Jedną z dobrych cech gier Paradoxu jest to, że co jakiś czas cofa się i poprawia bądź dodaje jakieś nowe ficzery dla starych dodatków. I teraz będzie to samo zrobione i na szerszą skalę – cosiki będą zrobione propos 4 poprzednich DLC. A zatem jazda!

Tworzenie miast handlowych (Mare Nostrum)
Republiki kupieckie, które utworzyły Ligi Handlowe, będą mogły tworzyć jednoprowincjonalne minory jako członków swojej Ligi. Ten tworek będzie całkowicie niepodległy, ale nigdy nie porzuci Twojego związku. Podobnie się go robi jak i Państwo Klienckie.

AI Miasta handlowego nie będzie chciało się rozszerzać a dany region handlowy może mieć tylko jedno takie miasto. Dodatkowo będą posiadać własny ustrój tj. Miasto Handlowe, które daje +33% siły karawan oraz +10% efektywności handlowej.

Rozbudowa Designera Narodów (el Dorado)
Coś prostego – w ramach designera będzie można dodać osobowości dla władcy oraz dziedzica.

Ekspansja instytucji zamiast pauzy westernizacji (Common Sense)
Pauza Westernizacji się już zdezaktualizowała, zatem coś innego dostać oni musieli. Zamiast ograniczać postęp będziemy mogli wpływać na jego rozprzestrzenienie poprzez inwestowanie w development. Podniesienie o 1 deva przyspiesza progres instytucji – skalowane tak by do na 60devie było +10% (maksymalne).

Nowe płytki w Generatorze Nowego Świata (Conquest of Paradise)
Ilość nowych płytek (czyli zespołów ziem z których tworzone są Nowe Światy) została zwiększone o 37%.