i jedna szóstka.

    Mój zwiad rozleciał się do innych gromad jeden natkną się na "Wolną" Kolonie Roon zamieszkałą przez rasę Morrigi. Był to pierwszy kontakt z obcą cywilizacja.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ostrzał blasterów.
    [​IMG]
    Zniszczenie modułu dowodzenia.
    [​IMG]
    Statek rozpoznania został bardzo poważnie uszkodzony resztki paliwa nie starcza na dolecenie do macierzystej gromady w celu złożenia raportu i niezbędnych napraw.

    [​IMG]
    Xiria buduje cały czas statki kolonizacyjne uzbierała się flota kolonialna złożona z dziesięciu statków wyruszyła na planetę Ferrhast, która miała najbardziej przyjazny klimat. Przyczółek pomieścił na razie, zaledwie ponad 1000 kolonistów. Transformacja planety do idealnych warunków zajmie dużo czasu. Statki kolonizacyjne są tam wysyłane jeden z drugim, żeby znacząco przyspieszyć zaludnienie planety.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Nasi naukowcy świętowali odkrycie nowej technologi, która odblokowała kolejne dwa projekty Expert System i Cybernetyczny Interfejs tego drugiego od razu nastawiłem do kolejki. Zwiększa o kolejne 20% wydajność przemysłu.

    Związku z incydentem na Roon ruszyły projekty pierwszych statków wojennych.
    [​IMG]
    "Armor" jest wyposażony w osiem działek małego kalibru klasycznej broni balistycznej, dwie wyrzutnie rakiet dalekiego zasięgu i dwie wyrzutnie pocisków nuklearnych do oczyszczania planet ze wszelkiego życia.

    [​IMG]
    "Armor II" jest tańszym odpowiednikiem, który zamiast wyrzutni rakiet ma dwie średnie wieżyczki do prowadzenia ognia.

    Do Statków Cywilnych zaliczamy:
    "Tanker" to ogromna cysterna, która dostarcza niezbędnego paliwa dla statków.
    "Colonizer" Statek kolonizacyjny aktualnie produkowany seryjnie i bez przerwy na Xiria
    "Extended Range" Statek zwiadowczy jedynie 4 sztuki wyprodukowane do początku gry.
    "LDP" mała Satelita obronna.
    Wszystkie cztery statki posiadają po rożnej ilości małych wieżyczkach. Tylko zwiadowca posiada jedną wyrzutnię rakiet a "LDP" ma ich dwie.

    [​IMG]
    Końcowy budżet prezentuje się następująco 1/6 zajmuje koszt związany z utrzymaniem koloni w nieprzyjaznych warunkach. Cały czas wysyłane są najpotrzebniejsze sprzęty na Ferrhast. Niecały procent idzie na utrzymanie statków kolonizacyjnych, które bez przerwy kursują do kolonii. A niecałe 3/4 idzie na czasochłonne badania. Reszta zasila skarbiec.

    _____
    "Kretyni" poprawieni z poprzedniego odcinka. Czyli ktoś czyta te moje marne teksty. Bo już myślałem że wszyscy tylko oglądają zdjęcia.
     
  17. kamil3212

    kamil3212 Znany Wszystkim

    Ale przeludnienie na Xirii...
     
  18. maks44444

    maks44444 Zbanowany

    Na Ziemi jest teraz około 7mld ludzi a ty sądzisz że Xiria jest przeludnione ze swoimi 2,5mld ;)
     
  19. kamil3212

    kamil3212 Znany Wszystkim

    źle popatrzyłem, wydawało mi się, że to 53 miliardy :p
     
  20. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Heheh, co do tych "kretynów" to myślałem że to jest wybieg specjalny by wywołać na naszych twarzach szeroki uśmiech :D Ja zawsze czytam AAR'a
     
  21. maks44444

    maks44444 Zbanowany

    Odcinek 3 Pokojowe Liir​

    [​IMG]
    Tak o to dotrwałem do tury 50tej.

    [​IMG]
    Rozpocząłem produkcję okrętów wojennych 4sztuki już były gotowe na Xiria następne są w kolejce każda kolonia musi mieć jakąś ochronę przed losowymi wydarzeniami.

    [​IMG]
    Niedługo potem napotkaliśmy pokojowo nastawiona rasę Liir. Przedstawiciele tej niezwykłej rasy przypominają ziemskie ssaki morskie jak np: delfiny. Ich okręt zwiadowczy nie otworzył ognia do naszego co dobrze wpłynie na nasze początkowe relację.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Trochę z historii Liir
    Liir długo nie odkrywało kosmosu żyli sobie spokojnie na planecie Muur, która składała się z 90% wody takie warunki najbardziej odpowiadają tej rasie. I wszystkie kolonie starają się przekształcać do podobnych warunków. Wszyscy przedstawiciele tej rasy są dwupłciowi, żyją bardzo długo i co ciekawe przez całe życie rosną. Struktura rządowa jest prosta panuje starszyzna a młodsi muszą się podporządkować. Posiadają ogromne zdolności psychiczne, które pozwalają, im na porozumiewanie się na odległość i w niektórych przypadkach nawet na lewitację. Cywilizacja ta praktycznie nie znała Wojny. Już, wtedy posiadali ogromne osiągnięcia w bio-inżynierii, ogrodnictwie wodnym, metalurgii i inżynierii wulkanicznej. Ich spokojny tryb życia został zakłócony przez Suul'kai, którzy w tamtych czasach byli najinteligentniejsza rasą. To dzięki Suul'ka na Muur dokonała się rewolucja przemysłowa. Starożytnej rasie nie zależało na dobru Liir tylko na bogactwach ich planety i ich samych zmusili do wyniszczającej niewolniczej pracy. Długo przygotowywany bunt wybucha na Muur krwawe walki nie przynoszą rozstrzygnięcia. Liiranie stworzyli straszliwego wirusa przystosowanego tylko do fizjologi Suul'kai. Cała rasa ulega zagładzie tak przynajmniej, im się wydaje... Po pokonaniu wroga Liir wykorzystuje wiele technologi tej rasy. Niedługo potem wyruszają pierwsze statki w celu kolonizacji i poznawania wszechświata.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Stutter Warp To innowacyjny napęd okrętów Liir. Polega to mniej więcej na tym, że cały okręt jest teleportowany na niewielka odległość powtarzany z dużą szybkością cykl teleportacji pozwala na podróż między gwiazdami. Charakteryzuje się brakiem "Ciągu", kiedy okręt ludzki zamierza skręcać odpala wszystkie silniki, żeby dokonać skrętu czy obrotu a u Stutter Warp to nie występuje. Przez co okręty te są bardzo zwinne i szybkie, ale posiada pewną wadę, jeśli znajduje się przy dużej sile grawitacyjnej okręty staja się strasznie powolne. Dlatego w czasie walki starają się trzymać z daleka od planet i innych obiektów, które mogą posiadać swoja grawitację.

    [​IMG]
    Przez ten czas dokonałem kolonizacji kolejnej planety w pobliżu Xiria. Dziewięć pierwszych okrętów zbudowało przyczółek dla kolejnych mas kolonistów. Sanjin okazało się kolejną skalistą planetą z gorszymi warunkami niż Ferrhast.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Badania naukowe ciąg dalszy. Po ukończeniu cybernetycznego interfejsu, który odblokował aż cztery nowe projekty postawiłem na kolejny technologie zwiększająca wydajność i przychód planety Expert System.

    [​IMG]
    Potem wiozłem na warsztat pierwsza technologię odpowiedzialną za metalurgię było, nim orbitalne huty zmniejszające koszty moich statków. Po opracowaniu tego odblokowało się tytanowy pancerz.

    [​IMG]
    Ja zaś wiozłem translator I poziomu dla Liir, który umożliwiał mi prymitywne porozumiewanie się z nimi.

    [​IMG]
    A na koniec budżet i spis koloni.


    _____
    Komentarze wskazane.
    Jak ktoś gra pierwszy raz i może czegoś nie rozumie w grze pytać postaram się dopowiedzieć.
    W kolejnych odcinkach będzie totalna ***********a czyli to czego nie lubią ludzie w tej grze zbyt duży nacisk na wojnę nawet w początkowej fazie gry, gdzie powinien w klasycznym 4X być monotonny rozwój i walka dyplomatyczna...
     
  22. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Ciekawa koncepcja tych Liirów. Kosmiczne Delfiny - why not? Odnośnie innych aspektów - za każdym razem gdy spotkasz nową rasę musisz opracowywać translatory ichnich języków? Hmm przyzwyczaiłem się że nie trzeba czegoś takiego robić, a jak już to technologia "Uniwersalnego Translatora": (GalCiv) Jestem ciekaw jak się prezentują inne rasy.
     
  23. gentel-men

    gentel-men Ten, o Którym mówią Księgi

    Uniwersalny Translator jest niemożliwy do skonstruowania. Chyba że znasz znaczną większość języków wszechświata. A skąd masz je znać skoro nawiązujesz dopiero pierwszy kontakt?

    Gdzie kolejne części? Zuul zrobili z Ciebie niewolnika? :p
     
  24. maks44444

    maks44444 Zbanowany

    Odcinek 4 Dyplomacja i tajemnicze Von Neumann.​

    [​IMG]
    Rozegrałem do tury 80 lecz za dużo się działo i będą dwa odcinki z tej sesji.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Opracowaliśmy niezbędne programy do tłumaczenia języka Liir. Teraz możemy z nimi prowadzić bardziej rozbudowane akcje dyplomatyczne. Następną technologią do kolejki wstawiony jest bardziej zaawansowany komputer. Po wynalezieniu powinien udostępnić nowy typ modułu.

    [​IMG]
    Wykorzystując nasze nowe możliwości negocjacyjne podpisujemy zawieszenie broni. A turę później Pakt o nieagresji. Od teraz okręty Liir mają pełne prawo przebywać na orbitach moich planeta a ja bez większych problemów mogę wędrować po ich światach.

    [​IMG]
    W halach konstruktorów praca wre opracowali nowy typ Satelity obronnej. Posiadała 8 sztuk armatek, 4 sztuki wyrzutni rakiet i co najważniejsze dwa ciężkie blastery... dość prymitywna broń energetyczna, ale do czegoś trzeba zacząć. Ani to celne, pomału strzela i zadaje trochę większe obrażenia do zwykłej armaty. Ale ma za dość duży zasięg zarżenia, lecz mniejszy do klasycznych rakiet.

    [​IMG]
    Do mojej koloni przybyły okręty Konsorcjum Zetian. Okazali się inną ekspedycją z Ziemi, która została wysłana za nami i wylądowali kilka światów dalej. Lecz nie byli pod banderą zjednoczonej ziemi tylko mieli czerwonego smoka. Dyplomacji oczywiście podjęli rozmowy z których wynikło, że jest to ekspedycja typowo badawcza... No nic udało nam się wytargować tylko Pakt o nieagresji na zaproponowany sojusz odmówili stanowczo. Moja nowa flota rozpoznawcza jest już formowana dowiemy się co ukrywa konsorcjum.

    [​IMG]
    Wszystkie okręty i kolonie otrzymały czerwony sygnał z Xiria co oznaczało bezpośrednie zagrożenie świata macierzystego w tej części wszechświata. Nasze stacje wczesnego wykrywania obiektów niczego nie zaobserwowały.

    [​IMG]
    Dziwne okręty wyłoniły się i pokazały swoje pełne kształty. Nawet jeden okręt Konsorcjum Zetian był w pobliżu, lecz jego załoga to tylko dyplomaci, więc nie angażowali się w starcie z obcą cywilizacją. Okręty nie nadawały żadnych sygnałów ani nie odbierali naszych.

    [​IMG]
    Konstrukcja przypominające dwa połączone ze sobą ostrosłupy trójkątne ruszyły na nasze pozycje nie pozostawili nam wyboru postanowiłem zlikwidować obce zagrożenie. Całe szczęście małe statki zostały zniszczone, zanim zdołały podlecieć bliżej. Duży okręt prowadził ostrzał z nieznanej nam broni pociski migotały w wielu kolorach...

    [​IMG]
    Okazał się także bardzo odporny przyjmował bardzo wiele pocisków po kilku minutach w końcu rozpadł się. Zdążył zniszczyć jeden okręt swoją bronią a dwa uszkodził poważnie.

    [​IMG]
    Z wraku nasi naukowcy otrzymali bonusa 25% do wykrywania obecnej technologi. W środku nie znaleziono żadnych organicznych form życia.

    [​IMG]
    Dzięki obcym nasza technologia w następnej turze była już gotowa. Rozpoczęły się prace nad modyfikacją ludzkiego DNA dzięki, którym przyszli koloniści będą bardziej odporni na nowych światach. 10% do wzrostu populacji.

    [​IMG]
    Zakończymy z akcentem dyplomatycznym Republika Życia zdecydowało się na sojusz z naszą cywilizacją. Miejmy nadzieję, że będą stabilnym i pewnym sojusznikiem.

    _____
    Matheos Tu odkrywa się dla każdej nowej rasy translator.

    gentel-men Mówisz i masz :D U mnie coś ich nie widać... na razie.
     
  25. Matheos

    Matheos Ten, o Którym mówią Księgi

    Na mnie duże wrażenie robi oprawa graficzna. Proste rozwiązanie - a jakie genialne. Co raz bardziej zaczyna mi się podobać ta gra - odstrasza mnie tylko ten nacisk na prowadzenie wojny w tak bardzo początkowej fazie (z tego co pisałeś).
     
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie