No to mamy w końcu DD, w którym to jednoznacznie wiadomo na jakie DLC jest adresowane. Cofniemy się w nim do głównego tematu tegoż dodatku – to jest do tematyki umierania.

Więziennictwo w CK2 było dość nudne, chociaż nieprzyjemne. Generalnie opcji było niewiele a eventów i decyzji też dość ograniczona ilość. Rozszerzenie „The Reaper’s Due” poszerzy ten aspekt. Spośród ujawnionych znamy nowe opcje interakcji z jeńcami
*Poniżyć – więzień zostaje wypuszczony w hańbiącym stroju. Może to być oblanie smołą i obsypanie pierzem, może to być „spacer wstydu”. Powoduje to utratę prestiżu ofiary oraz redukuje punkty wyglądu.
*Poddać torturom – osobnik doświadczy wymyślnych metod zadawania bólu. Może to być zwykłe bicie, ale też rozciąganie na stole. Ofiara może między innymi otrzymać cechę stresu czy depresji, ale też utracić cechę Miły.
*Okaleczyć – jeżeli właściciel więźnia jest okrutnikiem czy palownikiem, może trwale postawić ofiarę jakiejś części ciała. Dodatkowo ofiara może stać się okrutną, popaść w wielki stres lub zachorować na lunatyzm.
*Zła poezja – jeżeli oprawca ma cechę „Poeta” może rozpowszechniać dzieła uwłaczające więźniowi.
*Skonsumować – jeżeli władca jest opętany, lunatyczny lub ma cechę „kanibal” może pożreć swoją ofiarę. Przy włączonej treści fantastycznej jest szansa na „wchłonięcie jego mocy”.

Wszystkie akcje, za wyjątkiem konsumpcji, kończą się uwolnieniem. Nie będzie można wybrać dokładnej metody akcji.

Ale więźniów można nie tylko maltretować – można ich też zabić. W grze znajdować się będzie 31 metod egzekucji, uzależnionych od religii, kultury, regionu, cechy, przyczyny uwięzienia itd. Tak też osobnik może zostać powieszony, zmiażdżony, piłowany lub podany misiowi. Nie będzie można jednak wybrać konkretnej metody uśmiercania, a informacje uzyskiwać się będzie z dźwięku oraz z notki w rogu ekranu.

Dodatkowa wiadomość – w patchu będzie możliwość ucieczki z aresztu domowego. Aby mieć focusa na intrygi oraz szczęście. Zatem dobrotliwy władca może mieć problem z uciekinierami.

Ale śmierć może przydarzyć się też w normalnych warunkach. I jeżeli umrze ktoś bliski czy ważny nam, to jakaś reakcja winna być. Tak też w grze dostaniemy eventy, które związane będę ze śmiercią bliskich. Będzie można popaść w alkoholizm, szukać pamiątek po nim/niej, szukać ukojenia w łóżku czy zbezcześcić zwłoki.