Zaległe dziewiętnaste DDW poprzednich DD mówiliśmy już sporo na temat ekwipunku. Większość z Was wie, że w grze buduje się buduje się pojedyńcze czołgi, działa czy ciężarówki dla Twoich armii. Oczywiście, nie śledzimy pojedynczej sztuki broni, ale całego zbioru ekwipunku dla piechoty, a standardowy batalion potrzebuje 120 jednostek ekwipunku dla piechoty. Obecnie batalion lekko opancerzony wymaga 60 czołgów, podczas gdy standardowa jednostka artylerii wsparcia wymaga tylko 8 dział artyleryjskich. Artyleria wsparcia i zwykła artyleria różnią się, artyleria wsparcia jest trochę większa i holowana przez inne jednostki bojowe, dlatego też porusza się z identyczną prędkością co jednostki towarzyszące. Wybór pomiędzy artylerią wsparcia a zwykłą zostawiamy graczowi. Artyleria wsparcia bardziej pasuje do mniejszych dywizji i niektórych doktryn.

Wyposażenie jakie posiadają twoje dywizje wpływa na ich możliwości techniczne np. bazowy ostrożny (soft) i ciężki (hard) atak, ale to od typu dywizjonu zależy jak dobre ma umiejętności zwiadowcze, kary za teren, organizację itd.

Jeżeli brakuje Ci wystarczająco dużo ekwipunku, to twoje jednostki będą walczyć z dużo mniejszą efektywnością.

Fajną rzeczą na temat ekwipunku jest to, że (pisaliśmy o tym już wcześniej) bataliony wybierają zawsze najlepszy ekwipunek dla nich dostępny i będą próbować wymienić swój stary ekwipunek, gdy są nadwyżki w magazynach i jednostki mają odpowiednio wysoki priorytet. To oznacza między innymi, że możesz skończyć z dywizjon z tyloma czołgami pod koniec wojny ile tylko dało się dostarczyć.

Mówiąc o wyposażeniu, myślę, że to dobry moment by podyskutować o nim, więc przyjżyjmy się bliżej drzewku technologicznym piechoty.

[​IMG]

Technologie z dużymi prostokątami umożliwiają produkcję nowego rodzaju ekwipunku, podczas gdy te z małymi prostokątami dają tylko ulepszenia.

W pierwszej linii, mamy to co nazywamy broniami wsparcia, które zwiększają parametry przełamania i obrony dla jednostek pieszych.

Później mamy technologię, która obniża kary nocne (do ataku w nocy itp).

Kolejna linia to w końcu badania nad wyposażeniem dla piechoty. Są trzy typy ekwipunku ppiechoty, które mogą być produkowane, każdy z nich lepszy niż poprzedni. W późniejszej części jest tutaj też gałąź poprawiająca zdolność piechoty do walki z czołgami.
I tutaj mamy blok trzech linii związanych z jednostkami zmotoryzowanymi. Pierwsza jest dla zwiadu batalionów wsparcia, umożliwiająca ich konstrukcję i poprawiająca ich możliwości w zakresie zwiadu. Będziemy o tym mówić później, gdy będziemy mówić o taktyce w walce (w bieżącym DD, którego tłumaczenie pojawiło się tutaj kilka dni temu). Druga jest dla batalionów inżynierów i poprawy ich możliwości w ataku i obronie. Na koniec jest linia umożliwiająca nam budowanie kolejnych typów ciężarówek i jednostek zmechanizowanych.

Ostatnim blokiem jest ścieżka wyspecjalizowanych jednostek, gdzie wynajduje się i poprawia Marines, spadochroniarzy i dywizje górskie.

Dziękuje wszystkim, spotykamy się za 6 tygodni, kiedy wrócimy z wakacji. Zobaczmy, co potraficie wydedukować z drugiego obrazka:
[​IMG]