Dzisiejsze DD stanowi pewien rodzaj odniesienia się devsów do tego, co wytworzone zostało propos niedawno wydanego DLC do CK2.

Po pierwsze uznano, że system sekretnych religii, opartych o traity i predefiniowane społeczności, jest zły. Przede wszystkim było za ciężkie do obróbki dla moddingu, bo wraz z każdą religią modder musiałby przesiedzieć godziny nad utworzeniem wszystkich potrzebnych elementów. W najbliższym patchu zostanie to zmienione. Przede wszystkim będzie to dynamiczna mechanika – ikonka będzie wyświetlana obok „oficjalnej wiary”. W kodzie to będzie występować jako secret_religion (w przypadku braku ukrytych wierzeń będzie funkcjonować jako true_religion).

Będzie też funkcja do poszukiwania innych wg właśnie tych sekretnych religii (o ile się dowiemy, że ktoś coś po kryjomu wyznaje).

Dodatkowo będzie też więcej interakcji dot. ukrytych religii np. zachęcanie innych by potajemnie zmienił wiarę na naszą. Ten przykład ograniczony zostanie tylko do postaci fanatycznych, królów lub cesarzy. Oczywiście by nie stać się ofiarą najlepiej byłoby nadwornego duchownego naszego seniora nakłonić do potajemnej zmiany wyznania 😉

Zmieniając nieco temat. Mroczne kulty okazały się zbyt mocne. Już podano, że zostaną dotknięci nerfem a siły inkwizycyjne wzmocnione. Aby jednak nadal sataniści i ich mroczni bracia nie mogli się czuć bezpieczni, wprowadzony zostanie do gry cykl „łowców demonów”. Jednym z ważnych funkcji jego będzie zastępowanie nadwornego kapłana, jeżeli ten zostanie przeciągnięty na Ciemną Stronę. Im częściej i mocniej wykorzystujemy mroczne moce tym chętniej znajdzie się ktoś do polowania na nas, bądź szerzenia niepokojów w kraju. Łowców będzie kilka rodzajów i w trakcie egzystencji naszej sekty mogą się takowi powtarzać.

No i będzie też cała gama nowych skryptów, które będzie można wykorzystać do lepszego moddowania nowego systemu tajnych religii, społeczności itd.