Niektóre kwestie dotyczące handlu były już wcześniej wspominane, ale powtórzymy je, by wszystko było jasne. Przede wszystkim nie ma zapasu surowców, wszystko co masz jest używane na co dzień. Istnieje sześć różnych surowców, które są rozmieszczone na całym świecie:
Ropa – okręty, czołgi i samoloty;
Guma – czołgi, ciężarówki i samoloty;
Aluminium – samoloty i sprzęt wsparcia;
Stal – czołgi, okręty, działa;
Wolfram – ciężka artyleria, działa ppanc. i samoloty odrzutowe;
Chrom – najnowocześniejsze czołgi.

Jeśli linia produkcyjna cierpi na niedobór surowców (czy to z braku surowców krajowych, czy też importowanych), to może otrzymać nawet do 100% kary do efektywności produkcji. Import surowców blokuje fabryki cywilne, co ogranicza liczbę możliwych do skonstruowania fabryk wojskowych, ale jeśli eksportujesz surowce, to zagraniczne fabryki zwiększają ten limit. Nie masz kontroli nad tym do kogo eksportujesz surowce, z wyjątkiem państw, z którymi prowadzisz wojnę. Ilość zasobów, które są przekazywane są na eksport, jest uzależniona od praw handlowych, co pozwala twojemu rządowi na zwiększenie ilości surowców przekazywanej do własnej produkcji. Za pomocą pewnych focusów możesz nakładać embarga, aby zablokować handel z danym państwem.

Uzyskanie surowców od innego państwa wymaga konwojów, które zapewnia kupujący. Oczywiście działa to automatycznie. Każde państwo ma parametr trade influence wobec innych pańśtw, który jest zależny od odległości i relacji, ale może być także zmodyfikowany przez umieszczenie wojsk na granicy aby zmusić inne państwo do handlowania z nami w pierwszej kolejności. Każde państwo marionetkowe jest zmuszone do handlowania tylko ze swoim wielkim bratem.

 

W następnym tygodniu porozmawiamy o zmianach w prawach i polityce.