Minął okres świąteczny, ludzie smutni tłoczą się w tramwajach pomimo tego że jadą do pracy, a my na nowo możemy inwigilować Paradox i przedstawiać co ciekawsze newsy. Teraz dowiedzieliśmy nieco więcej na temat tajnych stowarzyszeń, o tematyce okultystycznej.

Grupy kultystów demonów będą różne, w zależności od religii. Abahamowe będą mieć wielbicieli Lucyfera, tengryści oddawać cześć będą Nosicielowi Plagi, religie indyjskie szukać mrocznych mocy będą u Kali, nordycy u Hell i junot a pozostali poganie korzystać będą ze złych szamanów. Niezależnie od tego ich AI będzie koncentrować się na sukcesach w życiu doczesnym. Kultyści będą mogli próbować przywołać chowańca, dokonać mrocznego rozwód czy rzucić klątwę. Wykorzystując agentów będzie można porywać innych dla własnych celów. Interpretować te „dary” będzie można jak kto chce – czy to efektem placebo i psychologią czy też realną magią. Ale jeżeli komuś to się realnie nie podoba to może opcję tych stowarzyszeń wyłączyć.

Kolejni ważni są asasyni. Szyicka społeczność, która za pomocą metod skrytobójczych i terrorystycznych strzegła bezpieczeństwa współwyznawców oraz rozpowszechniać swoją wersję islamu. Posiadali zdolnych wojowników, rozwiniętą sieć wywiadowczą oraz tajniaków – kiedy Saladyn chciał zniszczyć tą społeczność to podczas rozmów między nim a posłem szyickim sułtan nalegał by podczas rozmowy sam na sam obecni byli dwóch jego najbardziej zaufanych gwardzistów, którzy okazali się być… uśpionymi mordercami asasynów. Ale i oni mieli ograniczone moce – przeciwko chanowi mongolskiemu wysłano największą liczbę morderców. Wszyscy polegli a zły chan przeprowadził ekspedycję karną na Bliski Wschód niszcząc potencjał krainy na wiele pokoleń. Z ich pomocą będzie można w grze innych zastraszyć, zlecić im morderstwo kogoś czy też powołać oddział zbrojnych (troszkę korzystać też będą z mechanizmów zakonów rycerskich).