Devsom spodobała się idea wielkich stworzeń, ewolucyjnie przystosowanych do życia w kosmosie. Bazując na tym stworzono szereg różnych stworzonek i interakcji z nimi. Jednakże coś nadal z nimi nie pasowało…
PRZYWIĄZANIE DO PRZESTRZENI (darmowy ficzer)
Kim są? Skąd pochodzą? Dokąd zmierzają? Nie wszystkiego się dowiemy, ale przynajmniej z pochodzeniem będzie można trafić. Od przyszłego patcha kosmiczne kreatury będą posiadać zespół rodzimych układów, w których generalnie będą się spawnować i około nich krążyć. Owszem, mogą się migrować i przepływać kosmos dalej i dalej. Ale nie to jest ważne. Poza standardowymi wariantami zaistnieją też nowe. Jednym z nich będzie „Nexus” będący odpowiednikiem bosa. Potężny wariant, którego pokonanie da spore bonusy (nie powinny się one powielać).
KOSMICZNE PIRACTWO (darmowy ficzer)
Na początku – piraci oraz antyczne drony górnicze też wrzucono do mechanik kreatur kosmicznych. A teraz o piractwie. Powiedzmy szczerze – nie do końca to wyszło. Spawnują się mało razy i generalnie równie szybko się ich pacyfikuje. Nawet jak gdzieś przeżyją dłużej to niezbyt się ich odczuwa, między innymi przez brak automatycznego handlu czy innych mechanik na które mogliby reagować. Poprzez wrzucenie ich do mechanik kreatur oraz zwiększenie agresywności piraci powinny móc przeprowadzać rajdy na nieosłonięte planety a bogactwa ściągać do rodzimych układów.
REBALANS MOCY I WYNAGRODZEŃ (darmowy ficzer)
Kosmiczne stworzenia różnej maści dostaną lepszej jakości cechy, na podstawie których będzie można wytwarzać nowe komponenty kadłuba czy broń. Zyski oparte na realizacji logów także będą poprawione tak, aby spotkania i polowania na nich były bardziej znaczące aniżeli spotkanie z tłustą muchą w środku gorącego lipca.