Autor: Darkrenown z forum p.p.
Tłumaczenie: Maciej-Kamil z naszego forum

Witam wszystkich. Uznałem, że moje przemyślenia o telefonach z ubiegłego tygodnia nie są DT, więc jest to drugi (przypis tłumacza: pierwszym był opis ekipy twórców, który miał bardzo małe znaczenia dla gry) DT. W tym tygodniu powiem o kilku mechanikach, które stworzyliśmy dla nadchodzącego, aczkolwiek niezapowiedzianego DLC: Symptomy, zarazy i lekarze.

Najpierw powiem o lekarzach, a dokładniej: dworskich lekarzach. Dworski lekarz to nowy mało znaczący tytuł, który możesz nadać osobie z dużą wiedzą sprawiający, iż ów człowiek staje się odpowiedzialny za diagnozowanie i leczenia chorób na twoim dworze.

Pora na symptomy! Nie będziesz już stawać się chorym poprzez wydarzenia, zamiast tego dostaniesz jeden z różnych objawów i z czasem będziesz mógł stawać się coraz mniej zdrowym: dostaniesz więcej symptomów, wyewoluują one w zarazę, albo okaże się, że miałeś tylko kaszel, który przejdzie z czasem. Jeżeli objaw pojawi się, a ty będziesz miał dworskiego lekarza to najpierw spróbuje on znaleźć przyczynę, a potem wyznaczy sposób leczenia – jeżeli diagnoza była właściwa to jest większa szansa na to, że się powiedzie.

Poniżej widzimy, jak nieszczęsny Doża Orso zaczyna źle się czuć:



Pełna lista symptomów to: kaszel, gorączka, biegunka, wymioty, ból głowy, ból w klatce piersiowej, wysypka, skurcze, ból brzucha, zmęczenie i apatia.

W zależności od różnych czynników twoje symptomy mogą przemienić się w chorobę. Są to: grypa, czerwonka, dna, zatrucie pokarmowe (nie jest to właściwie zaraza), wścieklizna i nowotwór.

Jak widzimy, Cassio miał rację: Orso dostał zatrucia pokarmowego! Pominąłem kilka pojawiających się symptomów, gdyż są one usuwane i zastępowane cechą „grypa żołądkowa”.

W tym momencie twój lekarz dworski ponownie cię wezwie, aby zaproponować dalsze leczenie. Teraz sytuacja jest nieco bardziej zawiła, gdyż w zależności od swoich cech i umiejętności może zaoferować ci cztery opcje: eksperymentalną, mistyczną, sprawdzoną i ostrożną:

– Eksperymentalne metody leczenia maja tendencję do korzystania z radykalnych metod i/lub chirurgii, a ich wynik zależy od umiejętności lekarza. Będzie on prawdopodobnie albo bardzo zły, albo bardzo dobry w zależności od przebiegu.

– Mistyczne są oferowane przez lekarzy z cechą „mistyczny” i często zawierają zwrócenie się do siły wyższej. Z powodu kapryśnej natury duchów, albo wpływających na mózg substancji wykorzystywanych do kontaktu z nimi, metody te mogą skończyć się w dziwny sposób, a nawet zmienić osobowość pacjenta. Jednakże, moc wiary jest silna i idą one dobrze, to mogą dać bardzo dobre efekty.

– Sprawdzone reprezentują sprawdzone i pewne metody znane z tego, że działają. Rzadko idą źle, ale nie mają również znaczącego efektu, jeśli idą dobrze.

– Ostrożne są bardzo bezpieczne i prawie zawsze zakończą się sukcesem, ale mają odpowiednio słaby efekt.

Powyżej Orso ma wybór pomiędzy: leczeniem eksperymentalnym, sprawdzonym, lub nie robieniem niczego. Ze względu na to, że zatrucie pokarmowe nie jest aż tak poważne, to lepiej jest wybrać sprawdzone metody niż ryzykować z eksperymentalnymi, jednakże Cassio jest dobrym lekarzem, więc może mu się udać. Którą powinienem wybrać? Jeżeli ktoś chce oddać głos, to niech zacznie post słowem „eksperymentalny”, albo „sprawdzony”, a ja za chwilę podliczę odpowiedzi i pokażę, co się wydarzyło (głosowanie się zakończyło, wygrała metoda eksperymentalna). Zobaczmy, co się stanie:

Ojej. Wygląda na to, że eksperymentalna chirurgia Cassio powiodła się, ale znieczulenie było zbyt słabe…

I to wszystko. Mamy nadzieję, że ludzie z będą cieszyć się z chorowania i umierania w męczarniach. Za tydzień Doomdark powie o kilku interesujących szczegółach aktualizacji 2.6.