Siedmiogród AAR

Temat na forum 'EU II - AARy' rozpoczęty przez Paradys, 1 Czerwiec 2012.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. Paradys

    Paradys Nowy

    Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem forum Way of War lecz miałem przyjemność zaglądać tu jako czytelnik. Dziś postanowiłem, po sporym natchnieniu, rozpocząć pisanie AARA. Robię to pierwszy raz. W samej grze Europa Universalis II jestem jeszcze laikiem i prawdopodobnie starzy wyjadacze mnie zjedzą za multum błędów, które popełnię, a ich nie zauważę ; )
    Pozdrawiam i zapraszam do czytania !
    SIEDMIOGRÓD
    [​IMG][/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]



    Siedmiogród albo inaczej Transylwania, jest historyczną krainą położoną na Wyżynie Siedmiogrodzkiej leżącej w centralnej Rumunii. Same tereny Siedmiogrodu znalazły się pod władaniem Węgrów po ich najeździe w XI w. W XII w. królowie węgierscy zaczęli na te tereny sprowadzać chłopów z Niemiec i Holandii, którzy potem nazywani byli Sasami siedmiogrodzkimi. Siedmiogród na przestrzeni wieków zawsze znajdował się na linii frontu wielu wojen między innymi przez tą krainę przetoczyły się wojska Pieczyngów, Tatarów jak i Turków, pod których panowanie wszedł Siedmiogród w 1541r. po wojnie Turecko-Węgierskiej.

    Część I - Wierny sojusznik (1419-1422)

    Swoją grę rozpocząłem na parametrach normal/normal. Gram na modzie WATKBAOI PL


    Sytuacja Państwa
    [​IMG][/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    Pierwsze zdjęcie uwidacznia sytuację początkową mojego skromnego państewka. Zawarty był królewski mariaż z silnymi Węgrami. Bycie członkiem sojuszu wojskowego z Zakonem Krzyżackim, Węgrami, Czechami i Luksemburgiem dawało poczucie bezpieczeństwa przed potencjalnymi wrogami. Posiadamy także stały powód do wojny z Mołdawią i Wołoszczyzną. Posiadały bowiem rdzenne prowincje, które definitywnie powinne należeć do Siedmiogrodu ! Niestety odzyskanie tego co nasze jak na razie jest poza zasięgiem możliwości jakie mamy.