Wyniki sprzedaży gier Paradoxu... utajnione

Temat na forum 'Hyde Park' rozpoczęty przez Mshomoky, 25 Czerwiec 2016.

  1. Mshomoky

    Mshomoky Aktywny User

    Nie wiedziałem gdzie wrzucić, ale chciałem się znaleziskiem podzielić.

    http://steamspy.com/
    Na tej stronie można śledzić wyniki sprzedaży i aktywność graczy w poszczególnych tytułach. Wszystko szło cacy, i PDX nie interweniował w publikowanie danych marketingowych ich produktów... aż do momentu gdy ludzie zaczęli zestawiać sprzedaż Stellaris i HoI 4 mówiąc wprost, że "kokosów na nich nie zarobią". W odpowiedzi PDX zażądał od StemSpy do zatajenia sprzedaży i aktywności ich gier na Steamie stając się pierwszą spółką, która tego typu akcji zażądała.

    https://forum.paradoxplaza.com/foru...know-how-well-their-games-are-selling.945775/

    Nie mogłem znaleźć opcji skopiowania linku w Edge więc wrzucam cały wątek.

    Z informacji takich jeszcze bardziej biznesowych - PDX zamierza wypuścić 15% swoich akcji na rynek tracąc tym samym tytuł niezależnego dewelopera. Wszystko doprawione argumentami Johana od PDX, że HoI 4 sprzedaje się lepiej od także nieudanej EU 4.
     
  2. Tulev

    Tulev Ten, o Którym mówią Księgi

    Wypuszczają gry z potencjałem, ale tylko z potencjałem. HoI4 można określić przy dużej dozie dobrych chęci jako "niekompletne". A gdyby miał się wypowiedzieć np Goliat, albo lysy to padłyby pewnie mocniejsze słowa. Porównując EU4 z momentu premiery i obecną, to jest przepaść po prostu.
    Czyżby zaczynała się mścić polityka DLC i wypuszczanie niedopracowanych gier?
     
  3. Goliat

    Goliat Forumowy Mędrek

    Troszeczkę ;)

    Myślę, że Paradox ma inny problem, niedawno świętowali milion sprzedanych EU IV, co z jednej strony dobrze, z drugiej... ich gry lata temu schodziły lepiej (HoI2 było ich pierwszym tytułem sprzedanym w ponad 1 mln egzemplarzy i to w czasach wszechobecnych pudełek i płyt). Starają się wybić z niszy, w którą się zakopali, co widać po takim Stellaris albo wielu grach od innych studio jak Cities Skylines (BTW, tutaj też był duży sukces i Paradox może boleć, że nie oni są autorami :D). Uderzenie w gry "trochę na jedno kopyto", w sensie, że już nie sam silnik je łączy, a coraz więcej elementów, poprzez upraszczanie, żeby były bardziej atrakcyjne dla graczy niezaznajomionych z serią też jest dla mnie tego przejawem.

    Oczywiście wydawanie gier wątpliwych jakościowo przy jednoczesnym podnoszeniu cen i nieustanne opóźnianie premier flagowców (na Ciebie patrzę, HoI4) też ma na to wpływ, bo jak nikt nie mówi o danym wydawcy, to ludzie bardzo szybko o nim zapominają.
     
  4. moskal

    moskal Опричник

    @Tulev - jedno z drugim nie ma wiele wspólnego. Patrz na to jak jakościowo gry robi Bethesda czy Blizzard. Fallout 3/4 czy Diablo 3 grami dopracowanymi? Po prostu hype był na nie wielki to i masy kupowały. A że tytuł znany to i po czasie nadal ktoś kupuje i patrzy na gry przez palce "Bo to jest Diablo 3 i naprawdę jest lepsze niż Diablo 2". A gry Paradoxu to zawsze były niszowe, które nigdy nie osiągały poziomu sprzedaży porównywalnej z TotalWarami (z którymi często to się porównuje),

    Marketing dobrze przysłużył się CK2. EU4 ruszyło z fali EU3. Dlatego też te dwie serie ciągle są rozwijane i pytania typu "Czy może już czas zostawić CK2 w spokoju" odpowiadają "Dopóki gracze będą czynić tworzenie DLC opłacalnymi, dopóty będą one rozwijane". Zatem hajs być musi, skoro po tylu latach CK2 nadal jest rozwijane. Stellaris chyba dobrze się ma, bo powszechnie jest akceptowalna w takiej formie, jak patrzę na różne recenzje i opinie tu i tam. Innym problemem jest HoI4, który (moim zdaniem) został przeinwestowany po prostu - ileż to czasu nad tym siedzieli, ileż to razy dochodziły słuchy o personalnych przepychankach i przerabiania koncepcji i innych takich? Zatem ten tytuł może okazać się ostatecznie za mało zyskowny, jeżeli na prędko nie zreperują głównych problemów.

    Osobną sprawą są inwestycje, z których nic nie wynika. Z takich co pamiętam to zakup White Wolfa - znanego głównie ze Świata Mroku. Nowy Świat Mroku miał swoje zalety i problemy, jednak coś było nie tak i były problemy finansowe z tym i się nie przyjmowało z czasem za dobrze (zły pijar, ograniczenie się do wersji anglojęzycznej, przekombinowanie czy co tam). No i Paradox kupił i... cisza. Od pewnego czasu mają też ponoć rozgrzebane ze dwa czy trzy projekty i też - cisza. Zatem poszły fundusze, z których nic nie wynika ergo - stracony kapitał.

    Osobnym problemem dla takich firm, które mają wyobrażenie że są duże a nie są, jest kwestia polityki kadrowej, szczelności finansów, realności płac itd. Może być tak, że Paradox chce utracić niepodległość, aby ktoś z zewnątrz przyszedł, złapał za dupę kolesiostwo, zabrał im nadmierne płace, dokonał jakiejś racjonalizacji itd.

    Co z tego wyniknie? Zobaczymy...
     
    Ostatnia edycja: 25 Czerwiec 2016
  5. Raferti

    Raferti Raf Członek Załogi Administrator

    Bo ja wiem czy to takie niskie wyniki ilości graczy maja gry paradox jak ma tak specyficzne jednak tytuły ?

    http://steamcharts.com/cmp/236850,394360,203770,281990#All
    A to do hoi3
    http://steamcharts.com/cmp/236850,394360,203770,25890#All

    Sprzedaż istotna owszem, ale ważne też ile graczy w coś gra nadal, bo to oni kupują pózniej dlc, oraz z nich jest więcej kasy często niż z pierwotnego tytułu.

    Rozumiem ze hoi3 było poza steam głownie w latach swojej świetności sprzedawane, ale np po sobie wiem że z czasem i tak kupiłem wersje steam bo płytowa rodzima nie maila wszystkich dlc, tak wiec często gracze maja wersje steam i tak. Co prawda jest to stara gra i nie jest to miarodajne, ale zwróciłem uwagę ze od lat wynik HoI3 jest w granicy 500 do 1000 graczy. Teraz porównuje to do ck2, eu3, eu4, czy hoi4 i Stellaris i troszeczkę można sie zacząć zastanawiać czy pod względem zainteresowania danymi tytułami jednak ta polityka Paradox nie jest wbrew pozorom słuszna.
    No niestety - albo jest sie niszowym tytułem trudniejszym, albo idzie sie w kierunku łatwości Riska i gra w dane tytuły więcej graczy.


    PS.
    Zwróćcie tez uwagę jak skoki ilości graczy w nowych tytułach mają pokrycie z wydawaniem nowych dlc jeżeli chodzi o daty. To jest ciagle podtrzymywanie zainteresowania tytułem. Dlatego sie rozmienia grę na drobne dlc, aby nie miała gra tak jak HoI3 po latach tylko 500 do 1000 graczy.

    Jeszcze jedna uwaga... ilość graczy w momencie startu gry... eu4 15k, hoi4 38k... czyli rysowanie strzałek, połączane z marketingiem w stylu "gra łatwa lekka i przyjemna którą polecają wszyscy YTuberzy" popłaciła.
    Zwłaszcza że należy zwrócić uwagę iż obu tytułom spada po pierwszej fascynacji mocno ilość graczy, a takiemu eu4 rosło po pojawianiu się DLC.
    Skoro hoi4 wyjściowo ma 40k graczy... to już jest to 3x więcej prawie klientów potencjalnych na dlc niż w przypadku eu4 i kilku krotne więcej niż ck2....a chyba nie można zarzucić obu tytułom braku sukcesu marketingowego / sprzedaży jak na produkty niszowe Paradox.... (a Stellaris miał 68k w dniu premiery).
    Tak wiec po wynikach ilości graczy, jest to wyraźny sukces już na starcie.

    Add:
    Patrze że często porównujecie gry paradox do totalwarów... totalware maja powyżej 100k graczy w dniu premiery (czyli mniej więcej wiadomo ile sprzedali przedpremierowych)
    http://steamcharts.com/cmp/364360,214950#All .

    Przy czym totalware mają tendencje do gwałtownego spadku do 30k, by później polecieć do stałej w granicy 15k / 10k graczy (ciekawostka więc że w długoterminowej to gry paradoxu mają lepsze % wyniki "utrzymania zainteresowania graczy" w porównaniu do bazy ilości sztuk sprzedanych, z jakiej wychodziły, bo takie eu4 ma 20k po latach, a ck2 6k... więc należy zalożyć, że ci ludzie są ciągłymi kleintami kupującymi dodatki, lub napływającymi nowymi w ramach promocji na dane produkty).

    Tak więc Paradox nie ten przedział jeszcze ma ilości zainteresowania na starcie, bo jak widać tą łatwością produktów Paradox dopiero zaczyna być w 1/3, a nie w 1/10 czy nawet tak jak wcześniej 1/50 w kwestii ilości graczy / popularności danej gry.
    Tak wiec teraz po wynikach troszeczkę można zrozumieć, dlaczego wybór padł na takie a nie inne rozwiązania... bo każdy lubi kasę (co jest logiczne w przypadku wydawcy i producenta, inny fakt że niekoniecznie podoba się zagorzałym graczom starszych tytułów, którzy zarzucają takowemu rozmienienie sie na drobne i porzucenie idei rozwoju tego co owi gracze znali od lat i za co szanowali daną firmę, ale jak widać po ilości graczy codziennie grających w dany tytuł - nowym już raczej to wisi).


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
     
    Ostatnia edycja: 27 Czerwiec 2016
    jasniok i Maciej-Kamil lubią to.

Poleć forum

  1. Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.
    Zamknij zawiadomienie