W tym tygodniu miały być sprawy pokoju i wojny w galaktyce. Jednakże przez pewne „tajemnicze” powody dzisiaj dostaniemy trochę omówień spraw dotyczących kreatora floty. Projektowanie swoich statków może być niezbędne do konfrontacji z tym, co głębia wszechświata kryje.

Okręty będą posiadały swój koszt, czas budowy a także koszty utrzymania – wszystko będzie zależne od podzespołów, bazy i innych komponentów. Sam przez się posiadać będzie różne statystyki nieekonomiczne. Wraz z rozwojem naszego imperium cechy te mogą ulec zmianom, wraz z rozwojem techniczno-technologicznym, zmianą władzy czy też głównodowodzącego.

Podstawą dla każdego okrętu jest baza, do której można zamocować komponenty bądź podzespoły. Taka Korweta posiadać będzie tylko jeden slot na jakąś dobudówkę, podczas gdy Pancernik już trzy. W zależności gdzie dany slot się znajduje (sekcja) inne rzeczy mogą być zamontowane – na rufie można zamocować coś wspierającego sterowność, ale już tego nie ulokujemy na dziobie.

Sloty mogą być małe, średnie bądź duże. W zależności od tego podzespół będzie miał inne statystyki i tak duże działo będzie posiadać dużą siłę zniszczenia, ale mniejszą celność. Trochę poniżej zostanie odsłonięte w sprawie „co można zamocować”.

Bronie – rzeczy którymi robimy innym krzywdę. Może to być generator promieni rentgena bądź wyrzutnia rakiet.

Moduły użytkowe – bierne komponenty, które usprawniają jakąś cechę. Może to być dodatkowy reaktor bądź wzmocniony pancerz. Dodatkowe reaktory mogą okazać się niezbędne aby móc zasilić lepszą broń lub umożliwić pracę okrętu zwiadowczego na dłuższych odcinkach.

Mogą być także moduły bardziej specjalistyczne. Tutaj będą znajdować się także te, które umożliwiać będą podróże „szybsze niż światło” jak np. osnowy do podróży w tunelach czasoprzestrzennych.

Jeżeli ktoś nie przepada za dzióbaniem w maszynach istnieje możliwość automatycznego wygenerowania okrętu. Generator stworzy taki wraz z odkryciem nowej technologii, odblokowującej jakiś komponent. Generator działać będzie na zasadach podobnych, jak u AI.

W średniej i późnej grze generator odblokuje możliwość projektowania kosmicznych stacji wojskowych.