Witam wszystkich i zapraszam na kolejny odcinek pamiętnika twórców HoI4. Dzisiaj trochę panuje chaos w biurze Paradoxu, gdyż opuszczamy to biuro po obiedzie i wprowadzamy się do nowego w poniedziałek. Obiecałem spojrzeć na Francję dzisiaj.

Francja jest jednym z mocarstw w 1936, jednym ze zwycięzców Wielkiej Wojny i kontroluje wielkie Imperium. Ich ojczyste ziemie w Europie są bogate, prawie połowa Afryki jest pod ich kontrolą, a mają też kolonie w Indochinach, Syrii i Gujanie, nie wspominając o bezpośredniej kontrolii rozlicznych wysp na całym świecie.

Francja ma ogromne złoża glinu i stali, tych materiałów nie powinno Francji nigdy zabraknąć. Ich azjatyckie kolonie zapewniają im dostęp do jednych z największych zapasów gumy i wolframu. Nie mają jednak ropy i muszą ją importować.

Fracja ma trzy duchy na starcie.

  • Zwycięscy I WŚ, która daje im karę do prędkości opracowywania doktryny lądowej o 75%.
  • Podzielony rząd, kosztujący 1 punkt siły politycznej dziennie i redukujący jedność narodową aż do jego usunięcia.
  • Chronienie przez linię Maginota, która zmniejsza ich prędkość planowania o 25%, ale zwiększa maksymalną prędkość planowania o 25%.

Francja ma 74 dywizje w 1936, ale kilka z nich to pojedyncze jednostki kolonialne i ich siły opancerzone to zaledwie brygady. Jak widzicie na zrzucie ekranu polegają ciężko na fortyfikacjach na granicy z Niemcami.
[​IMG]

Francja ma 1 CV, 3 BB, 7 CA, 7 CL, 52 DD i 57 SS na starcie, ale to nie jest najnowocześniejsza flota. Jest jednak wystarczająca by bezproblemowo pokonać samych Niemców albo Włochów, ale nie miała by szans przeciwko połączonej flocie Osi.

Francja zaczyna z 456 myśliwcami, 48 bombowcami morskimi i 204 nowoczesnymi bombowcami taktycznymi. To raczej dobre lotnictwo, ale będzie musiało zostać wzmocnione przed startem wojny.

Francja nie jest członkiem aliantów na starcie w 1936 i ma wiele opcji w drzewku skupień (focus tree).

  • Metropolia Francuska i Algierska Francja daje na początku kopa do przemysłu i kolejne miejsce na badania.
  • Skupienie się na Ataku ALBO Obronie kształtuje dalsze możliwości, reforma wojskowa usuwa karę „Zwycięzcy I WŚ”.
  • Reformy rządu jest bardzo elastycznym drzewkiem, które daje mnóstwo opcji, usuwając końcowo również karę „Podzielony Rząd”. Stwórz własną frakcję z Czechosłowacją, dołącz do Aliantów, dołącz do Kominternu albo dołącz do Osi..
  • Skupienia w obrębie floty dają bonusy do badań i rozwoju floty.
  • Skupienie w obrębie sił powietrznych dają bonusy do badań i rozwoju dla jednostek powietrznych (nie widoczne poniżej).

[​IMG]