U nas był tydzień poślizgu, dlatego będzie news z dwóch DevDiary’s 🙂 Będzie o niezadowoleniu społecznym, marchiach, funkcjach agresywnej dyplomacji a także nowe mapki i produkty handlowe.

Marchie

W nowym DLC do EU4 pojawi się nowa forma państwa podległego – Marchia. Aby powołać Marchię trzeba będzie nadać Wasalowi specjalne uprawnienia. Konsekwencją nich będzie zwiększenie produkcji manpower’a o 25%, zwiększenie limitu wojsk o 30% oraz 20% wzmocnienie obronności fortów ALE marchie nie płacą podatków dla swojego seniora oraz mają zwiększone możliwości dyplomatyczne. Nie będzie można także ich anektować dyplomatycznie, zaś pozbawienie ich uprawnień marchii znacząco pogarsza relacje. Dzięki temu będzie można wytworzyć silniejsze państwa buforowe, nastawione militarystycznie.

Niezadowolenie i Rebelianci

Dawny system buntów bazował na wartości „revolt risk”, który określał miesięczną szansę na wybuch rebelii przeciwko władzy. Autorzy „Sztuki Wojny” uznali, że znaleźli lepszy sposób na destabilizowanie państwa.

Pierwszym elementem jest system niezadowolenia społecznego w prowincji. Oznacza to tak ogólną niechęć wobec administracji i/lub głowy państwa ale także stopień zamieszek. Efektem tego będą opóźnienia na prowincjonalną produkcję militarną (min. wydłużony czas produkcji pułku lub okrętu). Nie będzie miało to wpływ na finanse aby nie dublować współczynnika autonomii.

Kolejnym upgraedem z tej dziedziny będzie zmiana wizji rebeliantów. Frakcje rebeliantów (tj. nacjonaliści, heretycy) będą mieli charakter krajowy, to znaczy kiedy dana frakcja podnosi broń to wszystkie prowincje, do których dana frakcja jest przypisana, generuje buntowników. Wskaźnik chęci frakcji do powstania także będzie miał charakter państwowy, generowany z każdej prowincji w której panuje odpowiednie niezadowolenie – po osiągnięciu wartości 100% przeciwnicy państwa podniosą broń.

Będzie też ujednolicenie warunków zwycięstwa buntowników – nie ważne czy to będą negocjacje czy bezwzględne zwycięstwo. Dodatkowo przyjaźni nam rebelianci z krajów zewnętrznych będą odsłaniać nam mgłę wojny.

Przekazanie okupacji

Nowe DLC odblokuje możliwość przekazywania okupowanych terenów pomiędzy sojusznikami. Docelowo ma to służyć lepszej koordynacji działań wojennych i usensownieniu zawieraniu pokojów. Ma skończyć się era, w których to rekonkwista się rozbija przez fakt, że sojusznik wszedł na prowincję dzień wcześniej i zwycięstwo w oblężeniu/szturmie nada kontrolę nad prowincją jemu. Twórcy obiecują, że AI zostanie specjalnie podszkolone do tej opcji, aby umiało sensownie z niej korzystać.

Cel sprzymierzonych

Cel sprzymierzonych ma na celu dalszą i lepszą koordynację ruchów wojsk pomiędzy sojusznikami. Będzie to swoiste mikrozarządzanie, w którym jeden z krajów członkowskich wojny wskaże np. prowincję docelową a państwa sprzymierzone będą starać się tak kierować swoimi wojskami aby ową prowincję bezpiecznie zająć. Wskazać będzie można cel zwycięstwa wojennego lub prowincję.

Nadane zostanie także opcje pewnego sterowania wojskami państw podległych, w ramach których będziemy mogli wskazywać stopień agresywności lub trzymanie się armii senioralnej.

Nowe towary

Do gry dodane zostaną nowe towary handlowe

  1. Jedwab – najcenniejszy towar tekstylny, który będzie można znaleźć w krajach Orientu.
  2. Barwnik – naturalne barwniki, nadające niedostępny normalnie kolory. Dostępny głównie w Indiach
  3. Drzewa tropikalne – gatunki tych drzew posiadają specyficzne cechy, których nie sposób znaleźć w innych regionach świata. Pozyskiwać je można w Azji Południowo-Wschodniej, Indonezji, tropikalnej Afryce oraz Ameryce Południowej.

Mapy
Persja
Region kaukaski
Zachodnia Persja
Wschodnia Persja
Afganistan
Zachodnia Afryka
Region Mali
Region Songhai
Wschód Afryki Zachodniej

Przy okazji kultury afrykańskie zostaną rozbite a także będzie mniej pustkowi.