Autor: Alexivan z forum paradoxplaza.
Tłumacz: Maciej-Kamil z forum Eufi.

Mam dobre wieści!

Dzisiejszy dziennik twórców (d. t.) będzie o grze multiplayer (MP) i o tym, co czyni ją tak wspaniałą.

Zacznijmy od podstaw. Gracze są w stanie hostować gry z 32 imperiami stworzonymi przez ludzi i opcjonalnie kilkoma dodatkowymi losowymi frakcjami S.I. Jeżeli jakaś osoba będzie chciała dołączyć do trwającej gry to będzie mogło kontrolować już istniejące imperium. Pozwala to również graczom na opuszczenie, albo zrobienie sobie przerwy w rozgrywce i zostawienie państwa pod kontrolą S.I. Hostujący może hostować grę na zapisanej rozgrywce co pozwala na rozgrywanie rozgrywek trwających tygodniami.

Jednym z najtrudniejszych problemów z MP jest to, że gracza desynchronizują się. Jest to zazwyczaj rozwiązywane przez ponownie zahostowanie gry, jednakże może to być trudne gdy gra się z więcej niż 20 osobami, więc zdecydowaliśmy, że w Stellaris przyznamy rozwiązaniu tego problemu większy priorytet. Dzięki upartym testom i naprawianiu desynchronizacji kiedy tylko się pojawiały sprawiliśmy, że Stellaris stało się naszą najstabilniejszą grą w MP, działającą stabilnie w rozgrywkach z 32 graczami i prawdopodobnie większą ich ilością. Stabilność naszej MP testujemy co tydzień z testerami i innymi twórcami, co daje nam dużo zabawy.

W Stellaris zaprojektowaliśmy również kilka rzeczy wpływających na doświadczenie MP o których prawdopodobnie chcecie wiedzieć.

Jedną z nich jest to, że imperia mają wartości relacji z innymi, ale nie decydują one co gracz może zrobić z inną frakcją, ale wpływają na to jak S.I. odpowie na twoje prośby, żądania i oferty.

Kolejną rzeczą jest to, że w Stellaris – w przeciwieństwie do innych naszych gier – start jest symetryczny i losowy, co oznacza, że każdy w MP zaczyna na równiejszych, bądź równych warunkach. Z naszych doświadczeń wynika, że sprawia to, iż gra jest bardziej nastawiona na rywalizację i zapewnia dużo zabawy. Czy zajmiesz ten bardzo bogaty w zasoby system przed sąsiadem? A może powinieneś zawrzeć z nim sojusz, żeby przestał dokonywać ekspansji w twoją stronę?

Kolejną rzeczą wpływająca na doświadczenie z MP jest to, że gracze są anonimowi do czasu, aż nie nawiążesz kontaktu z ich imperiami, dzięki czemu nie wiesz, czy pierwsi obcy których spotkasz będą twoimi najlepszymi przyjaciółmi, czy tez największymi wrogami.

Tematem w następnym tygodniu będzie S.I.