Poradnik: Armia Okupacyjna pod dowodctwem AI

Temat na forum 'HoI III - Pomocy!' rozpoczęty przez Modes, 27 Wrzesień 2009.

  1. Modes

    Modes Znany Wszystkim

    Jak powszechnie wiadomo system okupacji zajetych terenow w HoI3 sie drastycznie zmienil. Poza calkowicie nowa strona polityczna zostala takze zmieniona strona militarna.
    Sposoby wykorzystywane w HoI2 nie sprawdzaja sie z HoI3 a to z dwoch wzgledow.
    Garnizony zmniejszaja niezadowolenie tylko w prowincjach zajetych przez nas ale nie anektowanych, jesli anektujemy jakies panstwo nie ma mozliwosci obnizenia niezadowolenia w poszczegolnych prowincjach.
    Reczne sterowanie mobilnymi jednostkami w celu stlumienia wybuchajacych buntow jest niepraktyczne biorac pod uwage kilkukrotnie wieksza ilosc prowincji ktore musimy nadzorowac.

    Tak wiec pozostaje nam uzycie AI do kontroli takich terenow. Jednak jak wielu z nas sie przekonalo ustawienie AI tak by dzialalo po naszej mysli jest o wiele trudniejsze niz sie wydawalo (a osoby ktore twierdza ze opanowaly ta sztuke nie chca sie ta wiedza podzielic).
    Mnie udalo sie wkoncu znalezc sposob na ustawienie AI i zamierzam go wam tutaj przedstawic.

    I. Wojska okupacyjne dzialaja prawidlowo tylko po podlaczeniu ich do Teatru. Tak wiec dany Teatr nie moze byc pod kontrola AI (Grupy Armii, Armie i Koprusy podlaczone do tego teatru moga byc pod kontrola AI).

    II. Potrzebujemy dwa typy wojsk okupacyjnych:
    1. Statyczne - takie ktore stoja w danej prowincji i sie z niej nie rusza. Potrzebujemy takich jednostek poniewaz:
    - nie chcemy by wrog nam sie zdesantowal w niebronionym porcie poniewaz jednostki tlumia bunt 2 prowincje dalej;
    - nie chcemy by partyzanci przejeli lotnisko na ktorym sa nasze samoloty tylko dlatego ze jednostka ktora miala pilnowac tej prowincji walczy z buntem gdzie indzie.
    2. Mobilne - sa to szybkie jednostki - Kawaleria, Czolgi, Piechota Zmotoryzowana i Zmechanizowana - ktorych zadaniem jest tlumienie powstajacych buntow.

    III. Podzial jednostek:
    1. Statyczne - mozemy stworzyc dla nich pelen lancuch dowodzenia (pamietajac o tym by nie przekazywac ich pod kontrole AI) ale nie jest to konieczne, rownie dobrze mozna je podpiac bezposrednio pod Teatr (oszczedzamy oficerow).
    2. Mobilne - musza byc podpiete w pewnego typu lancuch dowodzenia ktorego najwyzszy szczebel jest podpiety do Teatru. Ja osobiscie tworze pelen lancuch dowodzenia i oddaje kontrole AI na poziomie Grupy Armii.

    IV. Rozkazy i rozmieszczenie jednostek:
    1. Statyczne - rozmieszczamy je samemu w waznych dla nas prowincjach ktore chcemy by caly czas byly pilnowane. Pamietac tez nalezy ze takich jednostek nie oddajemy pod kontrole AI.
    2. Mobilne - oddajemy je pod kontrole AI na szczeblu ponizej Teatru.
    - Rozkaz to : Postawa Obronna
    - za cele dajemy prowincje rownomiernie rozlozone na przestrzeni ochranianego terenu (tak by "wszedzie bylo blisko")
    - celi dajemy tyle samo co mamy mobilnych dywizji (nie mniej, nie wiecej).

    V. Tak rozlozone jednostki beda dzialac w ten sposob:
    1. Statyczne - beda ochranialy prowincje w ktorych stacjonuja, nie rusza sie nawet jak w prowincji obok wybuchnie bunt.
    2. Mobilne - beda staly w prowincjach ktore wyznaczylismy im za cel do momentu wybuchu buntu. Jak wybuchnie bunt jedna lub kilka najblizszych dywizji pojdzie stlumic taki bunt. Po uporaniu sie z rebeliantami i odzyskaniu zajetych prowincji wroca na "swoje" miejsce.



    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



    PRZYKLAD

    Miejsce: Chiny.
    Zadanie: Walka z rebeliantami.
    Sklad wojsk:
    1. Statyczne - kilkanascie (-dziesiat) dywizji. Sa to dywizje skladajace sie z 2 brygad garnizonowych;
    2. Mobilne - 12 dywizji kawalerii po 2 brygady w kazdej dywizji;
    Podzial:
    1. Statyczne - podlaczone sa bezposrednio do Teatru;
    2. Mobilne - lancuch dowodzenia zbudowany jest z: 1 GA - 1A - 4C - 3D (na korpus);
    Rozkazy:
    1. Statyczne - podlaczone pod Teatr ktory nie jest pod kontrola AI, tak wiec pilnuja tylko tych prowincji w ktorych stacjonuja.
    2. Mobilne - oddane pod kontrole AI Grupy Armii z 12-stoma prowincjami-celami rozlozonymi w ten sposob by "wszedzie bylo blisko".

    [​IMG]
    Dwunasta prowincja-cel znajduje sie dalej na zachod i nie widac jej tutaj.


    Ps. Niektorzy beda was przekonywac ze odlaczone od Teatru jednostki dzialaja w ten sam sposob jednak jest to nieprawda. Takie jednostki sa "glupie" i wykonuja tylko podane rozkazy nie wykazujac zadnej inicjatywy (na podanym przykladzie bedzie wygladac to w ten sposob ze mobilne dywizje nie rusza sie do ataku partyzantow i pozwola im przejac cale chiny).

    Ps2. Jesli wrogie panstwo zajmie prowincje nalezace do tego teatru to nasze mobilne dywizje potraktuja je w ten sam sposob co partyzantow i pojda taka prowincje odzyskac. Wiec ten sposob jest najlepszy dla teatrow ktore nie sa zaangazowane w walke.

    Temat przyklejony.

    Pozdrawiam
    Severian
     
  2. cycu3006

    cycu3006 User

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie