Nietypowy AAR "Zbudujmy ładne miasto!" - SimCity 4

Temat na forum 'Inne Gry AAR' rozpoczęty przez Vip2002, 10 Lipiec 2013.

  1. Vip2002

    Vip2002 Znany Wszystkim

    Wstęp

    Łodcininek namber łan

    Wpierw małe słowo wyjaśnienia - gram na czitach ponieważ, uwierzcie mi - nie da się tego od tak wybudować, z 500 000 $ i to działające, zresztą celem AAR-a jest budowa miasta w całym regionie wielkości Wa-wy w którym każdy z forumowiczów powie - ja tu chcę mieszkać! Kolejną sprawą jest to że w każdym odcinku będzie poradniczek dot. modów i co ciekawe słowniczek SzimCzitowy, ponieważ będę używać maaasy modów, a to mało w porównaniu z panami (chyba mogę to wymienić) z simcity polska którzy robią to znakomicie. Będzie to także krótki odcinek pilotażowy, no i ten AAR będzie bez fabuły i z fabułą, zobaczycie skąd już w pierwszym odcinku. Potem na tego podstawie będzie można zrobić PeBeeFa.

    --------------------------------------

    Najpierw powiem wam to - wybuduję dzielnicę Molibotz, a pro po prezydentem jest Wanna Bronkiewicz-Walc. Słowem wstępu to tekstu właściwego powiem to - to będzie takie co by było gdyby Wa-wa miała nieograniczone zasoby finansowe i trafił by się tam jakiś niezły urbanista. Kolejną sprawą jest to że miasto nazywa się Uny-Dnol.

    Tak więc mini opis tejże dzielnicy, tutaj spotykają się dwie dzielnicę, na północy Morkporckie Przedmieście, bardzo stara, XIX wieczna dzielnica, poddana wpływom głównie secesji, jest tam dużo kanałów, umowną granicą dzielnic jest deptak im. Szeregowego i Starszego Księgowego Deptaka.

    Natomiast sam Molibotz jest to de facto centrum miasta. Tutaj jest Muzeum Sztuki Überwaldzkiej i Wielkie Centrum Nauk budowane w darze od samego Victora Vetinariego VIII.

    [​IMG]

    Tak więc deptak u dołu zdjęcia to właśnie umowna granica tychże dzielnic, dalej idąc przepraszam za tą zieleń :p, jeszcze całego nie zabudowałem :). Tak więc jakbyście znali jakieś fajne mody do Simcity to śmiało piszcie w komentarzach. Tak więc potem w odcinku podsumowującym dzielnicę, będą opisy danych ulic, nazwy etc. .

    [​IMG]

    Najpewniej bardzo rzucają się te dwa ogrody, wcześniej były jak nie miałem neta 3, w tym jak widzicie tam "niepodległościowe uesańskie hale" no właśnie tam były nie udane próby tworzenia ogrodu z ulicami z Street Addon Moda, dokładniej brickowymi, jako iż w porównaniu z tym drugim parkiem którego sam (!!!) robiłem z części to była po prostu ohyda. Pro po SAM-a więcej jest w PMM (Poradnik małego Modomaniaka), natomiast ogrodów w Praktyce czyli (Praktyka czyli... Pamiętajcie o Ogrodach),
    dalej idąc, te duże kamienice to Jasna bodajże 6, bardzo ładne jeśli chcecie np. nieparzystą liczbę kratek w budowie takich o to kwartałach kamienic, tak samo ładnie wyglądają w czwórkę, co jest pokazane przy maxisowym ogródku. Widać że aby połączyć modernizm z klasycyzmem i secesją trzeba zrobić taki trick - w paczce modernistycznej mamy białe kamienice bez ozdób, które przy spotkaniu z klasycyzmem bardzo się wkomponowują jako takie łączniki pomiędzy dwoma stylami.

    [​IMG]

    Rzut oka na centrum Molibotzu i znowu przepraszam za tą pustkę :p, znowu doradźcie mi co tu zrobić, po środku wysoki wieżowiec to właśnie Wielkie Centrum Nauk, a na boku Muzeum Sztuki Überwaldzkiej, tutaj mamy wczesny modernizm "pełną gęba" ponieważ tu są leciutkie przebłyski kamienic XVIII wiecznych. Tak więc większość krasnoludów z Überwaldu, Miedzianki i
    Ankh-Morpork właśnie na początek tutaj się zatrzymuję. Obok tychże, jest Obelisk Wolności, wybudowany przez założycieli miasta.

    Poradnik Modomaniaka

    SAM i NAM, zaznaczam te mody muszą i mają być razem! Inaczej nie działają. widzicie tam w zakładce z ulicami na pewno place i SAM-a, weźcie cokolwiek :p i wciśnijcie TAB wtedy zmieniacie tekstury. Dalej idąc co do SAM-a dostaniecie tam starter, tenże starter aby był normalną ulicą, musicie wsiąść tego szarego streeta i ciągnąc od startera, ta da! Gotowe.

    Jeśli chodzi o pedestrial male (chyba tak to się nazywa) to aby działały w praktyce trzeba znaleźć do nich wejścia, strefy mieszkalne się przy nich nie budują, tylko handlowe, bardzo przydatne przy jednolitych placach, deptakach etc. w praktyce także ładne przy stylu europejskim i czikagowskim :D.

    Więcej o NAM-ie i autostradach będzie w następnym odcinku.

    Słownik Nieogara

    Budowle pierzejowe - budowle możliwe do budowy w zakładce cuda świata, czy jak to się tam nazywa po Polsku (mam angielską wersję z sztima)
    Bat (nie mylić z B. A. T. ) - budowle stworzone przez graczy.

    B.A.T. - Building Architect Tool służące do tworzenia modeli budynków, dalej "naklejając" na ten model tekstury (można w HD)

    RCI - MHP (Mieszkalna, Handlowa, Przemysłowa)

    on-slope - na zboczu

    To koniec I części Słownika Uny-Dnolskiego Towarzystwa Naukowo-Magicznego

    Praktyka czyli... Pamiętajcie o ogrodach

    W następnych odcinkach będą screeny, ale uwierzcie mi, dzisiaj nie mogę. Ogrody buduję się prosto - Grass Area Path Plugins. Jako iż aż dla waszej wiadomości, trzeba mieć więcej drzew (zapomniał nazwy modu, poszukajcie na simtropolis) i odpowiednio ustawiać party (obraca się Home i End, a cały ekran, inny widok Page up i Page down), no i grass area, z parków tą zwykłą z maxisowej wersji gry. Na tej grass area da się ustawiać co ciekawe drzewa, i już po problemie, najpierw ustawiamy ścieżki etc., potem wokół grass area i mamy! Dajemy na grassie drzewa i po sprawie. Drzewa aby ładnie wyglądało, jak to fanatycy mówią - trzeba sadzić po jednym :p.


    Więc to koniec, odcinki nie będą aż takie długie :).
     
  2. Maciej-Kamil

    Maciej-Kamil Ten, o Którym mówią Księgi

    Co z twoim AARem z Darknest Hour? A co do odcinka: Fajny, mam nadzieję, że ten AAR nie skończy się po 3 odcinkach
     
  3. Vip2002

    Vip2002 Znany Wszystkim

    Spox, muszę zrobić odpoczynek od darkesta, bo lekko mam problem z modem, czytaj nie chce mi się uruchomić ( z powodów ode mnie nie zależnych) .
     
  4. Vip2002

    Vip2002 Znany Wszystkim

    Modernizm

    Łodcininek namber tó

    Tak, dzisiaj będzie o modernizmie, oczywiście kolejne (... czemu musisz aż tyle tego robić) rynki i parki :p. Kolejna odsłona słownika, znowu o NAM-ie i Praktyka czyli... instalujemy mody. Kolejna sprawa, dzisiaj prawdopodobnie znowu będę was zanudzać. :D

    -----------------------------

    Zmian nie było aż tak dużo... co prawda pojawił się nowy rynek, dosłownie "Nowy Rynek", kolejne dwa kwartały kamienic na Morkporckim Przedmieściu, dociągniecie kanału do końca mapy... ogólnie to nie dużo się zmieniło, ale... kolejne przejście do późnego modernizmu, byle by wam się nie kojarzyło z PRL-em, choć dom mody Leda to kompletny PRL. Nie chciałem dużo szarości na Nowym Molibotzu.

    [​IMG]

    O to się głównie rozchodzi. Ten czerwony budynek to ZUS ;D Widać tu dwa wieżowce, chciałem zrobić pseudo Petronas Towers, są o wiele niższe i pasują do takiego Europo-Dyskowego miasta. Z tyłu Prudentrial (musiałem go postawić! taki ładny był! :) ) i przestawianie się od wczesnego przez środkowy (zobaczycie na następnym screenie dom mody Leda) do późnego, i chyba jest bezbolesny. A i jeszcze pro po pseudo ronda koło Prudentialu - postawiłem je bo nie chciałem brzydkiego końca drogi :). No i parkingi, to też dodaje troszkę smaczków.

    [​IMG]

    Tutaj widać kawałek Domu Mody Leda, kolejny (Co ty masz z tymi parkami?!!) parczek, widać dobrze rondo i trick z (pierwotnie) narożnikami, te na nowym rynku koło tych drzewek, ze wcięciami, aby ładnie to wyglądało dodałem to samo z tyłu koło parku i one nie są w jednej linii zauważcie, to dodaje jeszcze kapeńkę modernizmu, nie dałem z tyłu więcej budynków, bo park ładnie wpasowuje się w ścianę pół widocznego narożnika z lewej. No i widać kawałem Centrum Handlu Lokalnego (ten wieżowiec, ucięty). Chyba ładne :).


    Poradnik Modomaniaka


    Tak więc dzisiaj autostrady cz. 1 z trzech.

    Dzisiaj także nie mogę wrzucić screenów. Tutaj postępujemy podobnie, i to bardzo jak z SAM-mem, tylko że tym razem używamy pierwszej drogi Real Highway i starterów, aby utworzyć drogę dajemy dowolny starter, może być na wysokości i ciągniemy Real Highwayem.


    Słownik N00ba

    Tak więc dzisiaj dalej...

    elevated rail - kolej na estakadzie
    grow - rosnący
    lot - działka, parcela
    seasonal - sezonowy, okresowy


    OSTRZEŻENIE! Bardzo często można spotkać się z określeniem dependencies
    jeśli instalujecie dodatki (mody). Wtedy potrzeba do danego budynku paczki która dodaje coś tylko dla moderów, ale aby prawidłowo działał
    budynek, trzeba także tego. W skrócie: "dodatkowe pliki do pobrania by dodatek prawidłowo się wyświetlał"

    Praktyka czyli... jak instalować mody

    Instalowanie modów jest proste. Szukamy w Moim Komputerze SimCity, to wystarcza, tam bierzemy byle jaki folder, idziemy do folderu plugins, dalej wypakowujemy daną rzecz z .zipa .rara i po problemie. Niektórzy moderzy mają instalatory co jeszcze to ułatwia.
     
  5. Vip2002

    Vip2002 Znany Wszystkim

    Hmmm? Komentujcie, możecie mi podpowiadać, krytykować etc., no i będę żebrać o łapki, tfu repy :D.
     
  6. Drakensang

    Drakensang Ten, o Którym mówią Księgi

    Jak na mój gust za mało wieżowców będą niedługo może drogi szybkiego ruchu ?
     
  7. Vip2002

    Vip2002 Znany Wszystkim

    Oj... na pewno, jak skończę Molibotz to się biorę za Ałsiwostardę :D. Jak by co to w Downtown będą wieżowce. Tutaj to jakbyś walnął koło Krakowskiego Przedmieścia z 10 wieżowców, i tak jest ich dużo w porównaniu do okolic Pałacu Kultury, który i tak symbolicznie ująłem.
     
  8. Maciej

    Maciej Guest

    Dobrze rozumiem, że w rozgrywce zamiast wyznaczać strefy, po prostu stawiasz gotowe budynki? Jak dla mnie to trochę zaprzeczenie idei gry w SimCity...
     
  9. Zoor

    Zoor Ideolog gender

    Hm, okolice pomnika Waszyngtona przypominają mi trochę (aczkolwiek z zupełnie niewiadomych względów) Jack Orlando, natomiast pierwsze dwa screeny na tej stronie - te długaśne aleje bez przecznic to jakiś mokry sen faszysty.
     
  10. Vip2002

    Vip2002 Znany Wszystkim

    Nie do końca Maciej... równie dobrze mógł bym pobudować strefy i wyglądało by to 10 razy gorzej. O i są budynki w wersji landmark i pierzejowej. O to chodzi że każdy może sobie zrobić miasto na wersji landmark (prawdopodobnie 2 sezon AARa), pierzejowej używam teraz. Tylko że dla waszej wiadomości trzeba mieć masę modów i zablokować wszystkie maxisowe budynki. Jest mod do tego.

    Co do Zoora, nie wiem czemu Ci to przypomina :D, no i przepraszam za te nieudolne próby podróbek Krakowskiego Przedmieścia... ogólnie to nie mieszkam w Wa-wie i sorry, ale i tak przez to miasto to będzie mieszanie stylów.
     
  11. Vip2002

    Vip2002 Znany Wszystkim

    Odcinek będzie później, bo elektryczność w Molibotzu padła i pół miasta jest do zniszczenia.
     
  12. Drakensang

    Drakensang Ten, o Którym mówią Księgi

    Wiem jeszcze czego mi tu brakuje w miare normalnej sieci transportowej.
     
  13. Vip2002

    Vip2002 Znany Wszystkim

    Hmm? Aaa Autobusy np . Dalej idąc czego oczekujesz? Bo mam pewien niezły plan.
     
  14. Drakensang

    Drakensang Ten, o Którym mówią Księgi

    tak a da się tu pokazać tak jak w starych simcity podziemną część miasta czyli wodociągi i metro?
     
  15. Vip2002

    Vip2002 Znany Wszystkim

    Tak, oczywiście, chcesz drugą linię metra... tramwajów nie załatwię, to są już przy moim mieście godziny... Kończę Morkporckie Przedmieście. Niedługo weźmiemy się za modernizm x 2.
     
  16. Vip2002

    Vip2002 Znany Wszystkim

    Skompletować dzisiaj odcinek będzie trudno, natomiast jutro będzie obszerniejszy i będzie dotykał kwestii kończenia Morkporckiego przedmieścia.


    Przyjeżdża do nas koleżanka z Japonii, niestety, nie będzie przez trzy dni odcinka, może jakiś tam dodatkowy się znajdzie jak będę mieć czas.
     
  17. Vip2002

    Vip2002 Znany Wszystkim

    Ech... wyjechali, teraz biorę się za przegląd Simtropolis, aby ściągnąć, teraz idziemy w stronę modernizmu. Nie wiem czy dzisiaj wyrobię się na czas. Przepraszam was, najmocniej ale chce aby miasto ładnie wyglądało.
     
  18. Vip2002

    Vip2002 Znany Wszystkim

    Wróciła mi wena do pisania, więc dzielnica Molibotzu i kawałek Dłoni w następnym odcinku wraz z morkporckim przedmieściem.
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie