Autor: podcat z forum paradoxplaza.
Tłumaczenie: Maciej-Kamil z naszego forum.

Dzisiejszy temat jest wybuchowy: są nim bomby atomowe.

Broń atomowa jest technologią z późniejszego czasu gry i aby ją uzyskać trzeba zrobić kilka rzeczy. Pierwszym krokiem jest opracowanie „badań atomowych” (1940), „reaktorów” (1943) i „broni nuklearnej” (1945). Aby produkować bomby A musisz zbudować reaktory, im więcej ich zbudujesz, tym szybciej będziesz mógł je produkować (zauważ, że reaktory konkurują z przemysłem o przestrzeń w stanach). Wiele ważniejszych państw będzie miało skupienia narodowe, które umożliwią im skupienie się na badaniach atomowych i przyspieszeniu ich.

Aby zrzucić atomówkę musisz mieć cel w zasięgu bombowców strategicznych i dominację powietrzną.

To są wczesne czasy atomistyki, więc bomby atomowe są bardzo potężne, ale nie są niszczycielami światów z zimnej wojny. Pomimo tego wciąż mogą spowodować znaczące szkody i efekty:

  1. Uderzają w jedność narodową, przez co zaatakowane państwo będzie bardziej chętne do kapitulacji (siła tego efektu jest zależna od wartości danego terenu w punktach zwycięstwa i jego infrastruktury, nie możesz wiec zbombardować wyspy, która ich nie obchodzi). Jest to właściwie ich główne zastosowanie: zmuszanie upartego wroga do poddania się.
  2. Niszczą wszystkie budynki od baz morskich po fortyfikacje lądowe.
  3. Uszkadzają wszystkie jednostki w prowincji w tym samoloty w bazach lotniczych.

I tak swoją drogą: jeśli przegapiłeś ogłoszenie, to HoI IV zostanie wydane szóstego czerwca.

Za tydzień zrobimy przerwę wielkanocną, ale za dwa tygodnie porozmawiamy o standardowym drzewku skupień z którego korzystają wszystkie mniej ważne nacje. Jeżeli będziesz pragnąć informacji o grze, to wciąż będzie emitowana Światowo-wojenna środa, gdzie – z tego co wiem – Daniel i Jake zaczęli zajmować Chiny jako Japonia.