Trochę nam główna strona EUFI pominęła wpisów z dzienniczków devów, ale ci co zaglądali na forum mogli się dowiedzieć i zorientować co nowego wychodzi. Za tą pauzę na tym polu aktywności przepraszamy, ale chyba nic wielkiego nie minęło. No ale teraz się zrehabilitujemy i przedstawimy co też devsi o Sojuzu nam napisali 🙂

No to Umiłowany Kraj Rad rozpoczyna grę z dwoma modyfikatorami. To jest Spiskiem Trockistowskim (-20% jedności narodowej) oraz Ojczyzną Rewolucji (+50% obrony przed niekomunistycznymi wpływami). Jest to państwo komunistyczne (czy to kogoś dziwi?) w którym nie przeprowadza się wyborów. Dzięki temu państwo posiada szeroką gamę aspektów rządowych.

1936 rok rozpoczyna z liczbą 138 dywizji, jednak większość wojsk to jest standardowa piechota, zaś wojska pancerne to głównie lekkie czołgi. Krasnaja Armija jest początkowo dość przeciętna a początkowe drzewko technologiczne nastawione jest na wysokie reinforce.

Dodatkowo Związek Radziecki posiada dość szeroki wachlarz focusów. Głównych drzewek jest pięć:

  1. Plan pięcioletni – rozbudowa przemysłu i infrastruktury
  2. Stalinowska konstytucja – daje między innymi bonusy do badań
  3. Dyplomacja antyfaszystowska – akcje umożliwiające poszerzenie granic oraz zniszczenie faszyzmu
  4. Dyplomacja antykapitalistyczna – ukierunkowanie na sprawy morskie oraz konfrontację z kapitalistami
  5. Wielka czystka – początkowo daje spore kary by potem dać spore korzyści

Działania państw komunistycznych mają mniejszy wpływ na Światowe Napięcie, jeżeli wypowiadają wojny i instalują komunistów w innych krajach. Mają mniejsze ograniczenia jeżeli chodzi o tworzenie marionetek czy wysyłanie sił ekspedycyjnych.