Szkoleniowy Mini-AAR

Temat na forum 'HoI III - AARy' rozpoczęty przez Alojzius Pendergast, 7 Czerwiec 2010.

Status Tematu:
Zamknięty.
  1. Alojzius Pendergast

    Alojzius Pendergast Znany Wszystkim

    SZKOLENIOWY MINI-AAR FINLANDIA

    HoI3 1.4
    Finlandia
    Start 1938
    Poziom: łatwy


    Niedawno nabyłem HoI3 I jest to skomplikowana gra. Ten aar jest z mojej obecnej gry, pierwszej w kolejności i nie ma na celu chwalenia się osiągnięciami czy pisania ładnych zdań. Ma on cel czysto praktyczny. Będę opisywał tutaj nowe mechanizmy w stosunku do HoI2. Dla tych, którzy już od jakiegoś czasu grają w HoI3 ten aar raczej będzie nudny, chociaż liczę na konstruktywną krytykę i korektę z ich strony.

    Ten aar jest skierowany głównie do osób, które tak jak ja dopiero co kupiły grę i nie mogą się odnaleźć oraz dla tych którzy jeszcze się wahają czy kupić. W czasie mojej gry będę po prostu pisał co robię i na co się natknąłem w grze. Bardzo liczę , że będzie to przyczynek do dyskusji i wymiany porad jak grać w HoI3.


    Rozdział I

    [​IMG]


    Ok. Na to zaczynam. Najpierw rzut oka na interfejs główny. Jest dosyć podobny do hoi2, jednak zmieniło się trochę. Na przykład mam u góry obok znanego nam już podziału na surowce nowinkę w postaci podziału na ropę i paliwo. To znaczy zdobywamy ropę i dopiero ją przetwarzamy na paliwo. Dalej jest też coś czego nie było wcześniej, a mianowicie współczynnik oficerów (czarno-biała flaga). Na razie kumam tylko tyle,że jest to stosunek ilości szkolonych przez nasz kraj oficerów do szeregowych. Musimy posiadać odpowiednią ilość oficerów dla naszej armii żeby walczyła jak najlepiej. Ilość ‘produkowanych oficerów’ można zwiększać lub zmniejszać za pomocą suwaków.

    Jak na razie w mojej grze nic specjalnie nie zrobiłem. Ustawiłem umowy handlowe tak aby mi nie brakowało surowców. I suwaki tak żeby produkować nadwyżkę zaopatrzenia i modernizować około 50% wojska. A przy okazji handel też się chyba zmienił. To znaczy kupujemy surowce za kasę i sprzedajemy za kasę. Chyba nie ma już wymiany surowców za surowce. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę!




    Sporo nowości w polityce wewnętrznej.

    [​IMG]

    Nasi ministrowie mają dużo nowych zdolności i różnią się one od tych, które było w hoi2. Poniżej okien z ministrami widać różne rodzaje prawa. Jak klikniemy na któryś to otwiera się kilka innych opcji danego prawa. Nie zawsze można je zmienić. Niekiedy trzeba spełniać konkretne warunki,aby móc zmienić prawo. W prawym dolnym rogu widać opcję ‘mobilizuj’- jak ja kliknąłem to drastycznie poleciała mi gospodarka w dół i musiałem wczytać grę. W każdym razie chyba lepiej nie uruchamiać mobilizacji w czasie pokoju . Mobilizacja jest związana z tzw. ‘jednostkami rezerwowymi’, które ja wolę nazywać ‘szkieletowymi’. O co chodzi? Chodzi o to, że możemy produkować jednostki normalne i rezerwowe. Rezerwowe będą tańsze i będą zużywać mniej zapasów bo składają się tylko ze szkieletu dywizji tj. oficerów i małej liczby wojska. Dopiero jak uruchomimy mobilizację zaczynają stopniowo napływać żołnierze, którzy zasilają szeregi dywizji/brygady. Podobno trochę to trwa zanim taka jednostka osiągnie 100% swoich możliwości.

    Prawy górny róg to nasza partia rządząca i popularność innych partii. Szczerze mówiąc to nie wiem o co z tym chodzi. Na razie.


    [​IMG]

    O a tak wygląda ekran jak klikniemy w jedno z naszych obowiązujących praw. Weszliśmy do prawa służby wojskowej. Opcje zmiany prawa są niedostępne, na co wskazują szare ‘ptaszki’- jak najedziemy na nie to jest napisane jakie warunki trzeba spełnić by zmienić prawo. W większości przypadków chodzi o wojnę.


    [​IMG]

    Tak na zielono są podświetlone opcje które prawa, które możemy zmienić. Kliknąłem na ‘prawo szkoleń wojskowych’- możecie zobaczyć plusy i minusy konkretnego prawa.



    [​IMG]

    Okej, lecimy dalej. Po kliknięciu w zakładkę Technologia, mamy taki interfejs. Nie będę się dzisiaj rozwodził nad samymi badaniami. Może w którymś z następnych odcinków. Po prostu za mało o tym wiem na razie. Chciałem tylko pokazać następne nowum, w stosunku do Hoi2. Chodzi o lewy górny róg. Tutaj też są suwaki. Niezależne od tych standardowych z PP. Tymi suwakami ustawiamy ile idzie na badania, ile na szpiegów ile na dyplomację i także na wspomnianych oficerów. Jak widzimy,że brakuje nam oficerów to ustawiamy suwak na plusa, ale niestety kosztem dyplomacji badań lub szpiegostwa.



    [​IMG]

    Dobra popatrzmy trochę na moja armię. Tutaj screen z jednostkami rezerwowymi. Te czerwone wykrzykniki(które cholernie ciężko zauważyć) wskazują na to,że są to jednostki rezerwowe.

    Dobra na razie to tyle. Do następnego odcinka.
    Mam nadzieję,że komuś się to kiedyś do czegoś przyda jak będzie stawiał swoje pierwsze kroki w HoI 3. Bardzo też liczę na uwagi ze strony doświadczonych graczy i pomoc w ewentualnej korekcie tego aaro-poradnika.
     
  2. Alojzius Pendergast

    Alojzius Pendergast Znany Wszystkim

    Rozdział II


    [​IMG]

    Witajcie,

    dziś trochę o samej armii i organizacji dowodzenia. Na screenie w prawym górnym rogu jest tak zwany 'szkicownik' na którym mamy wyszczególnione nasze wszystkie jednostki. Na samej górze mamy Supreme HQ, któremu podlegają wszystkie inne jednostki. W Finlandii mam tylko jeden Teatr Działań. Pod Supreme HQ podlegają 2 grupy armii i jedna armia. Pod nie też podlegają mniejsze jednostki. Te zależności można dowolnie reorganizować i na przykład 1 Armię mogę podpiąć pod, którąś z Grup Armii. Jak wszystkie jednostki są podczepione pod wyższe, a te pod jeszcze wyższe aż do samego Teatru to nie utrzymują rozmaitych kar w walce.


    Tabela:

    ******Marszałek polny- Teatr- zmniejsza karą koordynacji
    ***** Marszałek polny- Grupa- zmniejsza zużycie zaopatrzenia
    **** Generał Armii- Armia- poprawia organizację
    *** Generał broni- Korpus- wpływa na przesuwanie rezerw naprzód
    ** Generał major- Dywizja- premia do wydajności
    * Generał brygady- Brygada- nic




    [​IMG]

    Dla przykładu, po wybraniu 1. Grupy Armii na mapie zostają podświetlone na niebiesko wszystkie jednostki, które jej bezpośrednio podlegają. Daną dywizję możemy odczepić od obecnego podporządkowania klikając na tą czerwoną strzałkę poniżej portretu dowódcy. Możemy ją nastepnię podpiąć pod jakieś inne dowództwo. Aha i jedna uwaga HQ nie produkujemy za PP tak jak to było w hoi2 tylko możemy tworzyć bezpośrednio z jednostek. Czyli jak mamy dywizje to możemy zrobić HQ korpusu. Musimy to opłacić zasobami ludzkimi z naszej puli manpowera oraz oficerami.

    [​IMG]

    Mapa ma kilka nowych trybów. Powyżej screen ukazujący rozłożenie naszych sił. Zielone plamy to nasze wojska. Im zieleńsze tym silniejsze.


    [​IMG]

    A tutaj mapa pogody. Zwróćcie uwagę na ilość informacji: temperatura, ciśnienie, prędkość wiatru itp. Podobno ma to wielki wpływ na walkę, samoloty i zaopatrzenie i trzeba na podstawie danych meteorologicznych przewidzieć warunki dla naszych armii na przyszłość. Piszę podobno bo jeszcze tego w praktyce nie sprawdziłem. Pierwsze bitwy z ZSRR dopiero przede mną. Mam tylko nadzieję,że nie trzeba być Zubilewiczem czy Kotem żeby wygrywać bitwy ;)


    [​IMG]

    Takie opcje pojawiają się gdy wybierzemy jednostki morskie. Uwagę zwraca opcja ustawiania 'postawy'.

    [​IMG]

    Jeszcze bardziej egzotycznie to wygląda w przypadku jednostek lotniczych.Oprócz typu działania i daty, mamy do ustawienia obszar, a to kulisty, a to stożkowaty.

    [​IMG]

    Fajną rzecz znalazłem w oknie produkcji okrętów. Możemy wybrać rodzaj uzbrojenia dla okrętów. To znaczy możemy produkować stare typy albo stare typy wyposażone w nowe uzbrojenie lub poszczególne części uzbrojenia. Podobnie ma się rzecz z produkcja samolotów. To znaczy możemy sobie zacząć produkcję starszego typu myśliwca z nowo-odkrytym rodzajem radaru lub działka.
    Tutaj na 100% nie jestem pewny. Proszę mnie poprawiać jeśli się mylę.


    [​IMG]

    Ekran z wywiadem i kontrwywiadem. Zmienił się zdecydowanie w stosunku do hoi2. Już nie wysyłamy własnoręcznie szpiegów za kasę. Teraz korzystając z naszych "punktów władzy"( to te suwaki z oficerami, badaniami,szpiegostwem i dyplomacją) ustalamy priorytet naszego wywiadu dla danego państwa. Następnie wybieramy rodzaj misji dla naszego wywiadu w danym państwie. Jak widać na screenie ja wybrałem działania kontrwywiadowcze. Dalej to już komputer sam robi co mu kazaliśmy i zdaje nam raport jak coś zdziała. Wywiad może robić dużo więcej rzeczy niż w hoi2.

    Nie wiem czy wojna z ZSRR wybuchnie historycznie, ale data ataku się zbliża. Mam pytanie odnośnie Mobilizacji. Kiedy ją rozpocząć? Wiele moich jednostek to rezerwa i nie wiem ile im zajmie wypełnienie się masą ludzką po ogłoszeniu Mobilizacji. Nie chcę tego robić za wcześnie bo wzrasta zużycie PP, ale jak zrobię to po wybuchu wojny to obawiam się, że zanim się uzupełni stan osobowy to ZSRR mnie już podbije.


    Na razie. Do następnego odcinka.
     
  3. Alojzius Pendergast

    Alojzius Pendergast Znany Wszystkim

    Rozdział III


    Witajcie w kolejnym odcinku.

    Na screenie poniżej widać, że w dyplomacji wybrałem opcję 'skłaniania się' w kierunku Osi. Sytuacja jest dosyć zagmatwana i gra nie idzie historycznie. Otóż ZSRR prowadzi wojnę z Japonią. Na dodatek Nacjonalistyczne Chiny są w Kominternie. ZSRR jak dotąd nie przejawia żadnych agresywnych działań w moim kierunku. No może oprócz szpiegostwa, ale o tym w dalszej części.

    [​IMG]

    Po którymś wejściu w okno dyplomacji stwierdziłem,że Grecja jest w Osi. Niemcy zmarionetkowały Danię i Szwecję i pomału podbijają Norwegię. Wobec tych czynników gra mówi mi,że największym zagrożeniem dla Finlandii jest III Rzesza (147 pkt), podczas, gdy zagrożenie ze strony ZSRR wynosi ledwo 5.5pkt. Cała moja armia jest na granicy z ZSRR i wolę sobie nie wyobrażać ataku Niemców od strony Szwecji. Miałem do wyboru kilka możliwości działania. Mogłem zacząć skłaniać się ku ZSRR i wstąpieniu do Kominternu. Jednak od początku szykowałem się na wojnę z ZSRR więc wybrałem kierunek na Oś. W tym celu wybrałem ministra spraw zagranicznych 'ulegającego Osi'- teraz przy wyborze ministra zagr. mamy napisane, który ulega Aliantom, który Osi itp. Do tego opcję dyplomatyczną także na skłanianie się ku Osi. Natomiast żeby sprowokować ZSRR do agresji, mój wywiad zaczął działania "zwiększanie zagrożenia". W ciągu paru miesięcy zagrożenie ze strony ZSRR urosło z 5 do 11 punktów.

    [​IMG]

    Teraz kolej na politykę wewnętrzną. Miałem kilka pytań na pw o to jak zwiększyć popularność naszej partii.
    Poniżej screen ukazujący wykres z popularnością i zorganizowaniem partii w naszym kraju. Jak widać największą popularnością cieszy się opozycyjna partia SDP. Gdy najedziemy myszką na dane partie na tym wykresie pojawiają się informacje o wzroście lub spadku poparcia. Aby zwiększyć popularność mojej partii rządzącej, czyli KOKu- konserwatystów muszę najpierw zwiększyć jej zorganizowanie. By to zrobić wybieram w opcji wywiadu krajowego, aby podjął działanie- 'wspieraj partię rządzącą'. W następnym rozdziale pokażę screeny ilustrujące jak zmieniało się zorganizowanie i popularność partii w kolejnych miesiącach.

    [​IMG]


    W międzyczasie dostałem informację,że tworzenie jednostki piechoty zostało ukończone. Po kliknięciu pojawia się po lewej stronie możliwość przyporządkowania jej od razu do konkretnego dowództwa lub rozmieszczenie na mapie. Wybieram druga opcję.

    [​IMG]

    Po umieszczeniu jednostki w pustym prowie. Mogę ją dołączyć teraz do wybranego przez siebie dowództwa klikając w zieloną strzałkę. Pojawią się wszystkie dowództwa. Od góry będą do wyboru te najbliższe sztaby. Jednostka dołączona sama podłączy sie pod resztę łańcucha dowodzenia.

    [​IMG]

    Dostałem informację o zakończonych badaniach. Wchodzę żeby wybrać następne badania i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu stwierdzam, że gra sama automatycznie rozpoczyna badania kolejnej technologii z tej dziedziny. To znaczy jeżeli wynalazłem broń piechoty poziom 1, to zacznie się badanie broni piechoty poziom 2. Oczywiście możemy to anulować i wybrać badania jakie chcemy. W instrukcji wyczytałem coś o utracie technologii, którą porzuciliśmy,ale nie wiem o co chodzi do końca.
    Jest też tak,że jak zaczynają się badania technologii, z roku 1944, a mamy obecnie 1939 to wyświetla się o tym informacja.

    [​IMG]


    [​IMG]

    Ok. Powyżej ekran z wywiadem. W lewym górnym rogu mamy wywiad krajowy. Mamy tam wiele ciekawych informacji. Na przykład o tym,że złapano radzieckiego szpiega co nam sabotował produkcję. Tymi kolorkami przy 'aktywni szpiedzy w kraju' możemy ustawić jeden z trzech poziomów priorytetu dla wywiadu- czyli z jakim priorytetem będą wysyłani tutaj szpiedzy. Analogiczne ustawienia priorytetu mamy przy każdym wywiadzie zagranicznym w danym państwie. W tym oknie mamy też do wyboru jedną z 4 opcji działania dla wywiadu krajowego:

    *Kontrwywiad
    *Wsparcie partii rządzącej- podnosi organizację i popularność partii rządzącej
    *Obniżanie Neutralności- obniża naszą neutralność i tym samym podnosi chęć interwencji-wojny
    *Wzmocnienie Jedności Narodowej- podnosi chęć społeczeństwa do kontynuowania walki.

    [​IMG]

    Tym przyciskiem zakreślonym na różowo i wskazanym strzałką możemy odłączyć brygadę od danej dywizji. Dlaczego o tym mówię? To bardzo przydatne, gdy chcemy zreorganizować naszą armię. Ja na przykład miałem problem jak obsadzić całą granicę, skoro mam za mało wojska. Zauważyłem,że mam wiele dywizji składających z 3 brygad. Z każdej takiej dywizji zabrałem po jednej brygadzie. A później z tych odłączonych brygad tworzyłem nowe dywizje- każda po dwie brygady. W ten sposób zwiększyłem ilość dywizji- uszczuplając je.


    [​IMG]

    Tutaj screen z dyplomacją. Gdy najedziemy na naszą flagę, w tym trójkącie pojawiają się informację, w którą stronę i dlaczego dryfuje nasze państwo. Jak widać skłaniam się ku Osi.

    [​IMG]

    A tutaj widać jak Sowieci się przemieszczają. Z początku myślałem,że to na mnie się szykują,ale się okazało,że szli w dół zrobić porządek z krajami bałtyckimi.

    Na razie. Do następnego odcinka.
     
  4. Alojzius Pendergast

    Alojzius Pendergast Znany Wszystkim

    ROZDZIAŁ IV

    Witajcie,

    Po tym jak ZSRR zajęło kraje bałtyckie zarządziłem mobilizację żeby uzupełnić stany osobowe dywizji rezerwowych. Pociągnęło to za sobą spadek manpowera do 0. Do pełnej mobilizacji zabrakło mi ponad 30 punktów siły ludzkiej co ilustruje poniższy screen. Teraz każdy napływ manpowera jest lokowany w dywizje rezerwowe. Myślę,że przy obecnych potrzebach nieprędko uda mi się uzupełnić 100%.

    [​IMG]

    Jednakże, aby przyspieszyć trochę ten proces można podjąć pewne działania. Tak więc jeśli gracie państwem z małymi zasobami ludzkimi należy badać technologie odpowiedzialne za rolnictwo:

    [​IMG]

    Można także przyjrzeć się naszym ministrom i dostępnym zmiennikom. Ja zmieniłem Szefa Sztabu na takiego, który podnosi zasoby ludzkie:

    [​IMG]

    W HoI3, podobnie jak w HoI2 mamy do dyspozycji przemieszczanie strategiczne. Należy wybrać dywizję i wcisnąć ctrl i ppm na prowincji gdzie chcemy daną dywizję przemieścić.Na screenie poniżej widać jak przemieszczam w ten sposób jedną brygadę kawalerii na północ. Jej marszruta jest podświetlona na niebiesko. W HoI3 dyslokacja strategiczna odbywa się za pomocą kolei i duży wpływ na jej prędkość ma infrastruktura prowincji, które przemierza. Rożnica w porównaniu do HoI2 polega na tym, że teraz dyslokowana jednostka nie znika z mapy i widzimy jej ruch. Ważne jest też to, że może ona stać się celem ataku wrogiego lotnictwa.( nie wiem czy wojsk lądowych także-może ktoś wie?) Po dotarciu na miejsce jednostka ma obniżoną organizację.

    [​IMG]

    Poniżej screen ukazujący moje obecne rozłożenie sił. Jak widać dzięki reorganizacji z 3 brygadowych dywizji na 2 brygadowe mogłem obstawić więcej terenu na granicy. Niestety ciągle jeszcze mi brakuje wojska na obsadzenie całej granicy. Nie mówiąc już o odwodach. Nie wiem czy logicznie zakładam, że na terenach z gorszą infrastrukturą można zostawić mniej wojska?

    [​IMG]


    Po najechaniu myszą nad ten malutki zielony kwadracik HQ pojawiają się szczegółowe informacje w jakiej odległości od swoich sztabów znajduje się dana jednostka. Nie jestem pewien,ale chyba im większa jest odległość od sztabów tym gorzej. Może ktoś coś więcej wie o ewentualnych karach za odległość od sztabów?

    [​IMG]


    I na koniec pokazuję poniżej jak zmieniało się poparcie dla partii rządzącej w Finlandii odkąd przestawiłem wywiad krajowy na 'wspieranie partii rządzącej'. Partia KOK to ten najbardziej granatowy słupek. Widać,że w lutym zorganizowanie partii wynosiło 43, a w maju już ponad 60. Po jakimś czasie wzrost zorganizowania znacząco podnosi popularność.

    [​IMG]

    I to tyle. W grze mam już rok 1942 i wojny ciągle nie ma. Zwiększanie zagrożenia postępuje wolno i na potrzeby aara wpiszę ten kod na 'noneutrality' i wypowiem wojnę ZSRR żeby poopisywać jak wygląda walka. Ale to już jak wrócę z urlopu.

    Mam pytanie czy za wypowiedzenie wojny dostajemy karę w postaci niezadowolenia społeczeństwa jak to miało miejsce w poprzednich odsłonach HoI?

    Na razie. Do następnego odcinka.
     
  5. Alojzius Pendergast

    Alojzius Pendergast Znany Wszystkim

    ROZDZIAŁ V


    Cześć chłopaki !

    Jednak znalazłem jeszcze przed urlopem chwilę i wrzucam kolejną odsłonę zgłębiania tajemnic HoI3. I wojna w końcu będzie :)


    [​IMG]

    Jak pokazuje powyższy screen w grze mamy nowego rodzaju eventy. Ten odnosi się do polityki wewnętrznej, a konkretnie do mieszania się obcego wywiadu w naszą rodzimą politykę. Dla mnie bomba!

    [​IMG]

    Wchodząc w zakładkę dyplomacji i najeżdżając kursorem na sojusze pokazują nam się informacje o cechach/bonusach typowych dla danego sojuszu. Jest to taki nowy, fajny smaczek. Dla przykładu tylko członkowie Osi mogą wypowiadać tzw. 'wojny ograniczone'- czyli takie, które prowadzą sami bez udziału innych członków sojuszu.

    [​IMG]

    Jak już wspomniałem wcześniej wojna do mnie nie przychodzi, mimo iż używam wszelkich środków (wywiad, minister) by obniżyć sobie neutralność. Bez neutralności na odpowiednio niskim poziomie nie można wypowiadać wojen. Zaczynając tą rozgrywkę nie byłem tego świadomy. Za późno wziąłem się za jej obniżanie. Tak czy inaczej na potrzeby tego aaro-poradnika wcisnąłem "~" i wpisałem "noneutrality". Teraz z neutralność mam na 0 i mogę sam Sowietom wojnę wypowiedzieć.
    Hurra!


    [​IMG]

    Powyżej pierwsza bitwa z ZSRR. Moja dywizja została zaatakowana przez 2 sowieckie z dwóch prowincji. Jakbyśmy się czuli zagubieni w czasie wielu bitew na raz w szkicowniku (prawy górny róg) mamy pokazane obecnie toczone walki. Jak najedziemy na daną bitwę to pokazuje nam się opis kto z kim i jakimi siłami walczy.

    [​IMG]

    Przybliżam mapę na tej bitwie i wchodzę w szczegółowy opis przebiegu bitwy. Oczywiście w oknie nie ma, aż tylu informacji. Te wszystkie opisy powklejałem z kilku screenów. Jak najedziemy na którąś ze stron to mamy opis wszystkich modyfikatorów walki. Fioletowymi kreskami zaznaczyłem pasek siły (pomarańczowy) i organizacji(zielony). Dzięki nim możemy śledzić postępy naszych wojsk w bitwie.

    [​IMG]

    Na dalszym etapie bitwy wyskoczyło wydarzenie bojowe 'atak"- dające stronie atakującej bonusa. Tak więc wydarzenia bojowe są, podobnie jak w hoi2. Na ich wystąpienie wpływa wiele czynników tj. technologie, dowódcy.

    [​IMG]

    Rzut oka na mapę z dalszej perspektywy pokazuje, że granica z Sowietami jest niebroniona. Tak więc naprzód. Nie spodziewali się łobuzy :) Prawdę mówiąc AI w tej grze inteligencją nie grzeszy za bardzo.

    [​IMG]

    Wobec faktu, że przegrywam pomału tą bitwę wysyłam na pomoc dywizje z prowincji niżej na południu jako wsparcie. Natomiast dywizją stacjonującą jeszcze dalej na południe rozpoczynam atak na wschód, skąd atakują sowiety, żeby osłabić impet ich ataku,

    [​IMG]

    Na północy sowiety zajęły jedną prowincję na drodze do Petsamo. Moje wojska tam stacjonujące dostały rozkaz ataku. Tutaj pojawiło sie inne wydarzenie bojowe pt: "wstrząs".

    [​IMG]

    Powyżej w kółkach zaznaczyłem takie wskaźniki z numerkami, które ilustrują obecny stan naszego ataku, bądź obrony. Bardzo istotne jak chcemy się rozeznać na całym froncie jak idzie naszym wojskom i gdzie należy wzmocnić atak.

    [​IMG]

    I na koniec screen a propos "rezerw". Otóż w pokazanej bitwie atakuję trzema różnymi dywizjami z trzech różnych stron. Jednak po kliknięciu na szczegóły bitwy widać,że tylko jedna z nich tak na prawdę prowadzi walkę, podczas gdy pozostałe czekają w rezerwie. Po najechaniu na te pozostające w rezerwie mamy podany % szans na ich wejście do boju w najbliższym czasie.


    Muszę przyznać, że HoI3 ma naprawdę potężny potencjał i im dłużej się gra tym bardziej wciąga i widać ogromną przepaść między częściami HoI3, a HoI2 i 1. Naprawdę polecam.

    To tyle. Do następnego odcinka, w którym rozprawimy się z państwem rad.

    AAR wyczyszczony i zamknięty, w razie chęci kontynuacji proszę o kontakt z funkcyjnymi działu.

    Pozdrawiam
    Goliat
     
Status Tematu:
Zamknięty.

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie