Prośby o eventy/decyzje

Temat na forum 'Victoria II - Pomocy!' rozpoczęty przez szymasu2, 23 Sierpień 2012.

  1. szymasu2

    szymasu2 User

    Może mi jakiś wspaniały Forumowicz pomóc(napisać :)) event dla Belgii i UK o zwiększonej produkcji węgla, będzie to część większej całości :D
     
  2. Pasquale

    Pasquale Ten, o Którym mówią Księgi

    Oto i event:
    Kod:
    country_event = {
    	id = 999999
    	title = "Zwiekszyc produkcje wegla"
    	desc = "Opis eventu"
    
    	trigger = {
    		OR = {
    			tag = ENG
    			tag = BEL
    		}
    		NOT = { 
    			has_country_flag = coal_event_happened
    		}
    		clean_coal = 1
    	}
    
    	mean_time_to_happen = {
    		months = 1
    	}
    
    	option = {
    		name = "OK"
    		add_country_modifier = {
    			name = increased_coal_production
    			duration = -1
    		}
    		set_country_flag = coal_event_happened
    	}
    }
    A to modyfikator jaki daje (trzeba go wlepić do event_modifiers):
    Kod:
    increased_coal_production = {
    	mine_rgo_eff = 0.5
    	icon = 14
    }
    Pamiętaj też by dodać zmienne: increased_coal_production i increased_coal_production_desc do jakiegoś pliku localisation i nadać im nazwę. Nie jest to konieczne ale będzie lepiej wyglądać. Można oczywiście rozwinąć ten event (tzn. zmienić warunki pojawienia się itd.) ale to musisz podać jakieś konkretne wymagania.
     
  3. szymasu2

    szymasu2 User

    A czy zmiany, które wprowadziłem są przyczyną tego, że ładowanie gry zatrzymuje mi się na etapie "wczytywanie scenariusza" czy przyczyny powinienem szukać w innym miejscu?
     
  4. Pasquale

    Pasquale Ten, o Którym mówią Księgi

    No ale jakie zmiany wprowadziłeś? Wklej tutaj bo tak możemy tylko zgadywać.
    Event (ten mojej roboty) błędów nie zawiera. Jeżeli postąpiłeś zgodnie z moimi instrukcjami to wszystko powinno chodzić. Sprawdź jeszcze czy przypadkiem event o ID 999999 nie jest zajęty (w oryginalnej grze takie ID jest wolne, chyba że testujesz to już na jakimś modzie).
     
  5. pawskor

    pawskor Ten, o Którym mówią Księgi

    Pisanie decyzji.

    Mam prośbę, niech mi ktoś pomoże napisać 2 decyzje. Chodzi mi głównie o szablon, wyglądało by to tak:
    1: za 20 000 funtów "Wielka Reforma Floty" (następujące technologie zostają natychmiast zbadane: Battleship Column Doctrine, steamers, Fire Control Systems, Naval Plans i Naval Professionalism)
    2: za 20 000 funtów "Wielka Reforma Armii" (następujące technologie zostają natychmiast zbadane: Strategic Mobility, Muzzle-loaded Rifles, Iron Muzzle-loaded Atillery, Military Plans, Army Professionalism)

    I jeszcze jedno, napisałem taką decyzję:

    political_decisions = {
    Arab_Crusade = {
    potential = {
    tag = EGY
    effect = {
    prestige = 10
    random = {
    chance = 5
    badboy = 5
    }
    1161 = { add_core = EGY }
    2586 = { add_core = EGY }
    1159 = { add_core = EGY }
    1157 = { add_core = EGY }
    1164 = { add_core = EGY }
    1163 = { add_core = EGY }
    1160 = { add_core = EGY }
    1158 = { add_core = EGY }
    1162 = { add_core = EGY }
    1156 = { add_core = EGY }
    1167 = { add_core = EGY }
    1168 = { add_core = EGY }
    1174 = { add_core = EGY }
    1171 = { add_core = EGY }
    1166 = { add_core = EGY }
    1170 = { add_core = EGY }
    1169 = { add_core = EGY }
    2036 = { add_core = EGY }
    2037 = { add_core = EGY }
    2030 = { add_core = EGY }
    1868 = { add_core = EGY }
    }
    }
    }
    }

    Miała dać mi cory na Nejd Jemen i Oman, jednak wyszło z tego tylko tyle, że zamiast jednej decyzji wyskoczyła mi masa decyzji z numerami prowincji i do tego bezwarunkowe. Jak zrobić, żeby to była jedna decyzje możliwa tylko raz?
     
  6. Pasquale

    Pasquale Ten, o Którym mówią Księgi

    Ta decyzja z core'ami powinna wyglądać tak:
    Kod:
    political_decisions = {
    	
    	arab_crusade = {
    		potential = {
    			tag = EGY
    			NOT = { has_country_flag = arab_crusade }
    		}
    		allow = {
    			tag = EGY
    		}
    		effect = {
    			set_country_flag = arab_crusade
    			prestige = 10
    			badboy = 5
    			1161 = { add_core = EGY }
    			2586 = { add_core = EGY }
    			1159 = { add_core = EGY }
    			1157 = { add_core = EGY }
    			1164 = { add_core = EGY }
    			1163 = { add_core = EGY }
    			1160 = { add_core = EGY }
    			1158 = { add_core = EGY }
    			1162 = { add_core = EGY }
    			1156 = { add_core = EGY }
    			1167 = { add_core = EGY }
    			1168 = { add_core = EGY }
    			1174 = { add_core = EGY }
    			1171 = { add_core = EGY }
    			1166 = { add_core = EGY }
    			1170 = { add_core = EGY }
    			1169 = { add_core = EGY }
    			2036 = { add_core = EGY }
    			2037 = { add_core = EGY }
    			2030 = { add_core = EGY }
    			1868 = { add_core = EGY }
    		}
    	}
    }
    Co do tych dwóch pozostałych decyzji o armii i flocie to nie da się tego zrobić w sposób jaki proponujesz (tzn. bezpośrednie odkrycie techów). Ja bym tu proponował inne rozwiązanie:
    Dwie decyzje (jedna o reformie armii, druga o flocie), które dają dla Egiptu modyfikator państwowy o obniżeniu kosztów technologii wojskowej i morskiej. Trzeba tylko ustalić ile taki modyfikator miałby działać (powiedzmy, że z 5 lat) oraz o ile obniżałby koszt tych techów.
    Jeśli interesuje Cię te rozwiązanie to mogę je oczywiście stworzyć. Daj znać.
     
  7. pawskor

    pawskor Ten, o Którym mówią Księgi

    Obniżenie kosztów w sensie punktów badań? Było by to super, jak by wszystkie technologie kosztowały powiedzmy 1000 punktów i tak przez 3 lata. Tak żeby w 1867 można było uruchomić decyzję o flocie i w 1870 decyzję o armii. Bardzo dziękuję za pomoc, sam nie umiem tych rzeczy robić...
     
  8. Pasquale

    Pasquale Ten, o Którym mówią Księgi

    Decyzje wyglądają tak:
    Kod:
    political_decisions = {
    	
    	wielka_reforma_floty = {
    		potential = {
    			tag = EGY
    			NOT = { has_country_flag = ref_floty }
    		}
    		allow = {
    			treasury = 20000
    		}
    		effect = {
    			set_country_flag = ref_floty
    			treasury = -20000
    			add_country_modifier = {
    				name = reforma_floty
    				duration = 1095
    			}
    		}
    	}
    	
    	wielka_reforma_armii = {
    		potential = {
    			tag = EGY
    			NOT = { has_country_flag = ref_armii }
    		}
    		allow = {
    			treasury = 20000
    		}
    		effect = {
    			set_country_flag = ref_armii
    			treasury = -20000
    			add_country_modifier = {
    				name = reforma_armii
    				duration = 1095
    			}
    		}
    	}
    }
    Dodatkowo musisz dodać to do pliku event_modifiers.txt (folder common):
    Kod:
    reforma_floty = {
    	navy_tech_research_bonus = 0.8
    	icon = 17
    }
    
    reforma_armii = {
    	army_tech_research_bonus = 0.8
    	icon = 17
    }
    Czas działania modyfikatora (duration = xxx / gdzie xxx to liczba dni) oraz bonus (navy_tech_research_bonus = xxx / army_tech_research_bonus = xxx) możesz sobie dowolnie zmienić wg własnego uznania.

    Utworzony nowy wątek z połączenia dwóch i przyklejony
    Pasquale
     
  9. matigeo

    matigeo Ten, o Którym mówią Księgi

    Proszę o decyzję wyzwalającą państwo (warunki ściągnę z unifikacyjnych) i wywołującą w tym państwie event, który zmienia primary culture na kulturę wyzwalającego.
     
  10. Pasquale

    Pasquale Ten, o Którym mówią Księgi

    Musisz podać więcej szczegółów, tzn. kto kogo wyzwala. Jeśli chodzi Ci o zrobienie jakiejś uniwersalnej decyzji o wyzwoleniu to będzie to niemożliwe. Trzeba znać tag państwa, które ma być wyzwolone.
     
  11. matigeo

    matigeo Ten, o Którym mówią Księgi

    OK:
    Niemcy po zajęciu Rygi, Wilna i Tallinu mogą powołać satelickie państewko bałtyckie (tag = UBD) jako półkolonię, w efekcie UBD wyzwala się, otrzymuje cory na Litwę, Łotwę i Estonię oraz w evencie zmienia kulturę główną na północnoniemiecką i otrzymuje iluśtam Niemców w Rydze, Tallinie i paru provkach.

    Jakaś propozycja odnośnie mojej decyzji z eventem?
     
  12. John Miller

    John Miller Znany Wszystkim

    Miałby być tylko jako Niemcy, czy Prusy i NGF też?
     
  13. matigeo

    matigeo Ten, o Którym mówią Księgi

    Tylko Niemcy.
     
  14. pawskor

    pawskor Ten, o Którym mówią Księgi

    Mam jeszcze pytanie, jak zrobić, żeby w tych decyzjach był tekst?

    Już nieważne, sam doszedłem, jeżeli ktoś chce wiedzieć, to robi się to w lokalizacji gry.

    Posty połączone. Proszę pamiętać na przyszłość, że nie piszemy dwóch postów pod sobą. Służy do tego edycja.

    Pasquale
     
  15. Pasquale

    Pasquale Ten, o Którym mówią Księgi

    Może takie coś:
    Kod:
    	ubd_vasal = {
    		potential = {
    			tag = GER
    			NOT = { exists = UBD }
    			NOT = { has_global_flag = vasalubd }
    		}
    		allow = {
    			owns = 349
    			owns = 354
    			owns = 360
    		}
    		effect = {
    			set_global_flag = vasalubd
    			release_vassal = UBD
    		}
    	}
    	germanizacja_ubd = {
    		potential = {
    			tag = UBD
    			has_global_flag = vasalubd
    			NOT = { has_country_flag = germanizacja }
    		}
    		allow = {
    			vassal_of = GER
    		}
    		effect = {
    			set_country_flag = germanizacja
    			primary_culture = north_german
    			add_accepted_culture = latvian
    		}
    	}
    Pierwsza decyzja dla Niemiec o utworzeniu UBD (jako wasala). Warunkiem jest posiadanie Wilna, Rygi i Tallina. Im więcej prowincji posiadasz z core'ami UBD, tym większy wasal powstanie. Nie wiem czy chodzi Ci o coś takiego?
    Druga decyzja dla UBD o zmianie głównej kultury na pn niemiecką. Można by też dodać jakiś event o asymilacji (poszczególnych prowincji czy też zwiększenie globalnego współczynnika asymilacji - to już jak wolisz).
     
  16. pawskor

    pawskor Ten, o Którym mówią Księgi

    Dobra, teraz będzie grubo (aż wstyd mi prosić): potrzebna mi decyzja, która da Polsce 10 prestiżu, 10 infamii oraz Casus Belli "Restore Order" w stosunku do Litwy a do tego wywoła w Litwie Event, który da im dziesięć brygad (skład już sobie ustalę, potrzebuję tylko miejsca i wzoru). Decyzja ma być dostępna od 1848, gdy Relacje Polski i Litwy będą miały wartość -200.
     
  17. matigeo

    matigeo Ten, o Którym mówią Księgi

    Dzięki wielkie, rep poszedł, jeśli chodzi o współczynnik asymilacji, to będę korzystał ze źródeł (zapewne chodzi tutaj o dodanie modyfikatora zwiększającego prędkość asymilacji - pytanie tylko, czy działa to na obce państwa, np Rosja zacznie szybciej rusyfikować?).
     
  18. John Miller

    John Miller Znany Wszystkim

    Istnieje modyfikator zwiększający asymilację tylko u siebie, dokładniej:
    Tutaj dałem przykład zwiększenia asymilacji o 10%, ale można oczywiście dać swoją wartość.
     
  19. Pasquale

    Pasquale Ten, o Którym mówią Księgi

    Trochę źle się wyraziłem, pisząc 'współczynnik globalny' miałem na myśli 'dotyczący państwa' a nie świata. Tak więc moje pytanie czy chcesz asymilować poprzez jeden event (zwiększający szybkość asymilacji w państwie) czy też poprzez eventy prowincjonalne (czyli eventy konwertujące nie-niemieckie POPy na niemieckie w poszczególnych prowincjach).


    Decyzja:
    Kod:
    	polskie_roszczenia = {
    		potential = {
    			tag = POL
    			exists = LIT
    			year = 1848
    			NOT = {
    				has_country_flag = polskie_roszczenia
    			}
    		}
    		allow = {
    			NOT = {
    				relation = { who = LIT value = -190 }
    			}
    		}
    		effect = {
    			set_country_flag = polskie_roszczenia
    			casus_belli = {
    				target = LIT
    				type = conquest
    				months = 120
    			}
    			prestige = 10
    			badboy = 10
    			LIT = {
    				country_event = { id=987321 days=0 }
    			}
    		}
    	}
    To wklej do eventów:
    Kod:
    country_event = {
    	id = 987321
    	title = "EVTNAME987321"
    	desc = "EVTDESC987321"
    
    	is_triggered_only = yes
    	
    	option = {
    		name = "EVTOPTA987321"
    		add_country_modifier = {
    			name = obrona_granic
    			duration = 120
    		}
    	}
    }
    To wklej do common\event_modifiers.txt
    Kod:
    obrona_granic = {
    	mobilisation_size = 0.2
    	icon = 15
    }
    Mała zmiana co do Twoich wymagań. Zamiast dodatkowych regularnych brygad (nie da się tego dodać eventem/decyzją) Litwa ma zwiększoną liczbę jednostek mobilizacyjnych (zwiększenie o 20% - możesz to sobie zedytować jak Ci pasuje).
     
  20. pawskor

    pawskor Ten, o Którym mówią Księgi

    Okej, dzięki. Tak też może być, dodam tekst i decyzja jak znalazł na moje potrzeby :)

    ---------- Post added at 14:17 ---------- Previous post was at 10:23 ----------

    Dobra, mam nadzieję, że ostatni mój post w tym temacie na kilka najbliższych miesięcy. Gdzie znajduje się decyzja o utworzeniu PLC? szukam i szukam od kilku dni ale nie mogę znaleźć.
     
  21. Pasquale

    Pasquale Ten, o Którym mówią Księgi

    Plik NationalUnification.txt w folderze z decyzjami oczywiście. Nie jest to decyzja konkretnie dla PLC. Dotyczy ona wszystkich kultur mających tzw. union_tag (patrz: plik cultures.txt). Decyzja nazywa się: form_union_nation
     
  22. pawskor

    pawskor Ten, o Którym mówią Księgi

    Miałem na oku ten folder parę dobrych godzin, ale umknęło to mojej uwadze, dzięki.
     
  23. matigeo

    matigeo Ten, o Którym mówią Księgi

    Najlepiej byłoby wszystko, bo do końca gry zasymilowałyby się tylko te 3 prowy... modyfikator zwiększający szybkość asymilacji już sobie zrobiłem, ale te eventy też się przydadzą (np dodający w jakiejś prowincji Niemców i jednocześnie asymilujący iluś tam localsów - zapewne byłby opatrzony modyfikatorem prowincjonalnym, aby się w tej samej prowincji nie powtórzył?).
     
  24. Mógłbym poprosić o event pozwalający włochom na aneksje sabudii ponieważ gdy powstały włochy ten plugawy kraj się do nich nie dołączył ;) a żeby go zająć musiał bym toczyć parę wojen za względu na kolonie jako warunek można by dać to by byli w mojej strefie wpływów żeby nie było za łatwo :)
    Z góry dziękuje
     
  25. Pasquale

    Pasquale Ten, o Którym mówią Księgi

    Proszę bardzo, wklej to do jakiegoś pliku .txt w events (albo stwórz nowy plik):
    Kod:
    country_event = {
    	id = 999999
    	title = "EVTNAME999999"
    	desc = "EVTDESC999999"
    	picture = "greatpowers"
    
    	trigger = {
    		tag = ITA
    		is_greater_power = yes
    		is_sphere_leader_of = SAR
    		NOT = {
    			has_country_flag = aneksja_sar
    			war_with = SAR
    		}
    	}
    
    	mean_time_to_happen = {
    		months = 1
    	}
    
    	option = {
    		name = "EVTOPTA999999"
    		inherit = SAR
    		set_country_flag = aneksja_sar
    	}
    }
     

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie