Psionicy (patch oraz DLC)

Najpierw sama notatka o zmianie zasad uzyskiwania psionów. Podobnie jak w podstawce same podstawowe rzeczy (technologie psioniczne oraz postacie z psychicznymi zdolnościami) nie będą blokowalne oraz będą dostępne dla tych co grają bez DLC. Na rozpoczęcie ścieżki psionicznej pozwolić mogą TYLKO cywilizacje spirytualistyczne – niezależnie czy zachowaliśmy wierność temu od początku gry czy doszło do rewolucji uduchowionych.

Natomiast posiadacze DLC „starymi metodami” odkryć będą mogli tylko „Teorię Psioniczną” – pierwszą technologię. Dalsze etapy rozwoju tych mocy dostępne będą tylko poprzez Perk Wniebowstąpienia „Umysł ponad materię”. To odblokuje między innymi cechy psioniczne dla postaci, specjalne budynki i inne takie.

Poprzez pracę nad duchową jednością swego imperium oraz rozwijaniu tradycji spirytualistycznych, odblokować będzie można perk „Wielkie Przebudzenie”, który spowoduje że WSZYSCY z naszej rasy staną się psionami. Rasy poddane będą mogły powoli też uzyskiwać te moce, najpierw jako randomowe odkrycie mocy jednostek, a potem już cała rasa jest psioniczna.

Całun (DLC)

Po przebudzeniu cywilizacje oraz rasy psioniczne staną się szybko świadome „Całunu”. Jest to równoległa sfera, z której moce psychiczne pobierają moc, będąca niejako przeciwieństwem świata materialnego. Poprzez analizę oraz badania tego świata wejdzie się na ścieżkę nowych szans i zagrożeń. Próby wejścia oraz badań zużywać będą duże ilości energii (jako surowca) ale posiadanie specjalnego surowca „Pyłu Zro” zmniejszy cenę.

Co się może zdarzyć jak wejdziemy w Całun? Ponoć dużo rzeczy, ale będzie można np. odblokowywać nowe technologie, prowadzić negocjacje z duchami czy nawiązywać pakty z potężnymi mocami (koszty mogą być czasami okropne).