Witam wszystkich w kolejnym pamiętniku twórców dla Europy Universalis 4. Dzisiejszym tematem będzie kilka mniejszych usprawnień zawartych w dodatku Kozacy, które nie wpływają dramatycznie na rozgrywkę, ale ich używanie jest po prostu wygodniejsze. Omawiamy dzisiaj również kilka darmowych usprawnień z nadchodzącej aktualizacji 1.14.

Zbuduj bezpośrednio do armii/floty (funkcjonalność dodatku)
Jak nazwa wskazuje, budowanie bezposrednio do armii/floty jest usprawnieniem, które pozwala Ci łatwo dodawać nowe regimenty do armii/floty bezpośrednio z okienka/interface/międzymordzia jednostki. Dla przykładu, załóżmy że twoja armia 20.000 piechoty, 10.000 artylerii  została bardzo poharatana w ostatniej wojnie i skonsolidowałeś uszkodzone jednostki do stanu 12 regimentów piechoty i 8 regimentów artylerii. Zamiast ustawiać szablon dla danej ilości wojska straconego lub rekrutować i grupować je ręcznie, możesz użyć guzików „zbuduj piechotę” i ” zbuduj artylerię” odpowiednią ilość razy i jednostki same się zbudują oraz skierują w kierunku wskazanej armii celem połączenia. Możesz tego również używać z flotą na misji handlowej, kaperskiej czy polującej na piratów i nowe lekkie okręty będą wypełniać tą samą misję na tym samym akwenie jak pierwotna flota.
[​IMG]
[​IMG]

Powoływanie w Państwach podległych (funkcjonalność dodatku)
Jak poprzednio nazwa mówi sama za siebie: pozwala ci powoływać armie i floty na terenie państw podległych, użyteczne jeżeli chcesz powołać armię w Nowym Świecie a masz tam tylko państwa kolonialne. Twój poddany nie jest w stanie tych zadań anulować, a gdy się zakończą oddziały czy okręty należeć będą do Ciebie. Nie można jednak tworzyć jednostek na terenie poddanych z pragnieniem wolności powyżej 50%. Tworzenie jednostek na terenie krajów podległych wymaga też więcej czasu.
[​IMG]
[​IMG]
Usprawnienie widoku kraju (Funkcjonalność aktualizacji)
W aktualizacji 1.14 skupiliśmy się na poprawianiu kilku części międzymordzia (interface), które wydawały nam się zbyt gęsto upakowane lub niewygodne. Szczególnie wiele uwagi poświęciliśmy widokowi kraju (okienko pokazujące się po kliknięciu na swoje godło). Przerabiając rozmieszczenie i dekoracje udało nam się uzyskać trochę miejsca w okienku by zmniejszyć panujący w nim zamęt i uczynić go przyjemniejszym dla oka. Poprawiliśmy również powszechny problem: niewidoczny guzik obcinania funduszy na fortyfikacje w całym kraju.
[​IMG]
[​IMG]
[​IMG]
Dodaliśmy również nowe pole wyboru do okienka wojskowego: „Automatycznie zwiększaj utrzymanie w czasie wojny”. Jeśli włączone, twój kraj będzie zwiększał do 100% utrzymanie flot i armii oraz fortyfikacji jeśli dołączy do nowej wojny. Będzie to czynione jedynie raz na wojnę, więc jeśli od razu zmniejszysz utrzymanie nie podniesie się ono ponownie o ile nie zostaniesz wciągnięty w kolejną wojnę.[​IMG]
Poprawki Masowego Budowania (Funkcjonalność aktualizacji)
Inną częścią międzymordzia, która została poprawiona jest okienko Masowego Budowania. Podobnie do widoku kraju zostało poszerzone i poprawione oraz dodano do wielu jego kart dodatkowe informacje. Masowe budowanie „Rozwoju” zostało szczególnie poprawione z dodatkowym kolorowaniem dla różnych typów rozwoju, które wskazuje efektywność podnoszenia rozwoju w danej prowincji, biorąc pod uwagę takie dane jak lokalna efektywność podatkowa/produkcji/siły ludzkiej i lokalna autonomia. Wszystkie kolumny można sortować o ile ma to sens.
[​IMG]
[​IMG]

To tyle na dzisiaj! W następnym tygodniu powiemy coś na temat szpiegostwa i podziału łupów wojennych.